kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 196 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | 1972 példányban jelent meg. 41 fekete-fehér ábrával illusztrált. Kihajtható mellékletet tartalmaz. Tankönyvi száma: J11-1094. |
Előszó | 3 |
Testnevelési alapismeretek (Dr. Bondár Zsuzsanna) | 5 |
A testneveléssel összefüggő alapfogalmak | 5 |
A testneveléselmélet tárgya és kapcsolata más tudományterületekkel | 7 |
A testi (szomatikus) nevelés, testnevelés célja, feladata | 9 |
A testi (szomatikus) nevelés fogalma, feladata | 9 |
A testnevelés fogalma, feladatai | 10 |
A testnevelés eszközei | 12 |
A testgyakorlatok fogalma, tartalma, formája, rendszerezése | 12 |
A testgyakorlatok fogalma | 12 |
A testgyakorlatok tartalma | 12 |
A testgyakorlatok formája | 13 |
A testgyakorlatok rendszerezése | 16 |
Az óvodai testnevelés mozgásrendszere | 16 |
A természet erői | 18 |
Egészségügyi, higiéniai feltételek | 20 |
A testgyakorlás következménye | 22 |
A mozgáskészség kialakulásának folyamata | 22 |
A motoros képességek jellemzése és fejlesztésük lehetősége óvodáskorban | 26 |
Kondicionális képességek | 26 |
Koordinációs képességek | 30 |
A koordinációs képességek és a mozgáskészség kapcsolata | 31 |
Mozgékonyság, hajlékonyság | 31 |
Az óvodai testnevelési foglalkozások módszertana (Kunos Andrásné) | 33 |
Az óvodai testnevelési foglalkozások módszertanának fogalma és összefüggése más tudományágakkal | 33 |
Az óvodai testnevelés folyamatának nevelési-oktatási és pszichológiai elemzése | 34 |
Az óvodai testnevelés oktatási folyamatának sajátosságai | 40 |
Az óvodai testnevelés oktatási folyamatában szereplő didaktikai feladatok, mozzanatok | 40 |
Konkrét tények nyújtása | 41 |
Az ismeretek megszilárdítása | 42 |
Ellenőrzés | 43 |
Alkalmazó gyakorlás | 43 |
A didaktikai alapelvek megvalósítása az óvodai testnevelés oktatási folyamatában | 44 |
Az óvodai testnevelés oktatásának módszertana | 50 |
Az óvodai testnevelés oktatásmódszertanának sajátosságai | 50 |
Az óvónőnek a testnevelés keretében kifejtett tevékenysége | 51 |
Az óvodai testnevelés oktatásának tényezői | 52 |
A módszertan fogalma és meghatározó tényezői | 52 |
Az óvodai testnevelés oktatásának módszerei | 54 |
Magyarázat | 55 |
Beszélgetés | 57 |
Bemutatás | 57 |
A magyarázat és a bemutatás kapcsolata | 59 |
Az ismeretközlés menete | 60 |
Gyakorlás | 61 |
A gyakorlás vezetése, irányítása, formái | 62 |
Utánzó formájú gyakorlásvezetés | 62 |
Játékos formájú gyakorlásvezetés | 63 |
Utasítással történő gyakorlásvezetés | 64 |
Határozott formájú gyakorlásvezetés | 65 |
Ellenőrzés | 66 |
A mozgáshibák megfigyelése | 67 |
Hibajavítás | 67 |
A mozgáshibák osztályozása | 67 |
A hibák okai, megelőzésük és kiküszöbölésük módja | 68 |
A hibajavítás általános szempontjai | 70 |
Értékelés | 72 |
A gyakorlat sikeres végrehajtását elősegítő rávezető eljárások | 73 |
Célgyakorlatok | 73 |
Rávezető gyakorlatok | 74 |
Helyes mozgást kiváltó helyzetek és feladatok | 74 |
Segítségadás | 74 |
Az óvodai testnevelési foglalkozások szervezése | 75 |
Foglalkoztatási forma | 76 |
Csoportfoglalkoztatási forma | 76 |
Csapatfoglalkoztatási forma | 81 |
Tárgyi feltételek biztosítása | 83 |
Az edzés | 83 |
A gondozás | 84 |
Az óvodai testnevelés oktatásának tartalma | 87 |
A tanterv | 87 |
A testnevelési ütemterv | 87 |
Anyagkiválasztás | 88 |
Anyagfelbontás | 89 |
Anyagelrendezés, ütemtervkészítés és szempontjai | 90 |
Ütemtervminták | 99 |
Középső csoport kiválasztott és felbontott fő gyakorlatanyaga | 124 |
Középső csoport témák és fajták szerinti játékanyaga | 125 |
Az óvodai testnevelés szervezeti formái (Dr. Bondár Zsuzsanna) | 126 |
Testnevelési foglalkozás | 127 |
A testnevelési foglalkozások általános jellemzése | 127 |
A testnevelési foglalkozások felépítésének meghatározó tényezői | 128 |
A testnevelési foglalkozások szerkezete, felépítése | 130 |
A testnevelési foglalkozások tervezése | 132 |
Tervezet | 135 |
Bő vázlat | 144 |
Vázlat | 150 |
Részben osztott és osztatlan csoportok testnevelési foglalkozásainak tervezése | 154 |
Mindennapi testnevelés | 162 |
Testnevelés szabadidőben | 166 |
Függelék | |
A kutaómunka jelentősége, lehetőségei és módszerei az óvodai testnevelésben (Kunos Andrásné) | 171 |
Felhasznált irodalom | 192 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.