1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Dogmatika V.

Az Egyház Krisztus megváltó művének szolgálatában

Szerző
Budapest
Kiadó: Pázmány Péter Római Katolikus Hittudományi Egyetem Levelező Tagozat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 112 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A népek világossága Krisztus,... amely ott tündöklik az Egyház arcán. A II. Vatikáni Zsinat Egyházról szóló hittani rendelkezésének ez a bevezetésben adott kijelentése rámutat az egyház értelmére,... Tovább

Előszó

A népek világossága Krisztus,... amely ott tündöklik az Egyház arcán. A II. Vatikáni Zsinat Egyházról szóló hittani rendelkezésének ez a bevezetésben adott kijelentése rámutat az egyház értelmére, lényegére és céljára egyaránt. Az Egyház ott van, ahol az Isten lelke Krisztus életét jelenvalóvá teszi az emberekben a kegyelem rejtetése szerint. Az Egyház maga is a hit tárgya, ahogy a hitvallásban kijelentjük: Hiszem az egy, szent, katolikus és apostoli Anyaszentegyházat. A hitvallásban úgy mondjuk, hogy Hiszek az egy Istenben,... Atyában... Fiúban... és Szentlélekben, de úgy folytatjuk, hogy... hiszem az... egyházat. Mert a hit két tárgyában, az Isten és az Egyház között, különbség van. Az Istenbe vetett hit azt jelenti, hogy az ő személyére bízom magam, ráépítem életemet, egyházat hinni annyit jelent, hogy elfogadom annak, ami által Istenre bízhatom, építhetem életemet. A görög és latin hiszem szó (piszteuó, credo, vagy a főnév fides) magában rejti ezt az állítást: fogadom, hogy hűséges leszek hozzá. Nem véletlen, hogy a római közügyi és katonai eskü formuláiban is szerepel a >>credo in...<< szókapcsolat. A hitvallásokhoz fűződő magatartást a keresztény ókorban a mai kultúrában így világítható meg: az Istenbe vetett hitemet és bizalmamat hűségesen megtartom az Egyház (formái, útmutatása, kívánalmai, elvárásai stb.) szerint.
Az Egyház tehát maga is hittitok (müsztérion), ezért az ekléziológia szerves része a dogmatikának. Az apologetia örökségét hordozó fundamentális teológia ugyanúgy tanítást ad az Egyházról, de nem az a célja, hogy a misztériumát világítsa meg. Az Egyház, konkrétan a katolikus egyház létének és elfogadásának >>miért<<-jeit tárgyalja, alapfogalmakat ismertet, világít meg és tisztáz az értelmi elfogadás és a hitszerinti befogadás (receptio) számára. A fundamentális és a dogmatikus teológia sokszor ugyanazon témákat tárgyalja, de nem ugyanazon szempontból, az előbbi a misztérium elfogadásához akar elvezetni, az utóbbi a misztérium tartalmát feltárni. Vissza

Tartalom

Ladocsi Gáspár: Bevezetés5
Gál Ferenc: Az apostoli igehirdetés ekléziológiája9
Gánóczy Sándor: Az apostolok egyháza13
Gánóczy Sándor: Az Egyház misztériuma25
Gánóczy Sándor: Az Egyházon kívül nincs üdvösség39
Gál Ferenc: A küzdő egyház felépítése43
Alszeghy Zoltán - Kereszty Rókus - Gánóczy Sándor: Péter apostol és utódainak primátusa53
Ladocsi Gáspár: Az Egyház kegyelmet adó eszközei65
Gál Ferenc: Az Eukharisztia és az egyházi közösség73
Gál Ferenc: Az Egyház küldetése a világban83
Gál Ferenc: Az Egyházról alkotott kép változásai93
Ladocsi Gáspár: Mária szerepe az Egyház misztériumában97
Függelék: Az egyházi tanítóhivatal megnyilatkozásai105
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Dogmatika V. Dogmatika V. Dogmatika V. Dogmatika V. Dogmatika V.

A gerincen bejegyzés, több oldalon színes sorkiemelések és bejegyzések találhatók.

Állapot: Közepes
2.540 Ft
2.030 ,-Ft 20
10 pont kapható
Kosárba