1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A pedagógiai kommunikációs képességek fejlesztésének elméleti és gyakorlati problémái

Szöveggyűjtemény/Főiskolai jegyzet

Előszó

Bevezető gondolatok
A pedagógiai kommunikáció megjelenése a tanárképzés tartalmában sokáig váratott magára, bár ma már természetesnek tűnik jelenléte. Mindazok, akik emberekkel foglalkoznak, még... Tovább

Előszó

Bevezető gondolatok
A pedagógiai kommunikáció megjelenése a tanárképzés tartalmában sokáig váratott magára, bár ma már természetesnek tűnik jelenléte. Mindazok, akik emberekkel foglalkoznak, még inkább akiknek a személyiség-fejlesztés a feladatuk, egyik legfontosabb képességük, hogy tudjanak jól kommunikálni.
Külföldi tapasztaltaink (Ausztria stb.) is igazolták, hogy a pedagógusképzés egyik legjelentősebb tartalma a kommunikációelmélet és gyakorlat.
E speciális tartalmú kollégium hazai bevezetésének tapasztalatai igen kedvezőek. Mind a nappali, mind a levelező tagozat hallgatói nagy érdeklődést mutatnak a mindennapi gyakorlatban, a hétköznapi kommunikációban is jól hasznosítható ismeretek iránt. Élményszerűek a gyakorlati foglalkozások, különösen azok, amelyeket a videó alkalmazásával kombinálunk.
A hallgatók önértékelése, a kollégium pozitív minősítésével, a kommunikáció elmélet és gyakorlat kollégiumot oktató elismerésével kapcsolódik általában össze. Nyilatkozataik arról győznek meg, hogy a magánéletük alakítása szempontjából is igen kedvezően ítélik meg az itt tanultakat.
E belső kiadvány arra vállalkozott, hogy egy kötetben gyűjti össze a kommunikációelmélet és gyakorlat témakörében megjelent, jól tanulmányozható, jól hasznosítható forrásokat, a legkiválóbb szakemberek munkáinak egyes részleteit.
E kiadvánnyal célunk volt egyszerűsíteni hallgatóink forráskeresését, elméleti ismereteik gyarapítását, tanulmányaik eredményesebbé válását.
Örömünkre szolgál, hogy az OKKER Kiadó vállalta a kiadást, sőt a terjesztést is, amiért itt mondunk köszönetet. Vissza

Tartalom

Bevezető gondolatok 5
Csepeli György:
A kommunikáció 6
Zrinszky László:
A kommunikáció fajai 23
Dr. Buda Béla:
A közvetlen emberi kommunikáció modern elmélete és ennek pedagógiai perspektívái 37
Szecskő Tamás:
Köznapi kommunikáció 66
J. L. Austin:
Hogyan cselekedjünk szavakkal? 86
Noszlopi László:
Emberismeret és emberekkel való bánás 105
Phyllis M. Shaw:
Ki vagyok? 138
Dr. Koncz István:
Videós önismeret-fejlesztés a 14-18 éves tanulók körében 147
Dr. Balázs Sándor:
Kommunikációs képességek fejlesztése 167
FELADATOK, GYAKORLATOK GYŰJTEMÉNYE
Dr. Gerti Senger - Dr. Walter Hoffmann:
Jól lehet-e kommunikálni velünk? 176
Rudas János:
Kommunikációs stílusom 181
Önmegfigyelési gyakorlatok 186
Mohás Lívia:
Illik rám ez a kijelentés? 187
John T. Samaras:
Milyen megfigyelő vagyok? 189
Buda Béla - F. Deutsch R.A. Madle:
Beleélési képesség
Jamine Walker:
Önbemutatás 194
Tóthné Dudás Margit:
Bemutatkozás 196
Dévai Margit:
Egyszerű kommunikációs játékok (videóval és anélkül) 198
Bagdy Emőke - Telkes József:
Érzelmek kifejezése, imitációs készség fejlesztése 201
Kaposi László - Kósáné Ormai Vera:
Kapcsolat-játékok 207
Vera F. Birkenbihl:
A visszajelzés gyakorlása 209
Tóthné Dudás Margit - Komlósi Ákos,
Tóthné Dudás Margit - Vastagh Zoltán:
Tapasztalatok videós pedagógiai feladatok köréből 1. 213
Berndt Weidemann:
Szerepjátékok (videóval vagy anélkül) 217
Dr. Balázs Sándor:
Tapasztalatok a videós gyakorlatok köréből 2. 222
Thomas Gordon:
Passzív És aktív hallgatás 225
Dr. Balogh László:
a pedagógus munkájának megfigyelése 231
Fercsik Erzsébet - Raátz Judit:
Feladatok és kérdések a pedagógiai kommunikáció köréből 233
Poór Ferenc - Wacha Imre:
A kommunikációs képességek fejlődésének értékelése, mérése 235
Falus Iván:
Szempontok a tanórai kommunikáció önértékeléséhez 241
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem