1.062.355

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az idegenforgalom gazdaságtana

Felsőfokú idegenforgalmi tanfolyam

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Kereskedelmi és Idegenforgalmi Továbbképző Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 189 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Készült 450 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az idegenforgalom korunk jellemző társadalmi-gazdasági jelensége. A XX. század második felében világszerte kibontakozott folyamatokkal összefüggésben, a turizmus olyan társadalmi jelenséggé vált,... Tovább

Előszó

Az idegenforgalom korunk jellemző társadalmi-gazdasági jelensége. A XX. század második felében világszerte kibontakozott folyamatokkal összefüggésben, a turizmus olyan társadalmi jelenséggé vált, amelyben évente százmilliók vesznek részt, és ennek következtében olyan gazdasági jelenséggé fejlődött, amely súlyát tekintve az olajipar után - a fegyverkezési Iparral vetélkedve - a második, harmadik helyen áll a világban.
A turizmus politikai, gazdasági, kulturális és egészségvédelmi szerepe az elmúlt két évtizedben hazánkban is megnőtt. Belföldi és nemzetközi idegenforgalmunk jelenségeire és változásaira nagy figyelmet fordít az ország vezetése és érzékenyen reagál a közvélemény is.
Az idegenforgalom dinamikus fejlődése arra indította a politika, a közgazdaságtan, a pénzügy, a jog, a szociológia tudományával foglalkozókat, a területfejlesztési, a környezetvédelmi, a kereskedelmi és a vendéglátóipari szakembereket, hogy ezzel a sajátos folyamattal, mint önálló tudományterülettel foglalkozzanak. Az idegenforgalom tudományos elemzéséhez azért van szükség ilyen sok közreműködőre, mert az soktényezős, ágazatközi /interdiszciplináris/ jelenség. Gazdasági szerepének és hatásainak elemzésével, a fejlődés tendenciáinak és befolyásoló tényezőinek számbavételével, a piaccal és annak sajátosságaival, tervezésének, szabályozásának és szervezetének rendszerével, pénzügyeivel, gazdaságosságának és hatékonyságának vizsgálatával az idegenforgalom gazdaságtana foglalkozik. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 7
AZ IDEGENFORGALOM FOGALMA 9
1. A fontosabb idegenforgalmi fogalmak tartalma . . . . 10
2. Az idegenforgalom formái 17
2.1 Belföldi és nemzetközi idegenforgalom 17
2.2 A hazai lakosság idegenforgalma 20
2.3 Idegenforgalom az időbeli jelentkezés és a tartózkodási idő hossza szerint 20
2.4 Az. idegenforgalom fajtái az igénybe vett közlekedési eszközök szerint 23
2.5 A kereskedelmi és a szociálturizmus 23
2.6 A szervezett és nem szervezett idegenforgalom 24
3. A turizmus indítékai 26
3.1 A vakációs turizmus 27
3.2 A hivatásturizmus 35
4. Az idegenforgalom jelentősége 39
4.1 Az idegenforgalom gazdasági jelentősége . . . . 40
4.2 Az idegenforgalom társadalmi-politikai jelentősége 41
AZ IDEGENFORGALMI PIAC 45
1. Az idegenforgalmi piac fogalma, sajátosságai 45
Az idegenforgalmi világpiac 49
3. A magyar idegenforgalmi piac . . . 50
3.1 Eredmények a VII. ötéves tervidőszakban 52
3.2 A nemzetközi idegenforgalom 1987-ben 53
3.3 Az 1988. évi idegenforgalom főbb tapasztalatai 55
3.4 A belföldi idegenforgalom 59
4. Az idegenforgalmi piac alapkategóriái 60
4.1 Az idegenforgalmi kereslet . . . . 60
4.2 Az idegenforgalmi kínálat elemei és sajátosságai 72
4.3 Az árak és az árfolyamok szerepe az idegenforgalmi piacon . 79
4.4 Verseny és kockázat az idegenforgalmi piacon .83
4.5 Az idegenforgalmi piac tanulmányozása 86
4.6 Az idegenforgalmi propaganda 88
III. AZ IDEGENFORGALMI POLITIKA 93
1. A gazdaságpolitika 93
2. Az idegenforgalmi politika és a gazdaságpolitika 94
3. Idegenforgalmi politikánk célrendszere . 95
3.1 Idegenforgalmi politikánk lényege 96
3.2 Idegenforgalmi politikánk főbb céljai 97
3.3 A hazai lakosság turizmusa fejlesztésének idegenforgalom-politikai céljai 97
3.4 F8 idegenforgalom-politikai céljaink a külföldi /aktív/ idegenforgalom növelése érdekében . . 100
3.5 Idegenforgalmunk fogadóképességének fő fejlesztésig irányai 102
3.6 Az idegenforgalmi közlekedés korszerűsítési irányelvei 105
3.7 A célok megvalósításának módjai 106
4. Az idegenforgalmi politika eszközrendszere 111
4.1 Az idegenforgalmi tervezés rendszere 111
4.2 Az idegenforgalom gazdasági szabályozásának rendszere 118
A/ A rubel elszámolású idegenforgalom szabályozása 118
B/ A konvertibilis elszámolású idegenforgalom szabályozása 124
4.3 Az Idegenforgalom szervezete 126
A/ Közérdekű idegenforgalmi szervezet 127
B/ Magyarország közérdekű Idegenforgalmi szervezete 128
Cl Az üzleti szervezet 135
0/ Új típusú magánvállalkozások az idegenforgalomban 144
E/ Nemzetközi idegenforgalmi szervezetek 158
IV. AZ IDEGENFORGALOM GAZDASÁGI SZEREPE ÉS HATÉKONYSÁGA . 169
1. Az idegenforgalom szerepe és jelentősége a gazdaságban . 169
1.1 A belföldi turizmus 169
1.2 A nemzetközi aktív turizmus 169
1.3 A nemzetközi passzív turizmus 171
1.4 A nemzeti vagyon és az idegenforgalom 172
2. Az idegenforgalom hatékonysága 173
2.1 A hatékonyság tartalma 173
2.2 Hatékonyság az Idegenforgalomban 174
a/ A nemzeti jövedelem termelésében való részvétel 174
b/ Az aktív turizmus devizaszerzésének gazdaságossága 175
3. Magyarország nemzetközi idegenforgalmának gazdasági szerepe és a gazdaságosságot befolyásoló egyes elemek 177
3.1 Magas tiszta jövedelem realizálás 179
3.2 Feladataink a külgazdasági egyensúly javításának érdekében . . 181
FELHASZNÁLT IRODALOM 187

Dr. Czeglédi József

Dr. Czeglédi József műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Czeglédi József könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem