1.062.618

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A kombinatív képesség és értékelésének feltételee

Acta Universitatis Szegediensis de Attila József Nominate Sectio Paedagogica et Psychologica

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Szeged
Kiadó: JATE Pedagógiai Tanszék
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 125 oldal
Sorozatcím: Series specifica paedagogica
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 300 példányban. Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Napjainkban az iskolai oktatás hatékonyabbá, eredményesebbé tételének talán egyik legfontosabb feltétele a pedagógiai értékelés problémáinak megoldása. A tanulást csak akkor lehet tudatosan... Tovább

Előszó

Napjainkban az iskolai oktatás hatékonyabbá, eredményesebbé tételének talán egyik legfontosabb feltétele a pedagógiai értékelés problémáinak megoldása. A tanulást csak akkor lehet tudatosan irányítani, az iskolai oktatásban csak akkor lehet bármilyen tervezett és ellenőrzött változást elérni, ha rendelkezésre állnak az eszközök, amelyekkel meggyőződhetünk arról, hogy egy adott tevékenység vagy változás a kívánt irányba hat-e, eléri-e a célját.

A pedagógiai értékelés már akkor is nehéz feladatot jelent, ha csak a tudás egyszerűbb összetevőinek a meglétét, ismeretek elsajátítását akarjuk vizsgálni. Ilyen esetekre azonban a mérés elméleti és gyakorlati problémáinak a többsége már megoldott, kidolgozott mérési módszerek állnak rendelkezésre és válnak egyre inkább rutineljárássá. Ezek az eljárások többnyire csak a tudás aktuális szintjét, időleges komponenseinek a meglétét vagy hiányát tudják biztonsággal feltárni.

Az iskolai oktatás célja azonban elsősorban nem ismeretek tanítása, hanem a személyiség fejlesztése, állandósult, a személyiségbe tartósan beépülő, maradandó tudás kialakítása, képességek kifejlesztése.

A tudás állandósult, tartós személyiségjeggyé váló elemeinek mérése, az alapvető képességek lényegének megragadása, fejlődési szintjeik feltárása az eredménymérés legfontosabb és egyben talán legnehezebb feladata. Ezen a területen-a fő nehézséget sokkal inkább a megfelelő kritériumok -megtalálása, annak meghatározása jelenti, hogy mi is az valójában, amit mérni kell, vagy mérni érdemes, mint magának a mérőeszköznek az elkészítése. Valószínűleg éppen ez az oka annak, hogy az alapvető, vagy általános képességek értékelésének, mérésének módszerei még csak kialakulóban vannak. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 3
I. A KOMBINATORIKA MINT OBJEKTIVÁLT TUDÁS 7
1. A kombinatorikai ismeretek és a köznyelvi fogalmak 7
2. A kombinatorika kialakulása és fejlődése 11
3. A kombinatorika alapfogalmainak rendszere 17
Az elemzés elvi kérdései 17
Taxonómiai strukturák 18
Logikai strukturák 26

II. A KOMBINATÍV KÉPESSÉG MINT PSZICHIKUS RENDSZER 40
1. A képesség mint pszichikus rendszer 40
2. A kombinatív képesség tágabb és szűkebb fogalma 52
3. A szűkebb értelemben vett kombinatív képesség 58
A kombinatív műveleti képesség mint egész 61
A kombinatív műveletek 73
A műveletvégzés során kezelendő elemek száma 81
A műveletek működésének és a tartalomnak a kapcsolata 86
A kombinatív képesség és a képességek rendszere 89

III. A KOMBINATÍV KÉPESSÉG ISKOLAI FEJLESZTÉSÉNEK LEHETŐSÉGEI 99
1. Matematika-tanítás és képességfejlesztés 99
2. A kombinatív képesség fejlesztésének lehetőségei 105

ÖSSZEGZÉS 115

IRODALOM 117

Dr. Csapó Benő

Dr. Csapó Benő műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Csapó Benő könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem