kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Medicina Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 183 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-242-242-2 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrált. |
Előszó | 5 |
Előszó a magyar kiadáshoz | 7 |
BEVEZETÉS | 13 |
Mi a speciális tanulási nehézség? | 15 |
A speciális tanulási nehézség meghatározása | 15 |
Milyen korán lehet a speciális tanulási nehézséget diagnosztizálni | 19 |
A történelmi háttér | 20 |
A tanulási nehézség típusainak meghatározása | 22 |
Milyen gyakoriak a tanulási nehézségek? | 23 |
A tanulási nehézség felismerésének előnyei | 24 |
Hogyan diagnosztizáljuk a tanulási nehézséget? | 25 |
A tanulási nehézség jelei | 25 |
Mit tegyünk, ha felmerül a gyanú, hogy a gyermeknek tanulási nehézsége van? | 26 |
Mit jelent az átfogó kivizsgálás? | 27 |
Hogyan szervezzük meg a kivizsgálást? | 28 |
Hogyan történik a kivizsgálás? | 29 |
A gyermek adatainak összeggyűjtése | 30 |
A gyermek vizsgálata - a pszichológus szerepe | 31 |
A gyermek vizsgálata - a gyermekorvos szerepe | 34 |
Az eredmények megbeszélése a szülőkkel | 38 |
Megfelelő kezelési eljárás ajánlása | 39 |
Felülvizsgálat | 39 |
A tanulási nehézségek keletkezésének elméletei | 41 |
A kiváltó okok elmélete | 41 |
Elméletek az agyi károsodás, fejlődési rendellenesség, funkciózavar és éretlenség szerepéről | 44 |
A cerebrális dominancia hibájának elmélete | 46 |
Az információk feldolgozásának hiányosságai | 48 |
Hogyan tudnak a szülők segíteni? - Általános elvek | 52 |
A szülők aggodalmai | 52 |
A testvérek igénye | 54 |
A gyermek önbecsülésének felépítése | 54 |
Beszéljünk a gyermekkel tanulási nehézségeiről | 57 |
A szülők mint tanítók | 57 |
Együttműködés az iskolával | 60 |
Szervezetek segítsége | 60 |
A TANULÁS TERÜLETEI | 63 |
Az olvasás | 65 |
Milyen gyakori a speciális olvasási nehézség? | 66 |
Mit jelent a megfelelő olvasás? | 67 |
Hogyan tanulunk meg olvasni? | 68 |
Mi az, ami hiányzik speciális olvasási nehézségben? | 70 |
Az olvasás értékelése | 71 |
Hogyan tanítsuk az olvasást? | 72 |
Hogyan segíthetik a szülők olvasási nehézséggel küzdő gyermeküket? | 75 |
A helyesírás | 80 |
Mit jelent a speciális helyesírási nehézség? | 81 |
Hogyan kell a helyesírást értékelni? | 81 |
Hiányosságok a speciális helyesírási nehézségben | 82 |
Hogyan segítsük azt a gyermeket, akinek speciális helyesírási nehézsége van? | 86 |
Helyesírási szótárak | 89 |
Az írás | 90 |
Hogyan lehet az írást értékelni? | 90 |
A diganózis feltételei | 91 |
Mikor ismerjük fel a speciális írási nehézséget? | 93 |
A speciális írási nehézségben mutatkozó hibák | 94 |
Hogyan tanítsunk írni? | 96 |
Hogyan segítsük a gyermeket speciális írási nehézségében? | 97 |
A számolás | 102 |
Hogyan vizsgáljuk a számolási képességet? | 102 |
A nehézségek típusai | 103 |
Hogyan segítsük a gyermeket, ha nehezen számol? | 106 |
Számoló- és számítógépek | 108 |
A nyelv | 110 |
Hogyan értékeljük a beszédet? | 111 |
Normális beszédfejlődés az iskolai évek alatt | 111 |
A nyelv összetevői | 112 |
A nyelvi nehézségek típusai | 113 |
A figyelem (hiperaktivitás) és a szekvenciális szerveződés | 118 |
A figyelem zavara és a hiperaktivitás | 118 |
A szekvenciális szerveződés | 122 |
Koordináció és ügyetlenség | 125 |
Hogyan lehet a koordinációt értékelni? | 125 |
Az ügyetlenség típusai | 126 |
A mozgástervezés zavara (diszpraxia) | 126 |
Agnózia | 126 |
A térlátás zavara | 127 |
Csökkent tónus | 127 |
Az ügyetlenség kezelése | 128 |
Szociális és érzelmi fejlődés | 131 |
A szociális önismeret hiánya | 131 |
A tanulási nehézségből eredő magatartási zavarok | 133 |
Ellentmondásos kezelések | 143 |
Szenzoros, integráló kezelés | 144 |
Doman-Delacato-féle módszer | 145 |
Allergia | 145 |
Látási tréning | 146 |
Színes lencsék | 147 |
Hipoglikémiás étrend | 147 |
Az oldalkülönbség gyakorlása | 147 |
Gyógyszerek | 148 |
Nagy adag vitamin és ásványi anyagok | 149 |
Csontkovácsok | 149 |
Felnőttkor | 150 |
A felnőttkor előnyei | 150 |
Hogyan éljünk együtt felnőttként a tanulási nehézséggel? | 152 |
Hogyan kerüljük meg a nehézségeket? | 153 |
Pályaválasztás | 154 |
Következtetések | 155 |
FÜGGELÉK | 157 |
Ajánlott bibliográfia | 157 |
Fejlesztőprogramok | 158 |
Beszédfogyatékosokért alapítványok | 160 |
Fővárosi nevelési tanácsadók | 162 |
Vidéki nevelési tanácsadók | 163 |
Beszédsérültek iskolái, osztályai és ambulanciái | 167 |
Tanulási képességet vizsgáló szakértői bizottságok | 172 |
Budapest logopédiai munkaközösségei | 177 |
Logopédust alkalmazó általános iskolák | 178 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.