A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Matematika 5. Program

általános iskola 5. osztály; nyolcosztályos gimnázium 1. osztály

Szerző
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 112 oldal
Sorozatcím: Calibra Könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-16-2794-2
Megjegyzés: Raktári száma: CAE 039.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az elmúlt fél évszázadban alapvetően megváltozott a tudásról, a műveltségről és a képességről alkotott elképzelésünk. A tudomány és a technika robbanásszerű fejlődése, a társadalom átalakulása a... Tovább

Előszó

Az elmúlt fél évszázadban alapvetően megváltozott a tudásról, a műveltségről és a képességről alkotott elképzelésünk. A tudomány és a technika robbanásszerű fejlődése, a társadalom átalakulása a jövő (sőt már jelen) emberétől megköveteli, hogy a tanultaktól eltérően is tudjon látni és dolgozni, önálló és konstruktív legyen, képes legyen folyamatosan megújulni.
A korszerű matematikatanítás nemcsak (és nem elsősorban) a tananyag bővítésével, új témák feldolgozásával, hanem a nevelési célrendszer újragondolásával alkalmazkodhat ezekhez a változásokhoz. Nem a matematikai gondolatok elsajátíttatása az elsődleges célunk, hanem a matematikai gondolkodás fejlesztése. Ezért nagy hangsúlyt kell fektetnünk a kreativitás és az alkotóképesség fejlesztésére. megjegyezzük, hogy a kreativitásra nevelés azért is feladat, mert a pedagógiai beállítottság, amelyet megkíván, nincs összhangban az általánosan elterjedt tanítási eljárásokkal, a tanórák legkényelmesebbnek és talán leghatékonyabbnak tűnő felépítési módjával. Vissza

Tartalom

Általános módszertani javaslatok5
Óraterv6
A tanulási folyamatról8
A taneszközökről11
A tananyag-feldolgozás általános szerkezete13
A tudáspróbák feladata15
Szemléltetés, eszközhasználat15
A tananyag és a követelmények értelmezéséről19
Halmazok, logika, kombinatorika19
Számtan, algebra22
Relációk, függvények, sorozatok23
Mérés, geometria25
Valószínűség, statisztika26
A tananyag feldolgozása28
A természetes számok29
A tananyag-feldolgozás csomópontjai29
Kapcsolódási lehetőségek30
Tanmenetjavaslat31
A tananyag-feldolgozás áttekintése37
Kerület, terület, felszín, térfogat49
A tananyag-feldolgozás csomópontjai49
Kapcsolódási lehetőségek49
Tanmenetjavaslatok52
A tananyag-feldolgozás áttekintése56
Az egész számok63
A tananyag-feldolgozás csomópontjai64
Kapcsolódási lehetőségek64
Javasolt eszközök és modellek65
Tanmenetjavaslat67
A tananyag-feldolgozás áttekintése69
A szögek mérése74
Kapcsolódási lehetőségek74
Tanmenetjavaslat75
A tananyag-feldolgozás áttekintése76
Törtek80
A tananyag-feldolgozás csomópontjai81
Kapcsolódási lehetőségek81
Tanmenetjavaslat82
A tananyag-feldolgozás áttekintése84
Adott tulajdonságú ponthalmazok90
A tananyag-feldolgozás csomópontjai90
Kapcsolódási lehetőségek91
Tanmenetjavaslat92
A tananyag-feldolgozás áttekintése93
A tizedestörtek103
A tananyag-feldolgozás csomópontjai103
Kapcsolódási lehetőségek103
Tanmenetjavaslat104
A tananyag-feldolgozás áttekintése106
Összefoglaló112
Tanmenetjavaslat112
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem