kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 390 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | A könyv 839 példányban készült. Tankönyvi szám: J2-1267. |
A pedagógia elméleti alapjai | |
A neveléstudomány rendszere és interdiszciplináris kapcsolatai | 7 |
A pedagógia fogalma | 7 |
A pedagógia mint tudomány - a neveléstudomány | 8 |
Alapfogalmi rendszer kialakulása | 8 |
Neveléstudomány önállósodása | 9 |
A pedagógia belső differenciálódása | 9 |
A neveléstudomány tárgya, feladatai | 10 |
A neveléstudomány belső rendszere, ágai, részterületei | 10 |
A pedagógia általános alapjai | 11 |
Neveléselmélet | 11 |
Didaktika | 12 |
Metodikák | 12 |
Neveléstörténet | 12 |
Életkori pedagógiák | 13 |
Intézményi pedagógiák | 13 |
A pedagógia kapcsolata a többi tudománnyal | 14 |
A pedagógia határtudományai | 15 |
Pedagógia és filozófia | 15 |
Neveléstudomány és lélektan | 16 |
Nevelésszociológia | 16 |
Oktatásgazdaságtan | 17 |
Pedagógia és biológia | 17 |
Oktatástechnológia | 17 |
A neveléstudomány integrációs kísérletei | 18 |
A pedagógia általános alapkérdései | 20 |
A nevelés lehetősége | 20 |
Néhány történeti tanulság | 21 |
A nevelés lehetőségének mai problémái | 25 |
A nevelés szükségessége | 28 |
Az egyén fejlődésének szempontjából | 29 |
A társadalom szempontjából | 31 |
A nevelés társadalmi meghatározottsága | 33 |
A társadalmi meghatározottság tényezői | 33 |
A nevelés történetisége és viszonya a társadalmi felépítményhez | 33 |
A társadalmi meghatározottság megnyilvánulásai | 37 |
A nevelés célja | 37 |
A nevelés tartalma | 40 |
A nevelés intézményei | 43 |
Irodalom az első részhez | 48 |
A neveléstörténet főbb kérdései a legrégibb időktől 1849-ig | |
A nevelés az ősközösségi társadalomban | 53 |
Iskolázás és nevelés az ókorban | 58 |
A görög pedagógiai kultúra | 59 |
A görög pedagógiai kultúra történetének korszakai | 59 |
A spártai nevelés | 65 |
Athéni nevelés | 69 |
A görög pedagógia klasszikusai | 74 |
A római nevelés | 85 |
A középkori nevelés | 91 |
Az egyházi iskolázás és a világi nevelés intézményei | 91 |
A magyar nevelésügy a középkorban | 99 |
A humanizmus pedagógiája | 103 |
Az újkori nevelés | 124 |
Comenius | 125 |
Apáczai Csere János | 134 |
A felvilágosodás pedagógiája | 148 |
Korai szakasz | 149 |
A kibontakozás és elterjedés időszaka | 155 |
A kései felvilágosodás pedagógiája | 173 |
A magyar felvilágosodási törekvések | 180 |
A XIX. század első felének iskolakultúrája | 187 |
A magyar nevelésügy a XIX. század első felében | 200 |
A nemzeti szellemű nevelésügy jelentkezése | 201 |
A nemzeti nevelésügy kibontakozása | 203 |
A nemzeti nevelésügy radikalizálódása | 203 |
Az 1848-as polgári forradalom és a szabadságharc nevelésügye | 210 |
Jegyzetek a második részhez | 215 |
A neveléstörténet főbb kérdései 1849-től 1970-ig | |
A marxista pedagógia közvetlen előzményei: az utópista szocialisták nagy nemzedékének nevelési törekvései | 223 |
A nemzetközi munkásmozgalom pedagógiai törekvései a XIX. század közepén és a század második felében | 233 |
Marx-Engels nézetei a nevelésről | 233 |
A párizsi kommün köznevelési politikája | 241 |
A főbb tőkés országok köznevelésügyének áttekintése a XIX. század második felében, és a XX. század elején | 245 |
A munkásmozgalom neveléspolitikája az önálló munkáspártok kialakulásának időszakában és a XX. század elején | 257 |
Az imperializmus korának pedagógiai elméletei | 263 |
Konzervatív pedagógiai irányzatok a századforduló időszakában | 263 |
Polgári reformpedagógiai elméletek kialakulása és főbb irányzatai külföldön | 265 |
Az önkényuralom és a dualizmus közoktatásügye hazánkban (1849-1918) | 279 |
Az önkényuralom oktatáspolitikája | 279 |
A dualizmus korának közoktatásügye | 281 |
Ellenzéki és munkásmozgalmi közoktatáspolitikai törekvések | 290 |
A polgári pedagógia fontosabb elméletei hazőánkban | 294 |
A legújabb kor nevelésügye | 303 |
Az iskola és a pedagógia a Nagy Októberi Szocialista forradalom győzelme után | 303 |
A szovjet pedagógia elméleti fejlődésének főbb kérdései | 303 |
A szovjet közoktatásügy fejlődése | 312 |
Az iskola a főbb tőkés országoskban az első világháború utáni időszakban | 320 |
A magyar nevelésügy a polgári demokratikus forradalom és a Tanácsköztársaság idején | 331 |
Az ellenforradalmi rendszer nevelésügye és egykorú bírálata hazánkban | 338 |
Hazai köznevelésünk fejlődése a felszabadulás után | 352 |
A demokratikus átalakulás időszaka | 353 |
A szocialista köznevelés megvalósulásának útján | 362 |
A köznevelés folyamatos korszerűsítésének időszaka | 369 |
A kapitalista, az európai szocialista és a gyarmati elnyomás alóli felszabadult országok közoktatásügyének összehasonlító vizsgálata | 374 |
Jegyzetek a harmadik részhez | 379 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.