A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Külgazdaságtan

A IV. évfolyamos nappali és levelező tagozatos közgazdász, az I. évfolyamos közgazdász kiegészítő és a II. évfolyamos mérnök-közgazdász hallgatók számára/Lektorálatlan kézirat

Szerző
,
Kiadó:
Kiadás helye: Miskolc
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 267 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Lektorálatlan kézirat. Fekete-fehér ábrákkal.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Jelen jegyzet a Miskolci Egyetemen folyó közgazdász képzés keretében oktatott külgazdaságtan című tárgy tananyagát tartalmazza.
Gondolatmenetét tekintve igazodtunk a képzés „business school"... Tovább

Előszó

Jelen jegyzet a Miskolci Egyetemen folyó közgazdász képzés keretében oktatott külgazdaságtan című tárgy tananyagát tartalmazza.
Gondolatmenetét tekintve igazodtunk a képzés „business school" jellegéhez s, a vállalkozási szak kötelező törzstárgyaként azon kérdéskörök tárgyalását, elemzését tűztük ki célul, melyek a nemzetközi közgazdaságtan, illetve a világgazdaságtan című tárgyakban kevésbé, vagy egyáltalán nem kerülnek feldolgozásra.
A külgazdaságtan című tárgy oktatásának célja: olyan globális és regionális üzleti környezeti tanulmányok folytatása, melyek a nemzetköziesedő vállalatok külpiaci tevékenysége sikeres megkezdéséhez folytatásához szükségesek, ezekhez igazodóan vizsgáljuk a külpiaci aktivitási folyamatok kiteljesedésének mikéntjét, s a tananyag harmadik blokkjában a kis-közép-, illetve multinacionális vállalatok külpiaci tevékenységét, gyakorlatát, az ezzel kapcsolatos állami szerepvállalást és reagálást.
Természetesen a jegyzet tematikáját az oktatásra rendelkezésre álló időkerethez illesztettük, de törekedtünk arra, hogy mindazon alapismeretek felvillantásra kerüljenek, melyekre alapozva a témakör iránt később érdeklődő hallgatók, a szakirodalom segítségével hiányos ismereteiket kiegészíthessék.
A nemzetközi gazdasági tevékenység tárgykörén belül alapvetően a külkereskedelmi és külföldi közvetlen befektetési kérdésekkel foglalkozunk, a magyar vállalatok számára releváns módon.
A külgazdaságtan tárgy ismereteket és alapot nyújt a nemzetközi üzlet iránt érdeklődő hallgatók számára, hogy jelenleg a marketing szakirány keretében, s a formálódó külgazdasági szakirány keretében is további részletes tanulmányokat folytathassanak.
A jegyzet forrásait tekintve alapvetően az angolszász szakirodalom jelölhető meg, melynek elérhetőségét Hafiz Mirza senior lecture a Bradfordi Egyetem, Management Centre oktatója a kísérleti MBA program keretében biztosította részünkre. A Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem Külgazdasági tanszéke és a Külkereskedelmi Főiskola jegyzeteinek, tankönyveinek hasznosítása a magyarországi alkalmazások tekintetében vált célszerűvé és szükségessé.
A hazai aktuális külgazdasági szabályozást, vállalati tapasztalatokat tízéves K+F intézményi, illetve iparvállalati gyakorlat során szereztük meg, melyet folyamatosan aktualizálunk oktatói-kutatói munkánk mellett végzett vállalkozási tevékenységük okán is.
A jegyzet terjedelme, illetve költségkorlátai miatt a tananyagot nem tudtuk teljes egészében közreadni, ezért továbbra is javasoljuk az előadások látogatását, illetve az elérhető ajánlott irodalom tanulmányozását.
Bízunk abban, hogy áttekinthető, logikus szerkezetű és könnyen megérthető, elsajátítható jegyzetet tartanak kezükben, mely ugyanakkor tényleges eligazítást és ismeretet is kínál Önöknek. Ha ez így lesz, s megértik és elfogadják mondanivalónkat, akkor úgy gondoljuk, hogy a jegyzet összeállítására fordított munkánk nem volt hiábavaló.
Miskolc, 1997. augusztus
Dankó László Vissza

Tartalom

Bevezetés 5
I. rész: A nemzetközi üzlet és környezete 6
7. fejezet: A nemzetközi üzleti tevékenységről általában 6
1.1. A nemzetközi gazdasági tevékenység definiálása 6
1.2. Nemzetközi üzleti tevékenység a vállalat fejlesztési stratégiájában 1]
1.3. A nemzetközi gazdasági tevékenység fő jellemzői 16
2. fejezet: A nemzetközi üzleti környezet 26
2.1. Makrokörnyezet elemei 26
2.2 A mikrokörnyezet elemzése 37
2.3. A nemzetközi üzleti környezet megismerésének sajátosságai 40
2.4. A kereslet-kínálat koncentrálásának intézményei 46
3. fejezet: Nemzetközi kereskedelem- és beruházáspolitikák 51
3.1. A nemzetközi kereskedelem elméletei 51
3.2. Nemzetközi befektetések elméletei 56
3.3. Kereskedelempolitika fogalma, irányzatai, eszközei 62
11. rész: A nemzetköziesedés globális, regionális és vállalati szintű folyamatai 73
4. fejezet: Nemzetközi kereskedelem és nemzetállamok 73
4.1. A nemzetközi kereskedelem áru-és viszonylati struktúrája 73
4.2. A nemzetközi üzleti kapcsolatok távlatai 85
5. fejezet: Nemzetközi gazdasági kapcsolatok és regionalizmus 88
5.1. Az új regionalizmus megjelenése és ismérvei 88
5.2. Csatlakozásunk az Európai Unióhoz 97
5.3. Szubregionális gazdasági együttműködések a Kárpátok régióban 104
6. fejezet: A nemzetközi piaci belépés és fejlesztés alternatív módszerei 113
6.1. Külpiaci aktivitási formák 113
6.2. A nemzetköziesedés első lépése: az export 123
6.3. A külföldi közvetlen befektetések sajátosságai 131
7. fejezet: A külpiacra való belépés és az ottani fejlődés mikéntjének megválasztása 137
III. rész: A vállalatok nemzetköziesedése és hazai gyakorlata 155
8. fejezet: A nemzetközi vállalatok kialakulása és problematikája 755
8.1. A nemzetközi vállalatok kialakulása és térhódítása 755
8.2. Multinacionális vállalatok és kormányok közötti konfliktusok forrásai 7 66
8.3. A multinacionális vállalatok kormányzati szabályozása 775
9. fejezet: Nemzetközi cégek stratégiái és struktúrái 184
9.1. Stratégiák nemzetközi cégek számára 184
9.2. Struktúrák nemzetközi cégek számára 192
9.3. A globális versenystratégia 194
10. fejezet: A nemzetközi gazdasági kapcsolatok hazai szabályozása 203
10.1. A magyar külgazdasági stratégia elemei 203
10.2. A magyar külgazdasági szabályozás legfontosabb elemei 210
11. fejezet: A magyar vállalatok külgazdasági kapcsolatai 216
11.1. A magyar vállalatok külpiaci aktivitásának kialakulása 216
11.2. A magyar vállalatok külkereskedelmi és tőkebefektetési tevékenysége 221
12. fejezet: Regionális marketing a magyar kis- és középvállalatok számára 231
13. fejezet: Külkereskedelmi ügylettechnikai ismeretek 249
13.1. Külkereskedelemben alkalmazott ügylettípusok 249
13.2. Külkereskedelmi szerződés tartalma, realizálása 253
13.3. Kockázatok és menedzselésük a külkereskedelemben 259

Dr. Dankó László

Dr. Dankó László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Dankó László könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Külgazdaságtan Külgazdaságtan Külgazdaságtan Külgazdaságtan

A borító javított.

Állapot:
2.640 Ft
1.320 ,-Ft 50
7 pont kapható
Kosárba
10-100% kedvezmény!