1.067.694

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Relaxa Német, Alapfok 1-2. - 12 db kazettával

Szerző
Grafikus
Budapest
Kiadó: Relaxa Magyar-Német Innovációs Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 316 oldal
Sorozatcím: Relaxa
Kötetszám:
Nyelv: Magyar   Német  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-02-5467-0
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér illusztrációval. 2 db műanyag mappában összesen 12 kazetta + 2 füzet.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Előszó a Sita Learning System eredeti német kiadásaihoz

Újabb pedagógiai-pszihológiai kutatások arra utalnak, hogy a lelki és testi feszültségmentesítést szolgáló módszerekkel tanulni is... Tovább

Előszó

Előszó a Sita Learning System eredeti német kiadásaihoz

Újabb pedagógiai-pszihológiai kutatások arra utalnak, hogy a lelki és testi feszültségmentesítést szolgáló módszerekkel tanulni is eredményesen tudunk. Ezen a felismerésen alapul a SITA LEARNING®-módszer. Segítségével nyelveket és más ismereteket lehet könnyen megismerni és elsajátítani. A módszerben összekapcsolódik a tanulás feszültségmentesítésének alapelve a tanulással kapcsolatos öröm és a többcsatornás tanulás alapjaival, a többféle értelemnek és élménynek együttes részesedésével. A másfajta szuggesztopédiai eljárásoktól - másfajta feszültségmentes állapotban való tanulástól - eltérően a SITA LEARNING-hez egy tanuló-készüléket használunk. Ennek légzés-biovisszacsatoló funkciója van, ami a tanuló mély ellazulásának elérését segíti elő. Ez az ellazult állapot különösen előnyös ahhoz, hogy a tanuló az információkat befogadja. Prof. Dr. phil. Hans Ritscher

Előszó a magyar kiadáshoz
A Relaxa távoktató szolgáltatás az eredményes egyéni tanulás szempontjainak és a távoktatási célnak megfelelően felépített tananyag, a tanulási útmutató és adott esetben ehhez még ellazulást elősegítő eszközrendszer szolgáltatását jelenti. Ezekkel a felhasználó akár a saját aktív közreműködése nélkül is pl. idegennyelvi, vagy más ismeretek befogadásához juthat úgy, hogy a tanítási szolgáltatást nyújtóknak és a tanulóknak nem kell személyesen együtt lenniök. Az igénybevevő egyéni időbeosztása, tanulási tempója, tanulási célja, módszere így könnyen érvényre jut. A nyelvkönyvben a tananyag a beszédcentrikus oktatási célnak megfelelően főként párbeszédes formában, az egyéni tanulásnak megfelelően pedig két nyelven szerepel. A szöveget többnyire a felidézést segítő képekkel illusztráljuk. A párbeszédek és szókincs kazettán lévő hangillusztrációiban először lassú beszédtempóban hangzanak el, a szavak pedig magyar jelentésükkel együtt szerepelnek. Követi természetesen ezeket a normál beszédtempójú szókincs és szövegváltozat, majd ezek ismétlődése. Az egyes leckéket visszatérő zene kíséri, ami a önmagában is, és rendszeres ismétlődésével is elősegíti a tananyag automatikus rögzülését, és a befogadó számára ideális tudati állapot elérését, fenntartását. Vissza

Fülszöveg

Amit a Relaxa tanulási módszerről tudni érdemes A hétköznapi életben túlhajszolt, túlfáradt és túlingerelt emberek lelki állapota gátolja az eredményes tanulást. Testi-lelki feszültségektől mentesen könnyebben, gyorsabban tudunk tanulni. Az ellazult állapot elérését és fenntartását a „Relaxomat távoktató készülék" megkönnyíti. Ez tanulómaszkból, mikroprocesszor által vezérelt magnetofonból és fülhallgatóból áll. A tanulómaszkba beépített légzésérzékelő felfogja a lélegzetvételek ütemét. Az elektronika ehhez igazítja a maszkba beépített két kis lámpa fényének felerősödését ill. kialvását és a fejhallgatóból a magnó elindulása előtt és a kazetta végigfutása után hallható, kellemes búgó hang ütemes felerősödését és megszűnését. Ez a fényes hangjelzés megnyugtató, lehetővé teszi a testi-lelki ellazulás viszonylag J c gyors és önálló elsajátítását. A Bundeswehr Hamburgi Egyetemén egy teljesen kezdő, felnőtt csoportnak egy hét alatt tanári vezetéssel egy kísérleti tananyaggal és SITA... Tovább

