Előjáték | |
Leopold papa gyerekkora; Ilona-napi hegedülések | 13 |
Leopold kalandjai a teológián | 18 |
a rektor magnifikusz papagája és inasa; Leopoldot zenei vendégszereplésre hívják egy főúri esküvőhöz | 23 |
Vándorkomédiások; Leopold a hercegnővel szonátázik; a rektor botrányt rögtönöz | 28 |
Leopold és a szobacicák; bolyongása a hercegi parkban | 35 |
Egy jószívű vénasszony és kevésbé jószívű udvari zenészek | 39 |
Leopoldot lóvá teszik, de végül mégiscsak a hercegnő kegyeibe kerül; ráadás: egy idióta férj vázlatos arcképe | 43 |
A gyermek Wolfgang és gyermek Marianne egy hangverseny után | 45 |
Olasz bábosok | 47 |
Zeneelméleti lecke egy antik szobor árnyékában; mindjárt hozzá egy görög professzor is; Wolfgang drámaíró, antik divattervező, zeneszerző, basso-soprano, rendező és ötéves | 51 |
Csipogó bébi vagy ördög-fattya? | 55 |
Akár egyik, akár másik: mindenesetre harangjáték-szakértő | 57 |
Érseki jutalom, érseki faképnélhagyás; utóbbi alkalomból Leopold kivételes antiklerikális kitörése | 63 |
A hátulgombolós Wolfgang mint a Szerelem Tudora nyilatkozik; utána Ipsben orgonál... | 66 |
Vén udvari fodrász zenei memoárjai; VI. Károly parókája, Mária Terézia szopránja és topánja | 70 |
Schönbrunn rejtelmei; a császári ásványgyűjtemény; egy udvari zongorista; Wolferl, a művész és Wolferl, az akrobata; szúrós tövis, szúrós bross | 75 |
A szekáns princessz | 80 |
Wolferl a császári Vénusz-barlangban; Mária Teréziával csókolózik; Marie Antoinette trubadúr kérője; mellesleg egy zeneesztétikai "Pfuj!" a császárnak címezve | 84 |
Nannerl és Mária Terézia; romantikus, kertrészlet csókolózó párral; Nannerl ruhát választ a szekáns princessz gardróbjából | 89 |
Wolferl lila ruhája; Wolferlt lefestik; modelli modora; egy cirkuszigazgató különlegesen megtisztelő ajánlata | 91 |
Gyerekbál; Marianne mint marionett; Wolferl kardot ránt nővére mellett, de utána, sajnos, vörhenyt kap | 95 |
Persze erre doktorok; Wolferl betegszobája ablakában hegedül; Leopold papa borzalmas felségsértése (tévedésből!): elveri a kis Marie Antoinette-et | 98 |
Rejtelmes Hunnia | 104 |
Wolferl kínos tapasztalatai: operában fontosabb a díszlet, mint a zene? Nannerlt ringyónak nézik | 110 |
Leopold gyónása, bűnbánat, ajánlólevél | 113 |
Csoda Schwetzingenben: Wolferl találkozása az első klarinéttel; néha bizony jobb egy hangszer, mint a líra | 115 |
Egy másik Wolfgang, illetőleg Johann Wolfgang | 120 |
Amália hercegnő ragyogó ajánlata, de távolról sem oly ragyogó budget-je; Wolferl a brüsszeli csodababák boltjában | 123 |
Párizsi előjáték; lázadó veteránok; bábszínház egy pajtában, de kész a francia forradalom | 127 |
Wolferlnek Rousseau-t magyarázzák; ismerkedése Párizzsal: a kis Wolferl bizonyos disszonanciát észlel luxusvillák és nyomortanyák között; a disszonáns benyomások folytatódnak; Leopold papa gyanús hölgyek karmaiba kerül | 133 |
Wolferl Victoire királykisasszonnyal a versailles-i parkban; udvari koncert; Wolferl szerelmi balsikere Madame Pompadournál | 137 |
Angliába! | 139 |
Londonban végre egy nagy zenésszel: Johann Christian Bach | 142 |
Az angol királynő énekleckéje; Wolferl elemében: énekes udvarhölgyek diktatórikus rendezője | 146 |
Közben a sors is elemében: Wolferl windsori fények után kültelki kocsmák zenebohóca | 149 |
Wolfgang visszatekint boldogtalan gyerekkorára: a kis Nannerlnek feladják Hágában az utolsó kenetet; Wolferl maga Olmützben kilenc napon át vak, himlőtől; utána vívóleckék: Don Juan a Komtúrral? | 152 |
Wolferl izgalmai: salzburgi koncertmester és utazik Itáliába; Mantuában egy Putifárné-változattal akad össze; énekesek az operában | 155 |
Milánói farsang: Leopold papa maskarában; a kedves Alfonzó-testvér; herélt énekesek és inspekciós imádkozók | 161 |
Wolferl Firmian gróf házában; útlevele a Parnasszusra; szerződés egy operára; Bolognában az Ellenpont Pápája, Martini atya, hallgatja Wolferl játékát | 164 |
Ferinelli, a világhírű herélt énekes bolognai villájában; Farinelli opera-tervei és rögtönzött rendezői tanfolyama; erre Wolferl is rögtönöz egy pompás kvartettet | 168 |
Egy fiatal angol hegedűvirtuóz Flórencben; Corilla, a sznobok királynője | 173 |
Utazás Rómába; Wolferl lekottázza Allegri Misereré-jét; félelmek ekörül, majd mulatságos félreértés egy bálon | 179 |
Leopold háborgása a babonás nápolyiak ellen; a bolond nápolyi király és Metastasio rosszakaratú arcképe | 184 |
Jomelli operája Nápolyban nem arat sikert; az olasz szerző hisztériás bánata; Wolfgang sötét vigasztaló szavai | 189 |
Wolfgang aranysarkantyús lovag és bolognai akadémikus | 195 |
Milánóban tüntetés Wolfgang Mitridate-ja ellen | 208 |
Ebéd Firmian grófnál; egy énekesnő és egy karmester | 213 |
Wolfgang kedvenc sétahelye Milánóban; a Mitridate bemutatója | 216 |
Megérkezés Velencébe; szökés a gondolással; lelkiismeret furdalás; "D" betű | 221 |
Wolfgang egy koldus hegedűjén játszik; a részeg kurtizánnal a templomban | 225 |
Hegedül a pátereknek | 231 |
A koldus hegedűje a kőszent nyakában | 234 |
A gondolás leleplezései | 236 |
Casanova | 241 |
Barangolás a szélhámossal | 246 |
A Koldusok Kolostora: velencei úrilányok egyházzenei konzervatóriuma | 250 |
Az éneklő széplányok; Casanova ministrál, Wolfgang dirigál | 255 |
Casanova hegedűleckéje a parfümös novíciáknak; a priorissza gondoláján hazaviszi Wolfgangot | 259 |
Teatro Grimani | 265 |
Az énekes és az énekesnő érkezése: processzió; egy jósnő Wolfgang zenei pályafutásáról; a velencei kalandok vége | 271 |
Zsigmond érsek rekviemje; Wolfgang beszélgetése a kóristagyerekkel; az összedőlt tribün, rettegés apja életéért, szerelem és halál | 278 |
Colloredo, a salzburgi érseki szék várományosa, megjelenik a színen | 287 |
Wolfgang Lucio Sillá-jának bemutatója Milánóban, néhány komikus ékítménnyel | 292 |
Wolfgang kettesben Colloredo érsekkel; az érsek és Leopold; az érsek és a kanonokok | 295 |
Egy olasz tenorista látogatása Mozartéknál; Nannerlnek udvarol | 301 |
Utazás Bécsbe: a jezsuita rend feloszlatása; Wolfgang lírai kitörése egy császárnői audiencián | 305 |
Zeyll gróf Wolfgang lelkes pártfogója; Wolfgang és Nannerl hallgatóznak | 308 |
Wolfgang operája Münchenben: az Álkertésznő; az énekesnő aranyere | 311 |
Wolfgang születésnapja, látogatás az énekesnőnél; éjféli bolond monológ | 315 |
Colloredo érsek ördögi vallomása | 317 |
Haza Salzburgba | 320 |
Asztalizene; sakk-parti Lützow grófnővel; nők, nők, nők | 322 |
F-moll adagio; Wolfgang démoni eleganciája | 328 |
Duschekné áriája | 331 |
Parasztlakodalom | 335 |
Botrány a Pálffy-villában | 341 |
A háborgó érsek; Mozarték kérvénye | 346 |
Készülődések és bonyodalmak a nagy nyugati út előtt | 350 |
Jelentkezés a müncheni választófejedelemnél; látogatás a kórházban egy lengyel komponistánál: Vénusz áldozata | 355 |
Wolfgang szabadszájú unokahúga, a Bäsle; augsburgi kaland Stein úr zongorájával | 360 |
Mannheim: Karl Theodor választófejedelem arcképe | 365 |
Kezdődik a mannheimi bál; a választófejedelemnő tragikus pózai; Wolfgang a parkban; a Három Dáma | 372 |
Raaf, az énekes | 375 |
Vogler apát beugratása; élőképek a bálon | 379 |
Aloysia Weber | 382 |
Főúri szeretők | 388 |
Főúri fattyak; Wolfgang megkeseredetten állásért hízeleg | 391 |
Wolfgang gyilkos: kitekeri egy páva nyakát | 395 |
Szatirikus komédia Weber papáról; Aloysia és Wolfgang látogatása Mozart mamánál | 397 |
Vége a bálnak; Párizsba | 401 |
Közjáték | |
Párizsban; Grimm báró a legdivatosabb operaköltőhöz, Piccinihez küldi Wolfgangot | 407 |
Elmélkedések az érvényesülésről | 411 |
Hárfázó hercegnő; egy hercegi varázsfuvola csődöt mond; terhes asszonyok s az urak számára még terhesebb koldusok | 414 |
Wolfgang és a párizsi balett-mester; balerina sem hiányzik, sőt operaterv is felvetődik | 418 |
Az oboás sikerről és sikertelenségről filozofál; a törtető lélektana | 422 |
Wolfgang édesanyjával a cukrászdában; fagylaltmérgezés | 425 |
Wolfgang édesanyja elindul a halál útján | 428 |
A halál örök garnitúrája: a takarítónő, érvágó borbély, foglalt klozet | 431 |
Egy német doktor | 434 |
Halál, papok, doktorok | 437 |
Az oboás dünnyög: Wolfgang leveleiben mért nincs az a-moll zongoraszonátához hasonló kétségbeesett hang? | 440 |
Finálé | |
Párizsból Münchenbe; Aloysia hűtlensége | 445 |
Wolfgang levele a Bäsle-nek | 449 |
Wolfgang a könyvtárban a mitológiát kutatja; orgonálás, Izisz és Ozirisz, vagyis Schikaneder utcájában | 451 |
Schikaneder bolond levele; Mária Terézia halála | 456 |
A müncheni opera: Idomeneo; az érsek Wolfgangot Bécsbe hívja | 460 |
Bécs gyászban; rabszolgazenészek zenei kaszárnyája; döntő találkozás a leendő hitvessel: Konstanza Weberrel | 462 |
Két terror között: balra az érsek, jobbra Konstanza | 465 |
Wolfgang közös ebédje a lakájokkal; Konstanza gyanús társasága; hangverseny Galiczyn hercegnél | 468 |
Wolfgnag elmulasztja a császárt; Konstanza féltékenységi jelenete (nem az utolsó) | 472 |
Konstanza "mindent Wolfgangért" | 476 |
Három jótékonysági párka; Wolfgang és az érsek a végső szakítás küszöbén; Weberékhez hurcolkodik | 479 |
Az érsek mennydörgése Wolfgang ellen | 484 |
Kirúgva | 489 |
Konstanza őrangyalkodik; Wolfgang hálája: a Szöktetés A-dúr áriája ("Constanze! Constanze!") | 491 |
Ismét féltékenységi jelenet, viszont az őrangyal librettót szerez Wolfgangnak | 495 |
Az A-dúr ária hangról hangra; a nagy vetélytárs, Salieri figurája | 499 |
Wolfgang balek? Konstanza persze "szent" | 502 |
Weber mama szorgalmasan szövögeti hálóját | 506 |
Madarat a tolláról: Konstanzát a barátnőjéről. Egyébként Konstanza ehhez a hölgyhöz költözik | 508 |
Weber mama sarkantyúzza Wolfgangot: legyen lovag és mentse meg mártír leánykáját az erkölcstelen társaságtól; Wolfgang fülébe is eljut némely pletyka | 511 |
A lovag a helyszínen | 515 |
Wolfgang vőlegény | 518 |
Esküvő (hisztériával) | 520 |
Konstanza Salzburgban Leopold körül tündérkedik | 522 |
Konstanza jelleme virágában: bizalmaskodik egy tenoristával és kereszteshadjáratra indul a mellőzött Leopold érdekében | 526 |
Konstanza mindent kijár Arco grófnál; színpadias felháborodása a család hálátlanságán | 529 |
Leopold Bécsben; Wolfgang koncert-sikerei; a papa a zongorával Bécs utcáin | 534 |
Az Augartenba is eljut; mozartista bakfisok | 539 |
Konstanza-féle duzzogások; Haydn: "Wolfgang a legnagyobb zeneszerző" | 542 |
Egy bécsi zenész az olasz librettistáról: Dittersdorf Da Ponteról; Konstanza újra önfeláldozgat | 545 |
Egy hiteles Figaro-kommentár: Wolfgang lírai magyarázatai | 549 |
Da Ponte ügynökösködik II. József császárnál a Figaro érdekében | 556 |
Wolfgang és Da Ponte srég-vizavija Prágában; közben a Don Juan is megszületik | 560 |
Wolfgang egy prágai parkban; nőt vár, halott apára gondol; vetkőző nimfa, aranyhalak, szökés a randevú elől | 561 |
Szent Amadeus Vallomásai | 566 |
Casanova bálja; spiritiszta szeánsz | 568 |
II. József rekviemje; II. Lipót felmond, elbocsát, tisztogat; Da Ponte és társai repülnek; Wolfgang marad, mert nem számít. Halálos beteg | 575 |
Moliére-be illő doktorok kocsmai konzíliuma | 582 |
Konstanza testvére, Sophie, elindul kálváriájára: papért, orvosért | 592 |
Az egyház begombolkozik a haldokló szabadkőműves elől | 595 |
Egy emberséges pap embertelen büntetése | 599 |
Egy fertelmesen nagyképű orvosprofesszor; megjelenik a jószívű és jófülű bécsi kocsis | 604 |
Egy francia szélhámos doktor az operában; sznobok és ringyók szentenciái Wolfgang zenéjéről | 609 |
Wolfgang haldoklik, de a francia doktor virágot vétet Sophie-val a primadonnának; az öltöztetőnő orvosi és zenei tanácsai | 614 |
Kis éji zene, rendőrségi beavatkozással | 618 |
A madárkereskedő, a borbély, a vak hangoló és a bakter vonósnégyese: ez a Wolfgang szíve szerinti rekviem | 620 |
A Varázsfuvola próbáján; utolsó önarckép a vezénylő pult mellől | 633 |
Wolfgang emlékei; koncentráló kísértet, házsártos äfeleség. Kép a fogadóban: "A szegény ember temetése" | 640 |
Egy féltékeny énekesnő rikácsol Konstanza ellen; Wolfgang lovag okos és hű | 643 |
Ripacsok rekviemje: a legszebb ámen | 646 |