A digitális fényképezőgépek világa | 11 |
Pixeltörténelem | 13 |
A digitális fényképezőgépek ősatyja | 13 |
Az első felhasználói gépek | 14 |
1990: az áttörés éve | 16 |
Szélesedik a piac | 17 |
Viszlát filmek! | 18 |
Digitális kép helyettesíti a filmet | 18 |
A digitális fényképezőgép gyakorlati előnyei | 18 |
Digitális képek már régen léteznek | 19 |
A digitális képekkel való munka előnyei | 21 |
Dupla ellenőrzés | 21 |
A Windows asztal megszépítése saját háttérképek vagy képernyőkímélővel | 22 |
Képek küldése e-mailben | 24 |
További lehetőségek | 24 |
Képvetítés tévére | 25 |
És a hátrányok? | 25 |
Rövid összehasonlítás: analóg és digitális fényképezőgépek | 27 |
Vásárlás előtt | 29 |
Információbőség | 32 |
A belső dolgok megértése | 33 |
A CCD-érzékelő | 33 |
Az interpoláció rontja a képminőséget | 35 |
Mi is az az interpoláció? | 36 |
A Fuji új technikája | 36 |
A CMOS-szenzor | 37 |
A digitális kamera objektívje | 38 |
A régi normálobjektív | 39 |
A normál objektív egy digitális fényképezőgépnél | 40 |
A zoom | 42 |
Az élességtartomány | 42 |
Az expozíció (megvilágítás) | 43 |
A fehéregyensúly | 43 |
A fényérzékenység | 45 |
Miért növeljük az érzékenységet? | 45 |
Mi az ISO, az ASA és a DIN? | 46 |
Egy is kitérő: milyen helyzetben milyen ISO-számot használjunk? | 46 |
Képsorozat és sorozatképek | 47 |
A vaku | 47 |
A hisztogram | 48 |
Adattárolók | 49 |
CompactFlash kártyák - még mindig jó megoldás | 50 |
A Casio mint a mobil merevlemezek előfutára | 51 |
Sony Memory Stick | 52 |
XD-Picture kártya | 53 |
Mi fér el egy memóriakártyán? | 53 |
Fájlformátumok | 55 |
A JPEG-formátum | 55 |
Tippek a JPEG-fájlok kezeléséhez | 57 |
A TIFF-formátum | 57 |
A RAW-formátum | 58 |
Kiegészítők, tartozékok | 59 |
Áramfalók | 61 |
Akku-káosz | 62 |
Az energia-felhasználás szabályozása | 63 |
A tesztösszefoglalók elemzése | 64 |
Vonalpárok képmagasságonként (Lp/Bh) | 65 |
Blooming | 66 |
Zajok és műtermékek | 69 |
Hotpixel hiba a CCD-chipben | 70 |
A vignettálódás | 71 |
Torzulások | 71 |
A dinamikatartomány | 72 |
Válasszunk fényképezőgépet! | 73 |
Az ár | 74 |
A felbontás | 74 |
A zoom és a gyújtótávolság | 74 |
További fontos segítség a döntésben | 75 |
Emlékeztetőcédula a vásárláshoz | 76 |
Digitális fényképezőgépek tesztje | 77 |
Digitális vagy analóg? | 79 |
Digitális fényképezőgépek 100 ezer forint alatt | 81 |
Digitális fényképezőgépek 100 ezer és 300 ezer forint között | 94 |
Canon | 96 |
Casio | 97 |
Epson | 98 |
Fuji | 100 |
Kodak | 102 |
Kyocera | 103 |
Minolta | 104 |
Nikon | 105 |
Olympus | 107 |
Pentax | 109 |
Sony | 109 |
Félprofesszionális digitális fényképezőgépek 300 ezer forint felett | 118 |
Canon EOS 300D | 119 |
Minolta Dimage A1 | 120 |
Nikon CoolPix5700 | 121 |
Sony Cyber-Shot DSC-F828 | 123 |
Amit a digitális fényképezésről tudni kell | 127 |
A digitális fényképezésről | 128 |
A digitális fényképezőgép általános felépítése | 129 |
A fényképezőgép elölről | 129 |
A digitális fényképezőgép hátoldala | 132 |
Okos kiegészítők | 135 |
Távirányító és állvány | 135 |
Diaelőtétek | 137 |
Fröccsenésvédő vagy víz alatti ház? | 138 |
Szűrő és ellenfényblende | 138 |
Külső kártyaolvasó készülékek | 139 |
Egyszerű olvasók | 140 |
Notebookhoz is alkalmas kombi olvasóeszközök | 140 |
Kártyaolvasók FireWire porttal | 141 |
A portok használata - a fényképezőgép csatlakoztatása | 141 |
A fényképezőgép tipikus telepítése Windows 98/2000 alatt | 142 |
Windows XP: varázsló a szkennerhez és a fényképezőgéphez | 145 |
Adatátvitel az USB porton keresztül a Windows XP alatt | 147 |
Fényképezőgép - használatban | 149 |
Az élesség pontos beállítása | 151 |
Fény, mérőmezők az autofókusz | 152 |
Hogyan működik az autofókusz? | 153 |
A mélyélesség segítségül hívása | 154 |
Tippek az élesség kezeléséhez | 155 |
A fény használata | 157 |
A fényszín és a fénykarakter | 159 |
A színek | 160 |
A színmodellek | 160 |
Az RGB-színmodell | 161 |
A HSL színmodell | 161 |
A CMYK modell | 162 |
A színmélység | 162 |
A képszínek számolása | 162 |
A színmélység csökkentése | 162 |
Kis fényképezőgép-trükkök fényérzékenyeknek | 163 |
Lágy fény, kemény fény, árnyékok | 163 |
Nem ijedünk meg a vörös szemektől! | 167 |
Kis kitérő: a vörös szemek korrekciója képszerkesztéssel | 168 |
A vörös szemek megszüntetése | 169 |
A vaku hatása legjobb barátunkra, a kutyára | 172 |
Villanófény alkalmazása | 174 |
Alapvető dolgok a vakuzásnál | 174 |
Új trendek | 176 |
A megfelelő hozzáállás | 177 |
Saját digitális fotóstúdió | 178 |
Fényforrások és ami még kell hozzájuk | 180 |
Stabil álllvány | 180 |
Számítógép a képszerkesztéshez | 181 |
A képszerkesztés | 181 |
Hasznos képszerkesztő programok | 182 |
Ingyenes képszerkesztő programok | 183 |
Teljesítmény ésszerű áron | 184 |
FixFoto 2.7 | 184 |
Foto Optimierer | 186 |
Roxio PhotoSuite 5. | 187 |
Nyomtató | 190 |
Már megint a felbontás | 191 |
A nyomtatás a színek keverését is jelenti! | 191 |
A kivonó és a hozzáadó (szubtraktív és additív) színkeverés közti különbség | 192 |
Az oldalrendezés rögzítése | 193 |
Nyomtatás | 195 |
Több grafika nyomtatása | 196 |
Archívumba vele! | 197 |
Archiválás a Windows mappában | 197 |
Archívum viewerrel és diabemutatóval | 198 |
Próbáljuk már ki! | 199 |
Más archiválási lehetőségek | 201 |
Fotóalbum programok | 203 |
Album Generator and Viewer 2.0 | 204 |
AlbumDIY | 205 |
CollageFactory 1.1 | 206 |
Flash Album Creator | 207 |
Photo Album Designer 1.31 | 208 |
Cyclone Phot Album | 209 |
Express Web Gallery Maker 1.45 | 210 |
Archiváló programok: rövid bemutatás | 211 |
DaViDeo FotoOffice 2 | 211 |
ACDSee 5.0 | 211 |
Kis fotóiskola | 215 |
Panorámaképek készítése | 218 |
A jól sikerült panorámakép előfeltételei | 220 |
A felvétel megtervezése | 220 |
A fotók összeillesztése | 222 |
Panorámakép készítése állvánnyal | 224 |
Képek összetűzése a fényképezőgépben | 225 |
Szép épületek a képen | 226 |
Fény teszi a képet | 227 |
Összetartó vonalak | 227 |
Az összetartó vonalak magyarázata | 228 |
Az összetartó vonalak kizárása | 229 |
Állatfényképezés: tanuljunk meg nézni! | 230 |
Rácsok, drótok és üvegfalak | 231 |
Az üvegfalak már nagyobb gondot okoznak | 232 |
Madarak röptében | 232 |
Élesség mozgás közben | 233 |
Víz alatti fényképezés | 234 |
Víz alatti házak digitális fényképezőgépekhez | 235 |
Utólagos színkorrekció | 236 |
Víz alatti felvételek szelektív színjavítása | 237 |
Tájkép fényképezése | 238 |
Mitől rosszak egyes tájképfotók? | 239 |
A kevesebb gyakran több | 240 |
A térbeli ábrázolás befolyásolása | 242 |
A perspektíva | 242 |
A férfelosztás | 243 |
Az időjárás hatása | 244 |
Az eső | 244 |
A köd | 245 |
Naplemente: jé, milyen szép! | 246 |
A naplemente fényképezésének aranyszabályai | 247 |
A megfelelő időpont | 247 |
A fényképezési pont és az időpont megtervezése | 248 |
Teleobjektívek használata | 249 |
Árnyképek és expozíció | 249 |
Tükröződések - játék a reflexiókkal | 249 |
A portré | 250 |
Ne izgassuk magunkat műtermi környezettel | 251 |
A modellről | 251 |
Portrék vagy csoportképek: az alapok | 252 |
A téma közelsége | 252 |
Maradjunk a lényegnél! | 253 |
Hangyafényképészet | 255 |
Kis példák | 255 |
Kegyetlen vaku | 255 |
Gyengédebb vaku | 256 |
Egy kis horror? | 257 |
Lágyabban | 258 |
Tippek a portréfényképezéshez | 259 |
A képhibák korrigálása | 261 |
Zavaró karcolások, foltok vagy csíkok eltávolítása | 263 |
A kis karcolások eltávolítása | 263 |
A nagyobb karcolásokat is villámgyorsan eltávolíthatjuk | 265 |
Karcolások eltávolítása, elegánsabban nem is lehetne | 266 |
Teljes képelemek eltávolítása és hozzáadása | 268 |
Kis objektumok eltávolítása a képről | 268 |
Tárgy áthelyezése egy másik fotóra | 270 |
Az elszíneződések eltávolítása, a fényező javítása | 271 |
A fényerő automatikus és kézi szabályzása | 272 |
Az elszíneződések eltávolítása | 273 |
Szójegyzék | 275 |