1.061.888

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Általános elméleti ismeretek

Pedagógia, sportegészségtan, torna

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Sport
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői papírkötés
Oldalszám: 387 oldal
Sorozatcím: Sportsegédoktató és sportoktatóképző tanfolyamok anyaga
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A magyar testnevelési és sportmozgalom ötéves fejlesztési irányelvei a rendszeresen sportolók számának 25%-os emelését tűzték ki célul. E feladat megvalósításához elsősorban nagyszámú új,... Tovább

Előszó

A magyar testnevelési és sportmozgalom ötéves fejlesztési irányelvei a rendszeresen sportolók számának 25%-os emelését tűzték ki célul. E feladat megvalósításához elsősorban nagyszámú új, korszerűen és sokoldalúan képzett, egységes felfogású edzőre van szükség.
A Magyar Testnevelési és Sport Tanács elnöksége 25-1/1958 (X. 16) MTST számú határozata előírja, hogy "...a szakképzést a fejlődés követelte minőségi és számbeli igényre alapozva, egységes rendszer keretében, szervezett formában kell végezni az egyes területeknek és szakmai fokozatoknak megfelelően... fokozottabb gondot kell fordítani az... oktatók politikai, pedagógiai és sportszakmai tudásának növelésére."
Ezért állította fel az MTST elnöksége az alap- és középfokú káderképzés intézményét: a Sportvezető és Edzőképző Intézetet.
Az Intézet feladata többek között az edzőképzés megszervezése és levezetése a beiskolázástól az oklevelek kiadásáig. Vissza

Tartalom

Tájékoztató az edzői tanfolyamokról3
Pedagógiai ismeretek13
A pedagógia általános alapjai15
A pedagógia fogalma, tárgya15
Miért kell a sportoktatónak pedagógiát tanulni?17
A nevelés történelmi és osztályjellege18
Nevelés a szocialista társadalomban21
A szocialista köznevelési rendszer22
A pedagógia kapcsolata más tudományokkal23
A kommunista nevelés célja és feladatai24
A kommunista nevelés célja24
A kommunista nevelés területei és fő feladatai26
Didaktika29
A didaktika fogalma, tárgya, tanulásának célja29
Didaktikai alapfogalmak31
Az oktatás folyamata36
Az oktatási folyamat tanulmányozásának jelentősége36
Az emberi megismerés menete37
A tudományos megismerés és iskolai ismeretszerzés közötti különbség38
Az oktatási folyamat fő mozzanatai39
Az oktatás alapelvei44
Az oktatás és képzés tartalma50
Az oktatási munka alapvető szervezeti formája52
Az oktatás módszerei55
Az oktatási módszer fogalma55
A módszert meghatározó főbb tényezők56
Az egyes módszerek rövid jellemzése58
Neveléselmélet67
A kommunista erkölcsi nevelés alapjai67
Az erkölcs fogalma, történeti és osztályjellege, a kommunista erkölcs67
Az erkölcsi nevelés kapcsolata a nevelés többi területével68
A kommunista erkölcs főbb vonásai69
A kommunista erkölcsi nevelés tartalma (folyamata)71
A kommunista erkölcsi nevelés alapelvei73
A kommunista erkölcsi nevelés módszerei77
A kommunista erkölcsi nevelés az oktatás folyamatában77
Az egyes módszerek rövid ismertetése79
A dialektikus materialista világnézet alapjainak kialakítása84
Szocialista hazafiságra való nevelés88
A szocialista hazafiság fogalma, jelentősége, főbb vonásai88
A hazaszeretet megnyilvánulása különböző életkorokban89
A szocialista hazafiságra való nevelés eszközei89
Munkára való nevelés90
A munka szerepe, jelentősége a kommunista erkölcsi nevelésben90
A munkára való nevelés módszerei92
A tudatos fegyelemre való nevelés95
A tudatos fegyelem fogalma, jelentősége, főbb vonásai95
A tudatos fegyelemre való nevelés módszereiről általában97
Az esztétikai nevelés101
Fogalma, jelentősége, elemei101
Az esztétikai nevelés eszközei103
Közösségi nevelés104
A szocialista nevelés célja a közösségi ember kialakítása104
A közösség fogalma105
A közösség és az egyén kapcsolata106
A közösség kialakításának menete106
Az akarat és jellem nevelése112
Az akarat lényege és jelentősége112
Az akarati cselekvés főbb mozzanatai112
A jellem fogalma, kapcsolata az akarattal114
Az akarati és jellemtulajdonságok nevelése114
Sportfoglalkozáson kívüli nevelőmunka, kapcsolat a családdal116
Az osztályon és iskolán kívüli nevelőmunka fogalma116
A sportfoglalkozások jellege, feladatai117
A sportfoglalkozáson kívüli nevelőmunka118
A sportoktató kapcsolata a társadalmi szervezetekkel és a családdal118
Általános egészségtani ismeretek121
Az anatómia és az élettan tárgyköre, jelentősége123
Sejtek és szövetek123
Szervrendszerek125
Mozgatórendszer126
Izomrendszer128
A mozgatórendszer működése129
A felső végtag csontjai130
A felső végtag ízületei132
A felső végtag izmai133
Az alsó végtag csontjai135
Az alsó végtag ízületei136
Az alsó végtag izmai138
A fej csontjai, ízületei és izmai140
A törzs csontjai és ízületei141
A törzs izmai143
Izomélettan145
A szervezet szabályozó rendszerei150
Idegrendszer151
Az idegrendszer működése155
Az érzékszervek168
A belső elválasztású mirigyek175
Az emésztőrendszer178
A vér193
A szív és a vérkeringés195
A légzőrendszer202
A kiválasztórendszer206
Alkalmazkodás és sporttevékenység209
A sportmozgások felosztása210
Dinamikus és statikus izomtevékenység212
Az érzékszervek szerepe216
A sporttevékenységhez való alkalmazkodást létrehozó változások a szervezetben (Az edzés hatása)219
Az alkalmazkodást befolyásoló tényezők225
Az edzéseken kívüli tényezők hatása236
Az edzés és versenyzés környezetének egészségtan kérdései247
Edzések, versenyek alkalmával keletkező jelenségek250
A sportsérülések kezelésének fontosabb alapelvei264
Sportolás közben előforduló rosszullétek és különböző ártalmak265
Gyakrabban előforduló bőrfertőzések267
Torna269
Bevezetés271
A torna jellemzése272
A torna jelentősége a sportágakban274
A torna feladata a sportágakban276
Az erőnlét277
Az erőnlét megszerzése280
A torna mozgásanyaga284
A rendgyakorlatok284
Előkészítő gyakorlatok288
Módszertani útmutatás a tornagyakorlatok oktatásához377
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem