1.062.618

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanári kézikönyv a latin nyelv tanításához a gimnáziumok III-IV. osztályában

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 178 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar   Latin  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 500 példányban. Tankönyvi száma: 91373.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Kézikönyvünk szerves folytatása az előző két osztály tankönyvéhez készült kézikönyveknek, mint ahogyan a III. és IV. osztályos tankönyv is ráépül az előző két tankönyvre.
Azokkal a kérdésekkel... Tovább

Előszó

Kézikönyvünk szerves folytatása az előző két osztály tankönyvéhez készült kézikönyveknek, mint ahogyan a III. és IV. osztályos tankönyv is ráépül az előző két tankönyvre.
Azokkal a kérdésekkel foglalkozunk itt behatóbban, amelyeknek az utolsó két osztályban folyó munka szempontjából van nagyobb jelentőségük (szövegfeldolgozás, forditás, interpretáció).
Ugy igyekeztünk megismertetni az egyes módszertani elveket, hogy egyuttal közvetlenül felhasználható segitséget is adjunk a III., IV. osztályban folyó latintanitáshoz. Ha el tudjuk érni, hogy kartársaink elgondolkodnak a felvetett elvi, elméleti problémákon, akkor ennek az elmélyülő, önállóan is kutatni szándékozó törekvésnek a hatása a mindennapi munka egyre jobbá, egyre értékesebbé váló eredményeiben fog gyümölcsöző módon jelentkezni. Vissza

Tartalom

Bevezetés3
A latin nyelv tanitásának tanterve a gimnáziumok III., IV. osztályában4
A szövegek feldolgozásának módszertani problémái7
A szövegek feldolgozásának elvi, forditástudományi kérdései7
Latin szövegek iskolai feldolgozásának módszertana17
A szituálás17
A szöveg elemzése, a szöveg megértése19
A szövegek leforditása és interpretálása36
Interpretációs bázisunk korszerüsitése42
M. Tullius Cicero43
P. Vergilius Maro53
Qu. Horatius Flaccus62
P. Cornelius Tacitus72
Néhány gondolat az interpretáció gyakorlati megvalósításához79
A gimnázium III-IV. osztályában folyó latintanitás gyakorlati-didaktikai problémái83
Tanmenet, tematikus tervezés, óratervezés83
Óratipusok a III., IV. osztályos latintanitás folyamatában91
Az uj anyag tárgyalását bevezető óra92
A vegyes tipusu (kombinált) óra94
Uj anyag feldolgozására szánt óra97
Ismétlő-rendszerező óra97
Dolgozatirási és javitási óra99
A III. osztályos tananyag feldolgozása100
Tanmenet a III. osztály tanitásához100
Gyakorlati tanácsok Cicero müveinek és a hozzá csatlakozó tananyagnak a feldolgozásához105
Gyakorlati tanácsok Vergilius Aeneisének és a hozzá csatlakozó tananyagnak a feldolgozásához127
A IV. osztályos tananyag feldolgozása140
Tanmenet a IV. osztály tanitásához140
Gyakorlati tanácsok Horatius müveinek feldolgozásához143
Gyakorlati tanácsok Tacitus müveinek feldolgozásához156
Jegyzetek167
Kiegészitő irodalom175
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem