Bevezetés | 5 |
A felnőttnevelés, népművelés, mint fejlesztőszervező folyamat alapvető sajátosságai | 9 |
G. Enckevort: (Hollandia): Új tudomány az andragolgógia | 11 |
F. Pöggeler: (Német Szöv. Közt.): Az ifjúsági és felnőttképzés fő különbségei | 25 |
C. A. Werner: (Nyugat-Berlin): A felnőttoktatás szabályai | 30 |
Je. N. Medinszkij: (Szovjetunió): Az iskolánkívüli képzés szervezésének elvei | 35 |
A felnőtt pszichikus sajátosságai | 43 |
H. Thomae: (Nyugat-Berlin): A szakaszos fejlődés problémái a felnőttkorban | 45 |
B. Samolovcev: (Jugoszlávia): A felnőttek szenzomotorikus, intellektuális és érzelmi sajátossgáai | 52 |
M. Siemienski: (Lengyelország): A felnőttkorú ember művelésének lehetőségei | 66 |
W. Szewczuk: (Lengyelország): A felnőtt fejlődésének lehetőségei és a felnőttkori pszichikus sajátosságok | 71 |
A. Jurovszky: (Csehszlovákia): A kulturális magatartás | 83 |
M. Moers: (Német Szöv. Közt.): A felnőttképzés gyümölcsöző volta az egyes felnőttkori szakaszokban | 88 |
Az andragógia didaktikai kérdései | 95 |
K. Sosnicki: (Lengyelország): A tanulás elmélete | 97 |
L. P. Bradford: (Anglia): A tanulás-tanítás cserefolyamata | 110 |
A. K. Busja, E. P. Tonkonogaja: (Szovjetunió): Az általános fogalmak és a törvények elsíjátítása | 121 |
A tanulók élettapasztalatainak hatása a tudományos fogalmak elsajátítására | 121 |
A konkrét fogalmak elsajátításának sajátosságai | 130 |
Az általános fogalmak elsajátításának sajátosságai | 135 |
A tudomány törvényeinek elsajátítása | 150 |
M. S. Knowles: (USA): A felnőttek tanításának, tanulásának anyaga, alapelvei és módszerei | 165 |
F. Urbanczik: (Lengyelország): A felnőttoktatás alapelveiből | 182 |
A tanuló felnőtt tudatos viszonya az ismeretanyaghoz és a képzési folyamathoz | 182 |
Az aktivitás, önállóság és alkotószellem a felnőttoktatásban | 184 |
B. L. Thorndike: (USA): A felnőttek érdeklődésének irányítása | 190 |
G. Bousquié: (Franciaország): A meggyőzés technikája | 197 |
F. Föggeler: (Német Szöv. Közt.): Magántanulás, önképzés | 215 |
A művelődési anyagok recepciójának mérése (a felnőttnevelés és népművelés hatása, eredményessége) | 231 |
F. Urbanczyk: (Lengyelország): A kultura-terjesztés folyamatának lélektani oldala | 233 |
W. Szewczuk: (Lengyelország): A művelődési anyagok recepciója | 240 |
W. Szewczuk (Lengyelország): A művelődési tartalom befogadását jelző tényezők felnőtt embereknél | 262 |
J. Migne: (Franciaország): Az ismeretkritikai akadályok szerepe a felnőttek megismerő tevékenységében | 269 |
J. Migne (Franciaország): A természettudományos ismeretek képzetének fogalma és szerepe a felnőttoktatásban | 285 |
F. Urbanczyk: (Lengyelország): A felnőttoktatás és a népművelési munka eredményeinek mérése | 307 |
A. Suffert: (Franciaország): Parasztok és munkások reakciója a televízióra és más közlésmódokra | 315 |
A televízió, a többi közlésmódok és a kultúrális fejlődés | 315 |
A parasztok és munkások reakciója a francia televízió műsoraira és azok megértési szintje | 331 |