Fülszöveg

Amit a Relaxa tanulási módszerről tudni érdemes A hétköznapi életben túlhajszolt, túlfáradt és túlingerelt emberek lelki állapota gátolja az eredményes tanulást. Testi-lelki feszültségektől mentesen könnyebben, gyorsabban tudunk tanulni. Az ellazult állapot elérését és fenntartását a „Relaxomat távoktató készülék" megkönnyíti. Ez tanulómaszkból, mikroprocesszor által vezérelt magnetofonból és fülhallgatóból áll. A tanulómaszkba beépített légzésérzékelő felfogja a lélegzetvételek ütemét. Az elektronika ehhez igazítja a maszkba beépített két kis lámpa fényének felerősödését ill. kialvását és a fejhallgatóból a magnó elindulása előtt és a kazetta végigfutása után hallható, kellemes búgó hang ütemes felerősödését és megszűnését. Ez a fényes hangjelzés megnyugtató, lehetővé teszi a testi-lelki ellazulás viszonylag J c gyors és önálló elsajátítását. A Bundeswehr Hamburgi Egyetemén egy teljesen kezdő, felnőtt csoportnak egy hét alatt tanári vezetéssel egy kísérleti tananyaggal és SITA Learning System-mel 1708 francia szót tanítottak. A kísérlet végére a tanulók átlagosan 1138 szót tudtak. Relaxa módszerrel tanulva a bevésés könnyebb és gyorsabb, a megőrzés tartósabb, a felidézés könnyebb és teljesebb. S e tanulás közben nem fárad ki az ember, ellenkezőleg: pihen. Az akár évtizedekkel korábban tanult és már felidézhetetlennek hitt ismeretek meglepő módon újra hozzáférhetővé válnak. De nem „csodaszer", nem teszi feleslegessé az éber, aktív tanulást! így, aktívan kell a lecke szókincsével, tartalmával előzetesen megismerkedni, a bevésést követően pedig a felidézést, a kiejtést, az olvasást és írást begyakorolni, a nyelvtani tudnivalókat feldolgozni, a szókincs tudását ellenőrizni. Relaxa tananyagaink jól használhatók a hagyományos koncentrált, figyelmes tanulásra is, a dekoncentrált háttértanulásra, a segédeszköz nélküli, egyéni relaxációs technikákhoz kapcsolódó tanulásra, vagy azoknak, akik az alva tanulást kultiválják, az alva tanulásra. Az idegen nyelvvel foglalkozás nem érhet véget egy-egy tananyag megtanulásával, egy-egy tanfolyam elvégzésével. A tanultak megtartásához, a hónapok, évek alatt feledésbe mentek felelevenítéséhez fontos a Relaxa tananyagokat évekig megőrizni, s amikor szükség van rá, elő-elővenni. Vissza

Tartalom

1. mappa
1. lecke 6
Guten Morgen
(Jó reggelt)
Szavak és kifejezések
Nyelvtan 10
A német írásmód sajátosságai
A jelen idő
A német mondat szórendjének
alapszabályai
Gyakorlatok 13
2. lecke 16
Wir bekommen Besuch
(Vendégvárás)
Szavak és kifejezések
Nyelvtan 20
Az igető hangváltozásai
A magázás
Gyakorlatok 22
3. lecke 24
Wie komme ich dorthin?
(Hogy jutok oda?)
Szavak és kifejezések
Nyelvtan 30
A nem (das Genus)
Gyakorlatok 32
4. lecke 36
Am Bahnhof
(A pályaudvaron)
Nyelvtan 42
Kérdőszóval kezdődő kérdő mondatok
Egyes főnevek nemének ismertetőjegyei
Gyakorlatok 45
5. lecke 48
Bank und Postamt
(Bank és posta)
Szavak és kifejezések
Nyelvtan 54
Igekötők
A névmások különleges jelentése
Kérdő és válaszoló névmási
határozópárok
A főnevek többesszáma
Gyakorlatok 57
6. lecke 60
Meine Familie
(A családom)
Szavak és kifejezések
Nyelvtan 66
Ragozás
További támpontok a főnevek nemének és
többes számának megállapítására
Gyakorlatok 70
7. lecke 74
lm Supermarkt
(Az ÁBC-ben)
Szavak és kifejezések
Nyelvtan 80
Az ich (én), du (te), wir (mi),
ihr (ti) személyes névmások
tárgyesete
További támpontok a főnevek nemének
és többes számának megállapítására
Segédigék
Gyakorlatok 85
8.lecke
Biem Bácker
(A péknél)
Szavak és kifejezések
Nyelvtan 94
A man általános alany
A részeseset
Részesesettel álló elöljárók
A sein (lenni) és werden (valamivé,
valamilyenné válni) létigék
A tagadás
Gyakorlatok 99
9. lecke 104
Beim Fleischer; Auf dem Markt
(A hentesnél; A piacon)
Szavak és kifejezések
Nyelvtan 108
A „wie" kérdőszó
A „wie" kötőszó
Névmási határozók „vonzatjelentései"
Száznál nagyobb tőszámnevek
Melléknévből képzett főnevek
A hin- (óda-) és her- (ide-) szócskákkal
összetett igekötők
Gyakorlatok 114
10. lecke 118
Beim Arzt; In der Apotheke
(Orvosnál; A gyógyszertárban)
Szavak és kifejezések
Nyelvtan 124
A birtokos eset
Visszaható igék
A német melléknév
Elöljárók összevonása határozott névelői alakokkal
Gyakorlatok 130
Kulcs a gyakorlatokhoz 134
2. mappa
Lektion 1 7
Wer deckt den Tisch
(Ki teríti meg az asztalt)
Szavak és kifejezések
lm
Nyelvtan 12
A felszólítás
Melléknevek képzése
A folyamatos melléknévi igenév
Sorszámnevek képzése
Összetett főnevek
Gyakorlatok 17
Lektion 2 23
An der Tankstelle
(A benzinkútnál)
Szavak és kifejezések
Nyelvtan 26
Névszóból képzett igék
Az első múlt
A von + részes esetes birtokos szerkezet
A derselbe (ugyanaz) mutató névmás
Gyakorlatok 32
Lektion 3 37
lm Restaurant
(Az étteremben)
Szavak és kifejezések
Nyelvtan 42
Közvetett felszólító alakok
Alárendelt melléknevek formális
ragozása
Kötőszók
A „sein" (lenni) és „werden" (válni)
létigék első múltja
Gyakorlatok 48
Lektion 4 53
Am Abend
(Este)
Szavak és kifejezések
Nyelvtan 56
Az első múlt idő tőhangzóváltós
képzése
Az „es gibt" (van) kategorikus létige
A jed- (minden egyes) és alle
(valamennyi, minden) névmások
Főnevek formális melléknévi ragozása
Gyakorlatok 60
Lektion 5 67
In Kaufhaus
(Áruházban)
Szavak és kifejezések
Nyelvtan 70
A „wann?" (mikor?) kérdésre felelő
időhatározók
A befejezett (múlt idejű) melléknévi
igenév
Gyakorlatok 75
Lektion 6 79
DerUmzug
(Költözködés)
Szavak és kifejezések
Nyelvtan 84
Parancsoló felszólító alakok -ung, -
schaft, -heit/-keit végű nőnemű főnevek
összetételek előtagjaként
A wie (mint) és als (mint) hasonlító
kötőszók
A második múlt
Gyakorlatok 90
Lektion 7 95
Schüler
(Diákok)
Szavak és kifejezések
Nyelvtan 100
A wie és als mondatkötőszó
A harmadik múlt idő
Gyakorlatok 103
Lektion 8 111
In der Freizeit
(Szabadidőben)
Szavak és kifejezések
Nyelvtan 116
Segédigék használata
A német ige szótári alakja
Állítmányi-határozói szerepű
melléknevek fokozása
A der, die, das, die mutató névmás
-ling képzős hímnemű főnevek
Gyakorlatok 122
Lektion 9 129
lm Reisebüro
(Utazási irodában)
Szavak és kifejezések
Nyelvtan 134
Vegyes főnévragozás
Főnevek szótári alakja
Gyakorlatok 136
Lektion 10 141
Der Geburtstag
(Születésnap)
Szavak és kifejezések
Nyelvtan 146
Földrajzi hely- és iránymegjelölések
Melléknévi és igetöves elő-tagú
összetételek
A zu és bei elöljáró sajátos jelentései
A sein és habén igék modális használata
Gyakorlatok 151
Kulcs a gyakorlatokhoz 158

Dora Schulz

Dora Schulz műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dora Schulz könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem