1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az "új iskola" pedagógiája

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 218 oldal
Sorozatcím: Pedagógiai Közlemények
Kötetszám: 7
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 52324/7.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A tanulmány az Új Iskola oktató és nevelő munkáját egybeveti azokkal a törekvésekkel, amelyek századunk nagy hatású polgári nevelési mozgalmára, a reformpedagógiára általában jellemzőek, s így ezt az intézményt az általános és különös, az egyetemes és konkrét viszonylatában mutatja be.
Mivel a reformpedagógia két legfőbb törekvése: a tanuló életkori sajátosságainak figyelembevétele, valamint aktivizálása - a szocialista társadalmunk pedagógiai törekvései között is kiemelt helyet kap, azért igen tanulságos az új nevelés mozgalmát s annak egyik intézményét differenciált elemzés tárgyává tenni. A mutatkozó túlzások és a mértéktartó megoldások igen elgondolkodtatóak és tanulságosak lehetnek abból a szempontból is, hogy az előttünk álló feladatot, a szocialista munkaiskolát a legeredményesebben valósítsuk meg.

Tartalom

Előszó9
A reformpedagógia kialakulása. Az Új Iskola megszervezése és munkájának keretei13
A reformpedagógia kialakulása13
Az Új Iskola megszervezése és munkájának keretei26
Az érdeklődés szerepe a reformpedagógiában és az Új Iskola tanterve35
Az érdeklődés szerepe a reformpedagógiában36
Nagy László tantervének főbb vonásai47
Az Új Iskola helyi tantervét és tanmenetkészítését irányító elvek63
Az "érdeklődés pedagógiájának" mérlegelése82
A tanulók aktivizálása95
A tanuló személyiségének megismerése és az osztály növendékeinek tipizálása96
A játékos módszerek szerepe a kisiskolások oktatásában99
A tanuló közvetlen tapasztalatszerzése103
Az érdeklődés motívumainak szerepe az oktatásban110
Az alkotó munkára nevelés121
A tankönyvekkel, a könyvekkel és az ismeretek ellenőrzésével kapcsolatos álláspont130
A csoportmunka137
A tanulmányi felügyelők értékelése143
Az Új Iskola intuitív beleélő módszere147
Az intuitív beleélő módszer bevezetésének indítékai148
Az intuitív beleélés módszerének alkalmazása a történelem tanításában175
Az Új Iskola nevelésének irányvonala199
Befejezés211

Dr. Buzás László

Dr. Buzás László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Buzás László könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az "új iskola" pedagógiája Az "új iskola" pedagógiája Az "új iskola" pedagógiája

Könyvtári könyv volt. A borító és a lapélek foltosak.

Állapot: Közepes
1.640 Ft
1.310 ,-Ft 20
7 pont kapható
Kosárba