1.062.356

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Óvodapedagógia

Kézirat/Egységes jegyzet

Szerző
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 215 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Tankönyvi szám: J 11-1179.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Óvodapedagógia7
Az óvodapedagógia általálos kérdései9
Az óvoda helye közoktatásunk rendszerében10
Történeti áttekintés10
Az óvoda mint nevelési intézmény14
Új törekvések az óvodai nevelésben15
Az óvoda főbb funkciói17
Az óvodai nevelés programja és az óvodapedagógia29
Az óvodai nevelés fő eszközei30
Az óvodai nevelés külföldön33
Kutatási módszerek az óvodapedagógiában35
Az óvodai nevelés41
Az óvodai nevelési folyamat sajátosságai41
Az óvodai nevelés családi nevelés által történő meghatározottsága, az óvodai nevelés társadalmi jellege41
Szociális tanulás és az óvodai nevelés célja44
Az óvodás korú gyermek személyiségfejlesztésének értelmezése46
A nevelési folyamat szerkezete48
Az óvodapedagógus és a nevelési alapelvek55
Az óvodapedagógus55
Az érzelem dominanciájának elve69
A motiváció elve71
A gyermek szociális kapcsolatrendszerének figyelembevétele és a differenciált bánásmód elve76
A tevékenység elve78
A játékosság elve83
Az óvodai nevelés fő feladatai87
A nevelési feladatok általános kérdései87
Az egészséges életmódra nevelés89
Anyanyelvi nevelés98
A gyermek szocializálódása102
Hazaszeretetre nevelés108
A természeti környezethez való pozitív viszony kialakítása113
Az esztétikai nevelés118
A gyermekmunka (Munkára nevelés az óvodában)125
A munka osztályozása125
A gyermekmunka mint tevékenység125
A feladatteljesítés szokásainak kialakítása (a nevelési folyamat részmozzanatai)126
Munkafajták az óvodában129
A munka jelentősége a gyermek fejlődésében132
Az óvodai nevelés módszerei136
A követelés módszerei138
A meggyőzés módszerei és eszközei142
A gyakorlás módszerei és eszközei143
Az óvodai tanulás - tanítás145
Az óvodai tanulás - tanítás általános kérdései145
Az óvodai tanulás - tanítás helye az óvodai nevelésben145
A tanulás általános jellemzői146
Az óvodás gyermek a tanulás-tanítási folyamatban148
A tanulás-tanítás sajátos jellemzői az óvodában154
Az óvodai tanulás-tanítás szervezeti formái161
A tanulás-tanítás foglalkozás formái, módszerei, eszközei163
A tanulás-tanítás szervezése a részben osztott és az osztatlan csoportokban168
A tanulás-tanítás hatása a gyermekek személyiségfejlődésére168
Az óvodai tanulás-tanítás tartalma170
A tartalmat meghatározó tényezők170
A tartalmat meghatározó tényezők170
Műveltségtartalmak, fejlesztési területek173
A családi és óvodai nevelés kapcsolatrendszere182
A családi nevelést befolyásoló tényezők184
A családi és óvodai nevelés törekvéseinek, hatásrendszerének összhangja187
A családi nevelés leggyakoribb problémái189
A családi nevelés elvárható követelményei194
Az óvoda és a család együttműködése197
A család megismerésének lehetőségei200
Az óvoda speciális nevelési feladatai203
A problematikus gyermekek203
A hátrányos helyzetű és veszélyeztetett gyermekek206
Gyermekvédelem208
A rugalmas iskolakezdésből eredő speciális feladatok209
Ajánlott irodalom213
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem