1.062.338

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Számolás és mérés

V. O.

Szerző
Szerkesztő
Sárospatak
Kiadó: Néptanítók Pedagógiai Kiskönyvtára Kiadóhivatala
Kiadás helye: Sárospatak
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 96 oldal
Sorozatcím: A néptanítók pedagógiai kiskönyvtára-Aranykapu vezérkönyv-sorozat
Kötetszám: 2
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 13 cm
ISBN:
Megjegyzés: A borítón "A Néptanitók Pedadógiai Kiskönyvtára" sorozat is szerepel. Nyomatott Fischer Lajos nyomdai műintézetében, Sárospatakon.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet
1. óra. Egész számok összeadása.

Jegyzet. Egész számokat írhatunk diktálás után; leirt egész számokat olvastatunk le. Főként olyan számok szerepeljenek, melyekben több zérust kell... Tovább

Előszó

Részlet
1. óra. Egész számok összeadása.

Jegyzet. Egész számokat írhatunk diktálás után; leirt egész számokat olvastatunk le. Főként olyan számok szerepeljenek, melyekben több zérust kell írnia a tanulónak. Mindig tanulságosak az ilyen feladatok : írd fel az 1098-at és az utána következő 4 számot.
Á számok leírásánál követeljük meg, hogy az egyes számjegyeket mindig külön-külön kockába írják. Erre szükség van a gyakorlati életben is. Sok számolási hiba is származik a helytelen írásból. Az összeadás hibátlan és gyors elvégzéséhez az „egy-meg egy" táblázat tudása szükséges. A tanulók pl. 8 + 7 - összegét nem tudják oly tökéletességgel, mint pl. 5 + 2 összegét, mert azt számolás közben a legtöbb azon a módon számítja ki, amint azt II-ik osztályos korában tanulta,vagyis így: 8+ 7 = (8 --2)+5-15. A gyors számoláshoz azonban az szükséges, hogy ilyenféle összegeket minden közbenső számolás nélkül, tisztán emlékezetből tudjon a tanuló. Különösen gyakorlandó tehát az „egy-meg-egy" táblázatnak ez a része. Vissza

Tartalom

SZEPTEMBER HÓ.
II. hét 1. óra. Egész számok összeadása - - - - 3
2. „ Egész számok összeadása - - - - 4
3. „ Egész számok összeadása, kivonása. Hoszszúságmérés - - - - - - - 5
4 „ Egész számok összeadása, kivonása. Hoszszúságmérés a szabadban - - - 6
III. hét 1. „ Szorzás egész számmal; a területmérték
egységei - - - - - - - - 7
2. „ Szorzás egész számmal. Területszámítás - 7
3. „ A négy alapművelet gyakorlása - - 8
Vonatk. Földrajz. A természetes határ jelentősége,
mesterséges politikai határok.
4. óra. A négy alapművelet gyakorlása - - 8
IV. hét 1. n. A négy alapművelet gyakorlása - - 9
2. " A négy alapművelet gyakorlása - 9
Vonatk. Földrajz. Hazánk hegyei és ezek tagozódása.
3. óra. Feladatok megoldása - - - - - 10
Vonatk. Földrajz. A magyar vízrendszer.
4. óra. írásbeli dolgozat ______ 11
OKTÓBER HÓ.
I. hét 1. óra. Tizedes számok írása, olvasása - - - 12
Vonatk. Földrajz. Magyarország éghajlata.
2. óra. Tizedes számok összeadása - - - - 12
3. " Tizedes számok kivonása - - - - 12
4. " A tizedes számok alkalmazása számításainkban - - - - - - - - 13
II. hét 1. „ Tizedes szám szorzása egyjegyű szorzóval 14
2. " Tizedes szám szorzása többjegyű egész
számmal- - - - - - - - 15
3. " Tizedes szám osztása egész számmal - 16
4. " Tizedes szám osztása egész számmal - 18
III. hét 1. A tizedes szám szorzása 10-zel, 100 zal - 19
2, " Tizedes szám szorzása 1000 el - - - 21
3, " Mérés a tizedes mérlegen. Százados mérleg 21
4, „ A térfogatmérés egységei - - - - 22
IV. hét. 1. „ Tizedes szám osztása 10-zel, 100-al, 1000-rel 23
2. " A mértékek átváltoztatása. Váltószámok. 23
3. „ A tanterem területe, térfogata - - 25
4. „ Írásbeli dolgozat _____ 26
NOVEMBER HÓ.
I. hét 1. óra. Szorzás tizedrészekkel - - - - - 27
II. hét 2. óra. Szorzás tizedrészekkeí - - - - - 28
3. „ Szorzás századrészekkel, ezredrészekkel 28
4. „ Szorzás tizedes számmal - - - - 29
II. hét 1. „ Szorzás tizedes számmal. Bevásárlás a fűszerkereskedőnél; a Szövetkezeti boltban - - - - - - - - - 30
2. „ Szorzás tizedes számmal. A gazda, a gazdasszony számításai - - - - -31
3. „ Műveletek tizedes számmal. Az iparos számításai - - - - - - - - 31
4. „ Műveletek tizedes számokkal. A varrónő
számításai; a szabó számításai - - 32
III. hét 1. ,, Tizedes számok alkalmazása a területszámításnál. A téglalap területe - - - 32
2. „ Területszámítási feladatok - - - - 33
3. „ Területszámítási feladatok. Kisajátítás - 34
4. „ Területszámítási feladatok - - - - 35
IV. hét 1. „ A téglatest térfogata 35
2. „ Ismétlés. A kőműves számításai- - - 36
3. „ Ismétlés. Mérések a térképen - - - 30
Vonatk. Földrajz. Budapest.
4. óra. írásbeli dolgozat - - - - - - 37
DECEMBER HÓ.
I. hét 1. óra. Osztás tizedes számmal. Bennfoglaló osztásra vezető példák - - - - - 39
2. „ Osztás tizedes számmal- - - - - 40
3. „ Osztás tizedes számmal. (Részekre való
osztás) - - - - - - - - 40
4 " Osztás tizedes számmal - - - - - 42
II. hét. 1. óra. Számolás tizedes számokkal - - - 43
2. „ A négyszögöl - - - - - - - 43
3. " Katasztrális hold ; magyar hold. A gazda
számításai - - - 44
Vonatk. Polgári jogok és kötelességek. Adófizetés.
Kataszter
4. óra. Népsűrűség - - 45
Vonatk. Földrajz. Nemzetiségek letelepedése. Az ország népességének alakulása.
III. hét. 1. óra. Ismétlés. A kereskedő számításai; kísérőjegyzék - - - - - 48
2. „ Ismétlés - - - - - - _ 46
3. „ Ismétlés. (Parcellázás) - - - - - 48
4. „ írásbeli dolgozat - - - - - - 48
(Dec. IV. hét és jan. I. hét karácsonyi szünet.)
JANUÁR HÓ.
II. hét. 1. óra. A kör és részei - - - - - -
2. „ Rajzolás körzővel - - - - - -
II. hét 8. óra. A körlap részei - - - - - - - §o
4. " Rajzolás körzővel és vonalzóval - - 50
III. hét 1. „ A szög - - - - - - - - - 51
2. „ Szögmérés - - - - - - - - 52
3. „ Szögmérés - -- - - - - - 52
4. ,, Szögfelezés - - - - - - - - 53
IV. hét 1. A kör kerülete - - - - - - - 54
2. „ A kör kerülete - - - - - - - 55
3. „ A kör kerülete - - - - 55
4. A kör kerülete - - - - - - - 50
FEBRUÁR HÓ.
I. hét 1. óra. Ismétlés. A törtek értelmezése - - - 57
2. „ Ismétlés. A törtek értelmezése - - - 57
3. „ Ismétlés. A törtek értelmezése - - - 57
4. „ Írásbeli dolgozat - - - - - - 58
II. hét 1. „ A törtek. - - - - - 58
2. „ - - - - - 59
3. „ - - - - - 60
4. „ - - 60
III. hét 1. A törtek egyszerűsítése - - - - - 61
2. „ A törtek egyszerűsítése - - - - - 62
3. „ A legnagyobb közös osztó - - - - 62
4. „ A törtek bővítése - - - - - - 63
IV. hét 1. „ Egyenlőnevezőjű törtek összeadása - - 63
2. " Egyenlőnevezőjű törtek kivonása - - 64
3. „ Különböző nevezőjű törtek összeadása - 64
4. „ Különböző nevezőjű törtek összeadása - 65
MÁRCIUS HÓ.
I. hét 1. óra. Legkisebb közös többszörös - - - - 66
2. „ Különböző nevezőjű törtek kivonása - 67
3. „ Törtek összehasonlítása - - - - - 67
4. „ írásbeli dolgozat - - - - - - 68
II. hét 1. „ Törtekkel való számolás - - - - 68
2. „ Törtekkel való számolás - - - - 69
3. „ Törtekkel való számolás - - - - 70
4. „ Törtekkel való számolás - - - - 70
III. hét 1. „ A tizedes szám és a tizedes tört összefüggése - - - - - - - - - 71
2. „ A tört átváltoztatása tizedes számmá - 71
3. „ A tört átalakítása tizedes számmá - - 73
4. , Ismétlés. A kereskedő számításai. Számla. 74
IV. hét 1. „ Szabályos sokszögek - - - - - 74
2. „ Szabályos négyszög; szabályos nyolcszög 74
3. „ Virágágy kirajzolása az udvaron - - 75
4. „ Írásbeli dolgozat - - - - - - 76
ÁPRILIS HÓ.
I. hét 1. óra. A kör területe - - - - - - - 77
2. ,, A kör területe - - - 77
3. „ A kör területe - - - - - - - 73
4 „ A kör területe - - - - - - - 79
II. hét 1. „ Az ár kiszámítása az egységárból - - 79
2. „ Az ár kiszámítása az egységárból olasz
gyakorlattal - - - - - - - 80
3. „ Az ár kiszámítása az egységárból - - 81
4. „ Az ár kiszámítása az egységárból - - 81
III. hét 1. „ Az egységár kiszámítása - - - - 82
2. „ Az egységár kiszámítása olasz gyakorlattal 82
3. » Fordított arányosság - - - - - 83
4. „ Fordított arányosság - - - - - 83
Április IV. hét húsvéti szünet.
MÁJUS HÓ.
I. hét 1. óra. A kirándulás költségei - - - - - 85
2. „ A henger oldal felszíne - - - - - 85
3. „ A körgyűrű területe - - - - - 86
4. „ Írásbeli dolgozat 86
II. hét. „ Kettőstételű feladatok - - - - - 87
2. „ Kettőstételű feladatok - - - - - 87
3. „ Kettőstételű feladatok - - - - - 88
4' „ A költözködés - - - - - - - 89
III. hét 1. „ Kettőstételű feladatok - - - - - 89
2. „ Kettőstételű feladatok - - - - - 89
3. „ Kettőstételű feladatok - - - - - 90
4. „ Kettőstételű feladatok - - - - - 91
IV. hét 1. „ Ismétlés - - - - - - - - 91
2. „ Ismétlés - - - -- - - - 91
3. „ Ismétlés - - _ - - 91
4. „ Ismétlés - - - - - - - - 91
JÚNIUS HÓ.
I. hét 1. óra. Ismétlés. A törtek keletkezése, egyszerűsítése, bővítése - - - - - - 92
2. „ Ismétlés. Törtek összeadása, kivonása - 92
3. „ Ismétlés. Számolás törtekkel - - -
4. „ Ismétlés. Számolás törtekkel - - - 92
II. hét 1. „ Az I. és II. írásbeli dolgozat átismétlése
2. „ A III. és IV. „ " " 92
3. „ V-VI. „ „ „ " 92
4. „ VII-VIII. „ „ „ - 92

Dr. Csada Imre

Dr. Csada Imre műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Csada Imre könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem