1.062.184

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Dobroszláv Lajos kiállítása 1972

Budapest 1972, Ernst Múzeum/Kiállítási katalógus.

Szerkesztő
Róla szól
Grafikus
Budapest
Kiadó: Kiállítási Intézmények
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 15 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kiállítási katalógus. Fekete-fehér reprodukciókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Dobroszláv Lajos festőművész 1902-ben született Vingán, Temes megyében, bolgár származású családból. Középiskoláinak elvégzése után, 1922-ben beíratkozott a a Képzőművészeti Főiskolára, ahol Glatz... Tovább

Előszó

Dobroszláv Lajos festőművész 1902-ben született Vingán, Temes megyében, bolgár származású családból. Középiskoláinak elvégzése után, 1922-ben beíratkozott a a Képzőművészeti Főiskolára, ahol Glatz Oszkár és Edvi Illés Aladár voltak mesterei. 1926-ban végzett és Tatabányára, illetve Tatára került rajztanárnak. 1951-től a tatai múzeum vezetője volt 3 évig. Pedagógiai munkássága mellett bőven volt ideje művészi célkitűzései számára is. Mint bányavidéken élő szociális gondolkodású ember hamar felfigyelt a körülötte élő bányászok életére, sorsára. Úgyszólván egész életét ebben a környezetben élte le és két dolog kötötte le érdeklődését teljességgel: az őt körülvevő táj szépsége, és az emberek, akik benne élnek.
Emberábrázolásaival spontán fordult a nehéz sorsú bányászok felé, általában nagyméretű olajfestményeken jelenítve meg őket. Mély, sötét tónusú képeivel is nehéz, munkás életüket kívánta hangsúlyozni. Már 1942-ben, amikor hazánkban még a neoklasszicizmus, és posztnagybányai stílus virágzott, olyan szocialista tartalmú realista képeket festett, melyért 1950-ben Munkácsy-díjat kapott. Embertársai iránti felelősségérzet, környezete iránti humánus érdeklődés, életükkel való közösségvállalás nyilvánult meg ezekben a művekben. Érzékenyen reagált a bányák agyonhajszolt dolgozóinak életére, a gyermekarcok kifejező karakterére. Közülük a Tatabányai Erőmű c. nagyméretű olajfestménye a Magyar Nemzeti Galéria tulajdonában van, további 6 akvarelljével együtt. Vissza
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem