1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Fejlesztő pedagógia

A fejlesztés főbb elméletei és gyakorlati eljárásai

Szerző
Budapest
Kiadó: ELTE Eötvös Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 304 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-463-545-8
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A társadalomban megmutatkozó problémák, a jelenlegi szervezeti keretek működési zavarai a mind koraibb prevenció fontosságát támasztják alá. Egyre nagyobb hangsúlyt kap az óvodás életkorban magvalósuló differenciált egyéni bánásmód és fejlesztés, valamint az iskolában az átlagtól eltérő, viselkedési és/vagy teljesítmény-problémákkal küszködő gyermekek speciális, korrektív ellátása. A kötet célja, hogy a „fejlesztő pedagógus" munkájában segítsen eligazodni az elmélet és az azt hasznosító gyakorlat útvesztőiben.

Tartalom

Bevezető gondolatok. A fejlesztő pedagógia jelene 7
I. FEJEZET
A PSZICHOMOTOROS ALAPKÉSZSÉGEK FEJLŐDÉSE
ELMÉLETI ÉS TERÁPIÁS MEGKÖZELÍTÉSEK 9
A korai prevenciós fejlesztés (Porkolábné Dr. Balogh Katalin) 11
Az Alapozó Terápia elmélete és gyakorlata (Dr. Márton-Dévényi Éva) 32
Az alapozó mozgásterápia alkalmazhatósága egy eset tükrében (Vas Erika) 67
Kognitív fejlesztő terápia a tanulási zavarok kezelésében. Brigitte Sindelar
kognitív fejlesztő programja (Dr. Zsoldos Márta) 72
Hiszen ez játék! - Szenzoros integrációs terápiák a fejlesztésben (Dr. Szvatkó Anna) 88
Szenzoros integrációs terápia egyes elemeinek alkalmazása
a fejlesztőpedagógiában (Bedők Andrea) 105
Mozgásterápia gyermekeknek pszichoterápiás célkitűzéssel (Campos J. Anna) 111
II. FEJEZET
AZ ISKOLAI BEVÁLÁSHOZ SZÜKSÉGES RÉSZKÉPESSÉGEK ZAVARAI.
ELMÉLET ÉS ESETISMERTETÉS 115
A beszédészlelés és a beszédmegértés folyamatának zavarai (Dr. Gósy Mária) 117
A szóvakságtól a diszlexiáig (Dr. Csépe Valéria) 139
Logopédiai csoportok, osztályok működése
a gyakorlatban - Kőbányán (Kondor Edit) 159
A diszkalkulia (Dékány Judit - Dr. Juhász Ágnes) 181
III. FEJEZET
MUNKAMEGOSZTÁS ÉS EGYÜTTMŰKÖDÉS
AZ ÓVODÁBAN ÉS AZ ISKOLÁBAN 201
A diagnosztika és terápia szakmai szervezeti lehetőségei
Magyarországon (Martonné Tamás Márta) 203
A „Fejlettségmérő lapok" óvodai alkalmazása (Porkolábné Dr. Balogh Katalin) 209
Preventív szűrés és fejlesztés az óvodában (Martonné Tamás Márta) 225
Együttműködés az óvoda és a fejlesztő pedagógus között (Gosztonyi Judit) 234
Az óvoda-iskola átmenet: egy új képzési forma kialakítása (Dr. Gyenei Melinda) 238
Prevenciós tanulási zavar szűrése az általános iskola
első osztályában (Martonné Tamás Márta) 254
Hátránykompenzáció és roma gyermekek iskolai integrációja (Nagy Sándor) 264
Fejlesztő foglalkozás autista gyermekkel (Gosztonyi Judit) 279
Mi lesz Veled, emberke? Esetismertetés (Szeghőné Pócsa Gabriella) 284
FÜGGELÉK 297
Fejlesztő pedagógia akkreditált képzési programok 299
Kulcsfogalmak 303
A kötet szerzői 304
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem