1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Műalkotások elemzése

a gimnázium I-III. osztálya számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 435 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-18-1418-1
Megjegyzés: Fekete-fehér, színes fotókkal, reprodukciókkal gazdagon illusztrálva. Tankönyvi szám: 13112.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A szerzőnek - saját tapasztalataira és számos nagy művész, tudós vagy pedagógus meggyőződésére támaszkodva - az a véleménye, hogy a művészet különös tulajdonságai miatt "nem megtanítható". Rengeteg ismeret és készség átadható és elsajátítható ugyan a művészettel kapcsolatban, elméletben és gyakorlatban egyaránt - csupa olyasmi, "amit minden művelt embernek illik tudnia" -, de éppen a legfontosabbhoz, ahhoz a bizonyos "kimondhatatlanhoz", amelynek megragadására minden művész és minden műértő törekszik, kizárólag személyes utak vezetnek. Ahány ember, annyiféle. Emiatt mondhatjuk: könyvünk ugyan sok olyan ismeretet tartalmaz, amit meg lehet tanulni és számon is lehet kérni, mégsem ez a lényeg. És megfordítva: az a célunk, hogy mindenkit a lényeg megismerése felé segítsünk, noha a végeredményt nem mindig tartjuk számonkérhetőnek.
Minden művészeti jelenség, minden műalkotás sokkal teljesebb annál, semhogy bármilyen pontos vagy részletező definícióval sajátos gazdagságát ki tudnánk... Tovább

Fülszöveg

A szerzőnek - saját tapasztalataira és számos nagy művész, tudós vagy pedagógus meggyőződésére támaszkodva - az a véleménye, hogy a művészet különös tulajdonságai miatt "nem megtanítható". Rengeteg ismeret és készség átadható és elsajátítható ugyan a művészettel kapcsolatban, elméletben és gyakorlatban egyaránt - csupa olyasmi, "amit minden művelt embernek illik tudnia" -, de éppen a legfontosabbhoz, ahhoz a bizonyos "kimondhatatlanhoz", amelynek megragadására minden művész és minden műértő törekszik, kizárólag személyes utak vezetnek. Ahány ember, annyiféle. Emiatt mondhatjuk: könyvünk ugyan sok olyan ismeretet tartalmaz, amit meg lehet tanulni és számon is lehet kérni, mégsem ez a lényeg. És megfordítva: az a célunk, hogy mindenkit a lényeg megismerése felé segítsünk, noha a végeredményt nem mindig tartjuk számonkérhetőnek.
Minden művészeti jelenség, minden műalkotás sokkal teljesebb annál, semhogy bármilyen pontos vagy részletező definícióval sajátos gazdagságát ki tudnánk meríteni. (Más a helyzet a tudomány számos területén, ahol csak pontos meghatározásokkal és adatokkal boldogulhatunk.) De nemcsak a műalkotásokkal vagyunk így, hanem - vizuális művészetről lévén szó - mindennel, ami látható. Ki tudná pontosan elmondani, milyen a "lila"? Pedig ezt a színt tapasztalatból mindenki pontosan ismeri. Ennél az érzésnél számtalanszor bonyolultabb, mélyebb és gazdagabb lehet az az érzés-, gondolat-, sőt magatartásrendszer, amelyet belőlünk egy-egy műalkotás kiválthat, és mi mégis szavakkal kényszerülünk róla számot adni. Nyilvánvaló ugyanakkor, hogy az élmény fontosabb, mint amit róla mondunk. Vissza

Tartalom

Előszó7
Mi a művészet?10
A műalkotások befogadásától a műelemzésig17
A művészet kezdetei32
Ábrázolás és kép44
Díszítés, népi díszítőművészet, vizuális jelrendszerek56
Tárgyformálás, eszközkészítés, környezetalakítás66
Az ókori Kelet művészete: Egyiptom és Mezopotámia80
Prekolumbián művészet130
Az ókeresztény művészet és a népvándorlás kora141
Bizánc és az ortodox művészet. Az iszlám művészete149
A romantika161
A gótika174
Középkori művészet Magyarországon184
A reneszánsz kezdete Itáliában és Németalföldön195
Az érett reneszánsz és a manierizmus211
A reneszánsz Magyarországon225
Barokk művészet: Olaszország, Spanyolország, Franciaország, Németalföld233
Változatok a barokk művészetre a 18. században248
A barokk Magyarországon269
A romantika281
Realista törekvések a 19. században290
Az impresszionizmustól a posztimpresszionizmusig299
A fényképezés hatása a képzőművészetre309
A magyar művészet kibontakozása a 19. században316
A századfordló körül: szimbolizmus és szecesszió326
Fauvizmus, kubizmus, futurizmus335
Expresszionizmus és absztrakció. Konstruktivizmus és dadaizmus343
Magyar művészet a századforduló körül357
Művészet a két világháború között: realizmus, szürrealizmus, szocialista realizmus366
A művészet a második világháború után376
Tudományos, technicista és szigorú irányzatok386
Pop art és rokon jelenségek394
Új magyar művészet402
A művészeti ágak, műfajok határainak elmosódása. A médiumok szerepe a művészetben414
Szakkifejezések, idegen szavak427
Általános irodalom432

Dr. Beke László

Dr. Beke László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Beke László könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Műalkotások elemzése Műalkotások elemzése Műalkotások elemzése Műalkotások elemzése

A borító kopott.

Állapot:
2.480 ,-Ft
20 pont kapható
Kosárba