1.062.614

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Integrált személyiségfejlesztés osztatlan óvodai csoportban

Külön ajánljuk a szociálisan hátrányos helyzetű gyermekek fejlesztésére

Szerző
Lektor
Hajdúböszörmény
Kiadó: Óvóképző Főiskola gyakorló óvoda
Kiadás helye: Hajdúböszörmény
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 129 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-7292-15-2
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal és színes fotókkal illusztrálva. Megjelent 1000 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Köszönetet mondunk azoknak a szakembereknek, munkatársaknak a Hajdúböszörményi Óvóképző Főiskolán és az ország óvodáiban, akik ösztönzéseikkel, szaktudásukkal felelősségtudattól vezérelt kritikus... Tovább

Előszó

Köszönetet mondunk azoknak a szakembereknek, munkatársaknak a Hajdúböszörményi Óvóképző Főiskolán és az ország óvodáiban, akik ösztönzéseikkel, szaktudásukkal felelősségtudattól vezérelt kritikus gondolataikkal, anyagi támogatásukkal hozzájárultak ahhoz, hogy ez a pedagógiai program létrejöhessen.
Öt éves kitartó gyakorlati és elméleti munkában dolgozhattunk együtt, hittel és kétségekkel, önmagunk és mások meggyőzésével. Éltünk meg kudarcokat de vannak, csodálatos élményeink, amelyeket a világra rácsodálkozó, egymáshoz szeretettel, bizalommal közeledő, a védelmet, segítséget vágyó gyermekek szereztek nekünk. Munkánk során meghatódtunk azokban a pillanatokban, amikor megnyílt előttünk a gyermeki lélek, megcsillant egy-egy nehezebben megközelíthető gyermek értéke, az a kis mag, amely ha jól ápoljuk szárba szökkenve virágot hozhat.
Rácsodálkoztunk, mi mindent tud a mai kisgyermek a világról, milyen bonyolult dolgok, összefüggések érdeklik. Néha kérdéseikkel próbára tették felkészültségünket. Nem szégyelltük bevallani, hogy mi felnőttek sem tudunk mindent, de vannak segítőtársak: a könyvek. Vissza

Tartalom

Előszó 1
I. A fejlesztő modell és program kidolgozásának aktualitása 9
- A heterogén, vegyes összetételű csoport általunk tapasztalt előnyei 9
II. A fejlesztő program pedagógiai elvei 12
- A vegyes összetételű csoportok speciális pedagógiai kérdései 14
III. Az óvónő kívánatos attitűdje, stílusa 17
IV. Együttműködés a családdal 19
- Az együttműködés kialakult formái 20
V. Az integrált fejlesztés értelmezése 22
VI. A program specifikumai 28
- Játékos tanulási lánc, integrált tartalommal 28
- Az asszociációs tanulás lényege 32
- A játékos tanulási lánc időtartama 33
- A sajátosan elkülönülő tanulási folyamat játékosságának jellemzői 33
VII. Önkifejezési lehetőségek az integrált programban 36
- A játéktevékenység szerepe 36
- A munka jelentősége 37
- A kommunikáció és metakommunikáció lehetőségei 38
- Az önkifejező vizuális, irodalmi, ének-zenei tevékenységek 39
VIII. Az integrált fejlesztés módszerei a játékos tanulási láncban 41
IX. A pedagógiai program tervezése 43
- A tervezés főbb elvei 43
- A pedagógiai program szerkezete 45
- Az évszakfüggő tervezés (pedagógiai program sémája) (makrofolyamatok) 45
- Napi program (mikrofolyamatok) 46
- Hetirend 56
- Napirend (osztatlan óvodai csoport számára) 57
X. A gyermekek fejlődésének nyilvántartása 58
XI. A pedagógiai program használhatóságának összegzése 60
XII. Képességfejlesztő szabályjátékok 65
Mellékletek 111-129
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem