1.062.463

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Dova Szangmó dákiní élete

Tibeti opera

Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Tan Kapuja Buddhista Egyház
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 98 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 14 cm
ISBN: 978-963-87286-3-0
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A művészetek közül a színjátszás van a legközvetlenebb kapcsolatban egy ország és népe élő hagyományaival. A lhamo, a tibeti táncos zenedráma az, ami kifejezi a tibeti emberek kulturális azonosságát. A zenedráma, nyugati kifejezéssel az opera, jellemzői: közönségnek szánt, színpadon előadott történet, jelmezes szereplőkkel, díszletekkel, tánccal és énekkel. A tibeti zenedráma esetében ezek közül a díszlet hiányzik, de ugyanakkor a szereplők egy része maszkot visel, az előadás pedig táncos, kötött koreográfiával rendelkezik. Az európai operában a súly a zenén van. Keleten a zene szerény összetevője a drámai egységnek.
Rokonműfajt a középkori Európában kereshetünk, s így a kálváriajáráshoz és a misztériumjátékhoz hasonlítható leginkább. A dráma, azaz a dögar egyik alcsoportját alkotják a lhamo előadások. A lhamo tanulmányok a következő öt fontos elemből épülnek fel: a szöveg memorizálása, komédia és improvizáció, jelmez, tánc és zene. A lhamo szó jelentése istennő. A hagyomány úgy... Tovább

Fülszöveg

A művészetek közül a színjátszás van a legközvetlenebb kapcsolatban egy ország és népe élő hagyományaival. A lhamo, a tibeti táncos zenedráma az, ami kifejezi a tibeti emberek kulturális azonosságát. A zenedráma, nyugati kifejezéssel az opera, jellemzői: közönségnek szánt, színpadon előadott történet, jelmezes szereplőkkel, díszletekkel, tánccal és énekkel. A tibeti zenedráma esetében ezek közül a díszlet hiányzik, de ugyanakkor a szereplők egy része maszkot visel, az előadás pedig táncos, kötött koreográfiával rendelkezik. Az európai operában a súly a zenén van. Keleten a zene szerény összetevője a drámai egységnek.
Rokonműfajt a középkori Európában kereshetünk, s így a kálváriajáráshoz és a misztériumjátékhoz hasonlítható leginkább. A dráma, azaz a dögar egyik alcsoportját alkotják a lhamo előadások. A lhamo tanulmányok a következő öt fontos elemből épülnek fel: a szöveg memorizálása, komédia és improvizáció, jelmez, tánc és zene. A lhamo szó jelentése istennő. A hagyomány úgy tartja, hogy amikor az emberek a dráma előadást nézték, olyan szépnek találták a táncokat és énekeket előadó lányokat, hogy azt mondták: „Maguk az istennők táncolnak".
Kuzder Rita A Tan Kapuja Buddhista Főiskola, majd az ELTE-BTK tibeti szakjain szerzett diplomát, kiemelt kutatási területe a lhamo, a hagyományos „tibeti opera". Megbízott előadóként tanított az ELTE-BTK Belső-Ázsiai Tanszékén, több előadás és szakcikk fűződik a nevéhez ezen a szakterületen. Vissza

Tartalom

Bevezetés - 7
Dova Szangmó dákiní élete 25
Námah Sri Kálacsakrája, Instrukció 25
1 Dova Szangmó születése 27
2 A bölcsesség szavai 33
3 A király vadászatra megy 35
4 Dova Szangmó esküvője 41
5 A herceg és a hercegnő születése 45
6 Dova Szangmó elrepül 49
7 A jószívű mészárosok 57
8 A király gyermekei újra megmenekülnek 61
9 A vadonban 67
10 Az elfogatás 73
11 Az elválás 77
12 A herceg királlyá koronázása 81
13 A két testvér újra találkozik 85
14 A démonnő halála 89
15 Végre béke és boldogság 95
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem