1.062.600

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógusetika

Válság - váltás - változás - változtatás - tolerancia és a globalizáció kérdéskörei a tanári gyakorlatban/Tanulmányok az oktatás köréből

Szerző
,
Kiadó:
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 122 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 18 cm
ISBN: 978-963-88149-1-3
Megjegyzés: Angol nyelvű bevezetővel és tartalomjegyzékkel.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Szinte lehetetlen a saját korunkra rálátni, mégis önáltatás lenne nem észrevenni, mi is történik a 2000. év első évtizedének végén a világban. Az általános és világméretűnek mondható válság... Tovább

Előszó

Szinte lehetetlen a saját korunkra rálátni, mégis önáltatás lenne nem észrevenni, mi is történik a 2000. év első évtizedének végén a világban. Az általános és világméretűnek mondható válság gazdasági szempontjai csak végső és egyértelmű jelenségei a mélyrétegekben meghúzódó értékválságnak. Minden korábbi tekintély, minden biztonságot jelentő, korszakot jellemző mém kihalt, eltűnt, devalválódott és/vagy felülíródott.
A posztmodem dekonstrukciója a végéhez ért. Mivel nem elégedett meg a nagy elbeszélések felvilágosodás-kori negálásával, a történeti történelem tagadásával, így nekilátott a reneszánsz nagyságait is elfelejtetni, majd a görög ókor és a belőle is felépülő Róma birodalmi erőit visszavenni. Szinte már eltüntette a hagyományt, a hőst és a hőstettet. A kultúra darabjaira esett szét, hisz épp a benne föllelhető egységet, harmóniát és teljességet támadta meg. Mi maradt hát a posztmodern után? A negativitás. Az emberi viszonyokban a közösségi történetekben, a külső-belső konfliktusokban nincs változás, mindössze a pozitív előjelek alakultak át. A negativitás nemcsak minőségi cserét jelent itt, hanem a korábbi tagadását, elleneszmét, ellenszöveget. Az értelmezés maga is átalakulni látszik, megtagadtatik az eredeti történeti idő, vagy egyáltalán az időbelinek a történethez való tartozása. Ezzel az új időtorzóval minden megváltozik: nem mindegy ugyanis, hogy egy szöveget valaki a szerepe szerinti időpontban, vagy a megfelelő szöveg előtt és/vagy után mond el, vagy mindez elcsúszik. Ha elcsúszik, vele tűnik el maga a szerep és a szereplő is, vagy átkerül egy másik helyre, ahol minden korábbi reláció értelmét veszti. Tehát megváltoznak a relációk is.
A fenti folyamatok begyűrűznek az oktatásba és így az iskolákba is, átírják, és/vagy felülírják a hagyományokból véletlenül megmaradt értékeket és értékekből következő viszonyokat. A legsúlyosabb és végletes torzók a direkt szerepcserékből adódnak, mikor pl. a diák átveszi az irányítást a tanórán, a tanulási folyamat színjátékká válik, a tanár még csak menedzselő szerepben sem képes befolyásolni a történéseket. Az értékválság minden szerepet és szereplőt érint az oktatásban. Vissza

Tartalom

Köszöntjük az olvasót! 5
Dr. Bertók Rózsa: Előszó 7
Dr. Bertók Rózsa: Pedagógusetika 11
Bevezetés
I. Az alkalmazott etika és a szaketikák 12
1/1. A szakterületi etikák általános jellemzői 14
1/2. A pedagógus 16
1/3. A pedagógus személye és személyiségi problémák 19
II. A pedagógus és a pedagógiai módszerek 30
II/1. Kísérleti módszerek a tanulók különbözőségeinek közelítéséhez 33
II/2. Esettanulmányok és a trade off 35
III. Pedagógus típustan 37
Tanulmányok oktatás köréből 43
Dr. Bence Erika: Társművészetek, rokon diszciplínák a magyar irodalom oktatásában 43
Bécsi Zsófia: Az iskola küldetése és kudarca 51
Binder Richárd: Magatartászavaros gyermekek integrált nevelése 59
Dr. Bóta László: Romhányi karizmája az orvosképzésben 69
Farkas Szilárd: Etikaoktatás - jelentés a lövészárokból 73
Fébert Zsófia: Egy kisvárosi iskola oktatóinak erkölcsi szintvizsgálata 79
Galambos Attila: A globális problémák oktatásának lehetőségei, metodológiája 85
Dr. Josip Ivari ovic: A kisebbségi oktatás problémái Szerbiában 99
Kraimk Szabolcs: Muldmédia az oktatásban 107
Pauska Mária: Utak és tévutak 115
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem