1.063.133

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléselmélet

Kézirat/Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 213 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 1115 példányban. Tankönyvi szám: J 2-748. Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ezt a jegyzetet III. éves tanárszakos egyetemi hallgatók számára készítettük, hogy a pedagógia neveléselméleti fejezeteinek tanulmányozását, e fejezetek törzsanyagának elsajátítását megkönnyítsük... Tovább

Előszó

Ezt a jegyzetet III. éves tanárszakos egyetemi hallgatók számára készítettük, hogy a pedagógia neveléselméleti fejezeteinek tanulmányozását, e fejezetek törzsanyagának elsajátítását megkönnyítsük részükre. A neveléselméleti s az ezzel szoros kapcsolatban levő didaktikai és neveléstörténeti tanulmányok a harmadik és negyedik évfolyamon az 5., 6. és 7. félévre terjednek ki s a 7. félév végén záróvizsgával záródnak. Az általános-pedagógiai tanulmányok mindegyik fő részére (neveléselmélet, didaktika, neveléstörténet) így egy-egy félév áll rendelkezésre. A heti óraszám mindhárom érintett félévben heti két óra. A rendelkezésre álló óraszámra való tekintettel e neveléselméleti jegyzetben természetesen nem törekedhettünk teljességre; alkalmazkodnunk kellett a szerény óraszámhoz. Ezért itt nem annyira neveléselméletről van szó a maga teljességében, mint inkább válogatott fejezetekről a neveléselméletből.
Az említett ok miatt, továbbá a nagyobb tanulhatóság érdekében is lehetőleg rövidségre és tömörségre törekedtünk. Ez szükségképpen vázlatosságot eredményezett a jegyzetben. Reményünk szerint ez a vázlatosság a nagyobb áttekinthetőséget fogja eredményezni s az egyes neveléselméleti témák könnyebb tanulhatóságához, lényegük kiemeléséhez vezet. A vázlatosság következtében azonban bizonyos hátrányokkal is számolnunk kell: a gyakorlat tapasztalatai ugyanis eléggé differenciáltan e jegyzetben nem szerepelhetnek. Ezt szerencsésen ellensúlyozza viszont az a körülmény, hogy a neveléselméleti, tanulmányok féléve alatt az előadásokhoz és szemináriumokhoz 5-6 alkalommal 4-5 órás gyakorlat társul s a gyakorlatoknak ez a rendszere, fontos tapasztalatok megszerzésére ad lehetőséget a hallgatóság számára. Vissza

Tartalom

Bevezetés 3
I. Fejezet. Nevelés és neveléstudomány 6
II. Fejezet. A nevelés célja és feladatai 19
III. Fejezet. Fejlődés és nevelés 29
IV. Fejezet. A nevelés folyamata 39
V. Fejezet. A gyermek és a pedagógus a nevelés folyamatában 51
VI. Fejezet. A szocialista nevelés közösségi jellege 61
VII. Fejezet. A nevelés módszerei 81
VIII. Fejezet. Az értelmi nevelés 97
IX. Fejezet. A politechnikai nevelés 108
X. Fejezet. Az erkölcsi-politikai-világnézeti nevelés 127
XI. Fejezet. Az esztétikai nevelés 153
XII. Fejezet. A testi nevelés . 171
XIII. Fejezet. A nevelés színterei 183
XIV. Fejezet. Nevelési eredményvizsgálat, a nevelés tervezése 198
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem