1.066.452

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Játékok BASIC nyelven

Game playing with basic

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Számítástechnika-Alkalmazási Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 190 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 15 cm
ISBN: 963-553-075-7
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Angol tartalommal, angol és orosz nyelvű ismertetővel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A játék szinte egyidős az emberiséggel. Már azókori Kína és Egyiptom is hagyományozott az utókorra olyan matematikai, illetve logikai fejtörő játékot, mint például a Nim, az Awari, a Hanoi-torony,... Tovább

Előszó

A játék szinte egyidős az emberiséggel. Már azókori Kína és Egyiptom is hagyományozott az utókorra olyan matematikai, illetve logikai fejtörő játékot, mint például a Nim, az Awari, a Hanoi-torony, a Fan Tan vagy a Go. A középkori Európa nemesi udvaraiban is sokféle szellemi felfrissülést szolgáló játék született. A játékkaszinókban űzött szerencsejátékok már hosszú évek óta világszerte népszerűségnek örvendenek. Ki ne ismerné ma az Egyesült Államokban az amőba, a dáma vagy a Monopoly játékszabályait? S ki az, aki hébe-hóba ne merülne el szívesen egyik-másik megoldásra váró feladvány megfejtésében?
A fejtörő játékoknak és a matematikai feladványoknak három közös tulajdonságuk van: logikai vagy matematikai jellegűek, megfogalmazásuk tréfás, s végül teljesen haszontalannak tűnnek. Az első két tulajdonság szorul magyarázatra, azt azonban bárki megkérdezheti, hogy miért vesztegetik az emberek az idejüket olyasmire, aminek nincs semmi gyakorlati haszna. Közvetett módon védekezhetnénk azzal, hogy a legtöbb rangos matematikai, oktatási vagy számítástechnikai folyóirat is közöl olyan szórakoztató jellegű feladványokat, melyek célja kizárólag a szellemi felfrissülés segítése. De tovább menve már egy egészen felületes vizsgálat is kimutat néhány érdekes tényt ezekről a fejtörőkről és matematikai feladványokról. Vissza

Tartalom

Előszó13
Találkozás a számítógéppel15
A digitális alattvaló15
Számítógépes játékok15
A miniszámítógépek és az időosztásos rendszerek18
Hogyan írhatunk játékprogramokat?19
A játékprogramok21
A számítógép használata27
Begyakorlásra szánt játékprogramok27
Társalgás BASIC nyelven29
A BASIC programozási nyelv29
A GO TO utasítás33
Az IF-THEN utasítás35
A READ és a DATA utasítás36
Az INPUT utasítás38
Beépített függvények használata39
Tömbök42
A RESTORE utasítás45
Szubrutinok46
Összefoglalás47
Itt az ideje, hogy elkezdjünk játszani49
Fej vagy írás47
Kockadobó játék51
Egér a labirintusban53
Részeg Sam57
Számcsata60
Pókerleosztás65
A róka és a libák67
Tac Tix69
Amőba (Tic-Tac-Toe)71
Go-Moko75
Lovastúra75
Sharky, a kártyajátékos79
Szórakoztató számrejtvények80
Gondolj egy számot!81
Prímszámok83
A kínai maradéktétel87
Tökéletes számok89
Fibonacci-számok90
Barátságos számok92
Gondolatolvasó tükrök94
Négyzetszámok97
Armstrong-számok98
Szerencsejátékok99
Játékautomata (félkarú bandita)99
Blackjack104
Rulett110
Kockajáték114
Keno120
Baccara121
Szerencsekerék123
Gondolkodtató feladatok124
Hanoi-torony124
Színes kockák127
15-ös játék129
Pentomino137
Elásott kincs138
Bűvös négyzetek141
Hogyan készíthetünk bűvös négyzeteket?142
Páratlan számú mezőből álló bűvös négyzetek142
Páros számú mezőkből álló bűvös négyzetek147
Milyen összegek jönnek létre a bűvös négyzetekben?151
Egytől eltérő kezdőértékű bűvös négyzetek152
Szorzat bűvös négyzetek156
Geometriai bűvös négyzetek159
Egyéb érdekes bűvös négyzetek162
Feladatok az olvasó számára165
Bűvös négyzet165
Bumm (Buzz)165
Gépelő majmok165
Prímszám polinom166
Pókerkocka166
Kitalálós játék167
Morra167
Ikerprímek168
Mersenne-prímek168
Tejesláda169
Az 50-es rejtvény169
Szerencsés rabok170
Négy sakkfigura170
Póker171
Tükörszámok171
A bűvös négyzet ellenőrzése172
Boule173
Kocka175
Ötmezős Kono176
Ló(huszár) helycsere176
Szimmetriajáték176
Malom177
Királytúra a sakktáblán178
Hat gyalog (Hexapawn)180
Nim180
Háromdimenziós amőba181
Irodalom183
Tárgymutató184

Donald D. Spencer

Donald D. Spencer műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Donald D. Spencer könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem