1.060.504

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Digitális gyermekkor

Az internetgeneráció felemelkedése

Szerző
Fordító
Grafikus

Kiadó: Kossuth Kiadó-Informatikai Érdekegyeztető Fórum
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 384 oldal
Sorozatcím: Információs Társadalom kicsiknek és nagyon nagyoknak
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-09-4304-2
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Don Tapscott
Könyvünk írója hat nagy sikerű könyv, többek között a The Digital Economy (A digitális gazdaságtan) szerzője, valamint a Paradigm Shift (Paradigmaváltás) társszerzője. Tapscott ezen kívül a világ vezető technológiai, gyártó, kereskedelmi, pénzügyi és kormányzati szervezetei által létrehozott és támogatott ötlettár, az Alliance for Converging Technologies elnöke, és ugyancsak elnöke a tanulás megreformálásán munkálkodó New Paradigm Learning Corporationnek.
Ez a tényeken alapuló és az új felfedezésének élményét kínáló könyv az internetgenerációról szól, mely a digitális technológia eszközeivel forradalmasítja az egyén és a társadalom érintkezését. Elengedhetetlen olvasmány szülők, tanárok, politikusok, kutatók, üzletemberek, társadalmi szervezetek munkatársai és mások számára.
A Digitális gyermekkor élesen elkülöníti a televíziót mint passzív médiumot az interaktív digitális médiától, melyben a személyi számítógép és az internet játszik kiemelkedő szerepet. Tapscott... Tovább

Fülszöveg

Don Tapscott
Könyvünk írója hat nagy sikerű könyv, többek között a The Digital Economy (A digitális gazdaságtan) szerzője, valamint a Paradigm Shift (Paradigmaváltás) társszerzője. Tapscott ezen kívül a világ vezető technológiai, gyártó, kereskedelmi, pénzügyi és kormányzati szervezetei által létrehozott és támogatott ötlettár, az Alliance for Converging Technologies elnöke, és ugyancsak elnöke a tanulás megreformálásán munkálkodó New Paradigm Learning Corporationnek.
Ez a tényeken alapuló és az új felfedezésének élményét kínáló könyv az internetgenerációról szól, mely a digitális technológia eszközeivel forradalmasítja az egyén és a társadalom érintkezését. Elengedhetetlen olvasmány szülők, tanárok, politikusok, kutatók, üzletemberek, társadalmi szervezetek munkatársai és mások számára.
A Digitális gyermekkor élesen elkülöníti a televíziót mint passzív médiumot az interaktív digitális médiától, melyben a személyi számítógép és az internet játszik kiemelkedő szerepet. Tapscott bemutatja, hogy az új technológia vívmányaival felvértezett gyermekek miként veszik át a hatalmat kissé korszerűtlenné vált szüleiktől, és hogyan törnek az élre a társadalom legkülönbözőbb területein, beleértve az oktatási rendszert, a kormányzást és a gazdaságot is.
A szerző munkájának eredménye egy rendkívül időszerű, megdöbbentő felismeréséket kínáló izgalmas könyv a digitális jövőről, amelyet vélhetően mind a szülők, mind gyermekeik élvezettel és sok haszonnal forgathatnak. Vissza

Tartalom

Látogasson el a www.growingupdigital.com webhelyre! 5
Hogyan készült ez a könyv? 5
Köszönetnyilvánítás 5
1. FEJEZET. A hangosabb visszhang 9
A digitális kor gyermekei 10
Mit csinálnak a gyerekek a számítógépekkel? 13
Mi történik gyermekeinkkel? 15
A gyermek fejlődése egy interaktív világban 17
Digitális játék 17
Gondok a paradicsomban 18
Az internetgeneráció értékrendszerei 19
Az üzleti élet átalakítói 19
Nem digitális gyermekkor 21
Generációs robbanás várható? 23
2. FEJEZET. Az internetgeneráció 25
A demográfia és a technológia ötvözése 25
A baby boom: 1946-1964 27
A háború utáni nemzedék a televízió generációja lett 28
A „baby bust" - a születések számának megtorpanása (1965-1976) 30
A baby boom visszhangja (1977-től 1997-ig) 31
A „visszhangból" internetgeneráció lesz 33
Az internet és más interaktív technikák 35
Az internet - a televízió ellentéte 37
A web, amely megette a tévét 38
Fulladás a kibernetikus térben, avagy a szörfözés halála 44
Miért nem Y generáció? 46
3. FEJEZET. GENERÁCIÓS ÁTFEDÉS 48
A gyermekek első alkalommal lettek szaktekintélyek 49
A technika „olyan, akár a levegő" 52
Miért könnyebb a gyermekeknek? 54
A számítógépek „lehűtése" 56
Mi van a generációs szakadékkal? 58
Négy téma az új generációs szakadékról 63
1. Az új technika kényelmetlen az idősebbeknek - a gyermekek magukévá teszik az új technikát 63
2. Az új média kényelmetlen az idősebb generáció tagjainak -
az új média a fiatalok kultúrájának középpontjává válik 64
3. A régi média kényelmetlenül érzi magát az új médiával szemben 65
4. A digitális forradalmat, a korábbi forradalmakkal ellentétben, nem a felnőttek irányítják 65
A megbékülés lehetőségei 66
Az unoka internetre kapcsolja a nagymamát 68
Március 8. szombat 68
Március 9. vasárnap 69
Március 10. hétfő 69
Március 11. kedd 70
Március 12. szerda 70
4. FEJEZET. Az internetes társalgás kultúrája 71
Az internetgeneráció közösségei 71
A FreeZone története 73
Kibercsaládok és-barátok 78
Nemi különbségek a virtuális közösségekben 79
Az internetgeneráció nyelve 80
Megan hangulatjelei 82
Netikett 84
Az internetgeneráció kultúrájának tíz motívuma 86
1. Határozott függetlenségérzet 86
2. Érzelmi és értelmi nyitottság 87
3. Bevonás 88
4. Szabad kifejezés és határozott nézetek 89
5. Újítás 89
6. Elmélyedés a fejlődésben 90
7. Kutatás 91
8. Azonnaliság 92
9. Érzékenység az intézményi érdekekkel szemben 94
10. Eredetiség és bizalom 95
A média meghatározza a kultúrát 99
A továbbítás és a társadalmi továbbítás módjai 100
Zinek, videozinek és e-zinek 103
5. FEJEZET. Az internetgeneráció észjárása [1] 107
Három benyomás az internetgeneráció személyiségéről 108
1. A másság elfogadása 108
2. Kíváncsi generáció 108
3. Önképviselet és önállóság 109
Kritikus generáció 110
Önbecsülés 113
Többszörös identitások 119
Intelligencia 121
Térorientáció 125
Az internetgeneráció gondolkodása 127
6. FEJEZET. Az internetgeneráció észjárása [2] 131
A képernyőre tapadva: gyengülnek a gyerekek szociális készségei 131
Egy „szúnyog összpontosítóképessége?" 135
A gyerekek néha kegyetlenek 136
Hiúság? 140
Stresszesek vagy nem? 141
Internetfüggőség 142
Internetfüggőség: Caleb Murphy naplója az internetabsztinenciáról 145
1996. december 2 145
1996. december 3 146
1996. december 4 146
1996. december 5 147
1996. december 6 147
1996. december 9 148
1996. december 11 149
1996. december 12 150
1996. december 13 150
1996. december 14 151
1996. december 16 151
7. FEJEZET. Az internetgeneráció tanulása 154
Tanulás a tudásalapú gazdaságban 156
Tanulás adásközvetítéssel 158
Az oktatás válsága 160
Hat közhely és téves következtetések 161
Átállás a közvetítéses tanulásról az interaktivitásra 169
Az interaktív tanulás folyamata 170
Az interaktív tanulásra való átállás nyolc lépése 174
1. A lineárisról a hipermédiás tanulásra 174
2. Az utasításokról a készítésre és felfedezésre 175
3. A tanár központúról a tanuló központú tanulásra 176
4. Az anyag befogadásáról a navigálás és a tanulás tanulására 177
5. Az iskolairól az élethosszig tartó tanulásra 178
6. Az „egyméretáről" a testre szabott tanulásra 178
7. A kínt okozóról az érdekes tanulásra 179
8. A tanár közvetítő szerepéről a segítőére 180
LEAP: új megközelítés felé 181
MaMAMedia: új oktatási projektek felé 183
Az iskolák jövője 184
Az új tanár 188
8. FEJEZET. Az internetgeneráció játékai 192
Érezzük jól magunkat a kibertérben 192
A játék gyümölcsöző 193
Az interaktív és videojátékok diadala 195
A fiúk és a lányok játékai közti különbség 200
Nemek: kommunikáció+közösség = barátság 202
A levelezőtársakon túl 204
Flört országhatárokon át 205
Szerelem 206
Szexualitás 207
A digitális korszak autósmozija 209
Játék a MUD-rendszerekben 210
Az internetgeneráció tagjai nem mind angyalok 213
Az újoncok vonzzák a személyeskedő támadásokat (flame) 217
Bonyodalom a paradicsomban 218
Hackerek hősködése 220
A letiltott internetgeneráció 221
9. FEJEZET. Az internetgeneráció mint fogyasztó 222
Az internetes fogyasztói generáció öt ismérve 224
1. Az internetgeneráció választási lehetőségeket akar 224
2. Az internetgeneráció testre szabhatóságra vágyik 226
3. Az internetgeneráció időnként meg akarja gondolni magát 227
4. Az internetgeneráció vásárlás előtt kipróbálja a termékeket 228
5. A technika nem elkápráztatni akar - a célszerűség számít 228
Mennyire terjed az internetgenerációra alapuló kiberkereskedelek? 229
Kapcsolatépítés 231
Mi lesz a márkanevekkel? 232
Az internetnemzedék és a reklám 236
Az internetgeneráció és a reklámetika 239
A kiskereskedelem és az iparágak újrafelfedezése 243
Mit fogyasztanak a fiatal felnőttek? 244
10. FEJEZET. Az internetgeneráció és a munka 251
Az internetgeneráció kultúrája és az új vállalkozás tíz jellemzője 253
1. Függetlenség és molekuláris vállalkozás 254
2. Intellektuális nyitottság 254
3. Együttműködés 255
4. Az intellektus hálózatba szervezése az információk megszerzéséhez 255
5. Az innováció kultúrája 256
6. Az életkorból adódó frusztrációk 257
7. Kutatás 257
8. A türelmetlenség és a valós idejű cég 257
9. Szekpticizmus - az internetgeneráció mint tőke 258
10. A megbízhatóság és a bizalom kultúrája 259
A tudás megosztása és az internetgeneráció munkájának világa 260
A limonádékiméréstől a weblaptervezésig 263
Távtanácsadás 267
A jövő munkahelye 268
Imgis, az internetgeneráció vállalkozása 271
A jövő felső vezetői 274
Amit nem szabad figyelmen kívül hagyni 278
1. A netgeneráció tőkéjét táplálni kell 278
2. Digitális eszközök - jobb teljesítmény és minőségi munka 280
3. A generációs eltolódás veszélye 281
11. FEJEZET. Az internetgeneráció és a család 282
Búcsú a kötöttségektől 282
A szülői lét új veszélyei 285
A nemkívánatos dolgokról 286
Kibertérben járatos családok 288
Megoldást adnak-e a szűrőszoftverek? 289
Gazemberek szem előtt 293
Zaklatás, elszigetelődés, kellemetlen tapasztalatok 295
A gyermekek megvédik magukat 296
A gyermekek magánéletének megőrzése 297
A nyitott család megteremtése 299
12. FEJEZET. A digitális szakadék 307
Az egységes hozzáférés háttere 312
Az egységes hozzáférés mítosza az iskolákban 313
Az iskolák internet-hozzáférése önmagában nem elég 315
A cégek új felelőssége 318
Közösségi számítógépes központok 320
A bevásárlóközpontok új szerepe 321
Kidzonline 322
Pluggen-In: modell a jövőnek 323
Ami nem működik 327
Hatékony modell a vállalatok bekapcsolódásához 330
1. Internetelérés az alkalmazottaknak, a családoknak 330
2. Elegendő idő az alkalmazottaknak, elegendő idő a közösségnek 331
3. Az összekötő cég anyagi támogatása 331
A közösség kialakítása: a Tech Corps és a CyberEd 333
Internetelérés a fejlődő világban: Jimmy Efrain Morales 334
11. FEJEZET. A jvöő kilátásai 336
Az internetgeneráció ideológiája 337
Az internetgeneráció értékei 342
Minden intézményt átalakító erő 346
A műszaki forradalomtól a gyermekek forradalmáig 348
Boom és visszhang: négy lehetséges forgatókönyv 350
1. Békés együttélés 350
2. Hidegháború 351
3. Generációs robbanás 351
4. Hálózatosodott társadalom 352
Generációs robbanással számolhatunk? 352
Interaktivitás és a fiatalság gyökeres átalakulása 357
A műsorsugárzástól az interaktív demokráciáig 359
Várakozó médium 363
FÜGGELÉK 365
JEGYZETEK 368

Don Tapscott

Don Tapscott műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Don Tapscott könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem