1.059.290

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Differenciálás a tanításban, tanulásban

Kézikönyv a 3-12. évfolyam számára

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor

Kiadó: Szabad Iskolákért Alapítvány
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 165 oldal
Sorozatcím: SZIA könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 22 cm
ISBN: 963-0614-57-X
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ez a könyv a differenciáló tanítás számára a stratégiák széles választékát kínálja. Szakemberként Ön könnyen ráismer közülük azokra, amelyeket a maga számára jónak ítél, és amelyek tanítási stílusának megfelelnek. Az a stratégia, amely az egyik tanárnak könnyű, a másik számára terhes lehet. Ugyanígy az a módszer, amellyel valaki ebben a tanévben differenciáltan tanít, eltérhet attól, amelyet majd jövőre alkalmaz. Szándékunk bő választékot kínálni, hogy mindenki megtalálja azokat a módszereket, amelyek neki beválnak és amelyek tanítási stílusához is illeszkednek.
Ez a könyv egy sorozat első kötete, amelyet a Szabad Iskolákért Alapítvány „SZIA könyvek" címmel indít. A közeljövőben megjelenő kötetek elsősorban azoknak a pedagógusoknak és más, emberekkel csoportban foglalkozó szakembereknek nyújtanak gyakorlati segítséget, akik alkotó légkörben, változatos módszereket alkalmaznak, vagy szeretnének alkalmazni. A sorozat mintegy folytatása Spencer Kagan: Kooperatív tanulás című... Tovább

Fülszöveg

Ez a könyv a differenciáló tanítás számára a stratégiák széles választékát kínálja. Szakemberként Ön könnyen ráismer közülük azokra, amelyeket a maga számára jónak ítél, és amelyek tanítási stílusának megfelelnek. Az a stratégia, amely az egyik tanárnak könnyű, a másik számára terhes lehet. Ugyanígy az a módszer, amellyel valaki ebben a tanévben differenciáltan tanít, eltérhet attól, amelyet majd jövőre alkalmaz. Szándékunk bő választékot kínálni, hogy mindenki megtalálja azokat a módszereket, amelyek neki beválnak és amelyek tanítási stílusához is illeszkednek.
Ez a könyv egy sorozat első kötete, amelyet a Szabad Iskolákért Alapítvány „SZIA könyvek" címmel indít. A közeljövőben megjelenő kötetek elsősorban azoknak a pedagógusoknak és más, emberekkel csoportban foglalkozó szakembereknek nyújtanak gyakorlati segítséget, akik alkotó légkörben, változatos módszereket alkalmaznak, vagy szeretnének alkalmazni. A sorozat mintegy folytatása Spencer Kagan: Kooperatív tanulás című könyvének, amelynek kiadásában az alapítvány jelentős szerepet játszott.
A Kooperatív tanulás c. könyv szakmai sikere arra sarkall bennünket, hogy további átfogó, egyúttal a mindennapokban jól használható műveket jelentessünk meg. Reméljük ez a kötet és a sorozat további darabjai segítik Önt abban, hogy munkáját nagyobb kedvvel, eredményesebben végezze.
Diane Heacox kötetére régen várunk. Abban segít, hogy az elsősorban beszédében, mozgásában, rajzban, festésben, kapcsolatokban, elvont gondolkodásában tehetséges gyerek a maga módján közelíthesse meg a tantárgyakat, mutathassa meg azt, amit tud, a maga módján lehessen sikeres. Vissza

Tartalom

Sokszorosítható ábrák jegyzéke 7
Ábrák 7
Bevezetés 9
1 . RÉSZ
Előkészületek
1. fejezet: Mi a differenciálás? 13
Differenciálás: nem mindenkinek áll jól ugyanaz a zubbony 14
Lehetséges, hogy Ön máris differenciál 15
Heterogén osztályaink 15
Mi az, amit differenciálunk? 18
Mi a tanár szerepe? 19
Kérdések és válaszok a differenciált tanítással kapcsolatban 21
Mennyire differenciált a tanításunk? 26
2. fejezet: Kik is a mi diákjaink? 29
Diákjaink megismerése 29
Annak felderítése, hogy mit tudnak a diákok? 32
Ismernünk kell diákjainkat 34
3. fejezet: Mit tanítunk? 61
A lényegi kérdések 61
Az egyes témák kérdései 63
A lényegi és a témához kötődő kérdések a differenciálásban 64
Válasszuk egy témát! 64
Hogyan készítsünk saját tantervet? 65
2 . RÉSZ
Differenciálás a gyakorlatban
4. fejezet: Hogyan tanítunk? A kihívások és a változatosság tervezése 75
Kihívás: Bloom gondolkodási szintjei 75
Változatosság: Gardner nyolcféle intelligenciája és a tanulás 78
Mennyire differenciált jelenlegi témakörünk? 78
A mátrixterv 82
Példa mátrixtervre 82
Témák differenciálása a mátrixtervvel 84
Integrációs mátrix 84
A mátrix többféle felhasználása 92
5. fejezet: Mire van szükségük a diákoknak?
Rugalmas csoportszervezés 93
Személyre szabott tanulás rugalmas csoportokban 93
Rugalmas csoportszervezés a szintváltási pontokon 93
A rugalmas csoportszervezés és más csoportalkotási stratégiák összehasonlítása 94
Kérdések és válaszok a rugalmas a csoportszervezésről 96
Ötletek a rugalmas csoportok irányítására 97
A diákok önállósága és a rugalmas csoportok 98
6. fejezet: Mire van szükségük a diákoknak?
Személyre szabott feladatok 99
A személyre szabott feladatok strukturálásának hat módja 99
Hogyan döntsük el, mikor és miként adjunk személyre szabott feladatokat? 103
A személyre szabott feladatok strukturálásának hat módja 99
Hogyan szervezzük meg és hogyan irányítsuk a csoportokat? 104
A személyre szabott feladatok észrevétlenül 106
7. fejezet: Mire van szükségük a diákoknak? Választások 109
Egyéni útvonaltervek 109
Projektmenük 113
Mélyedj el! központok 115
Elágazások 117
8. fejezet: Mi lesz az osztályzással? 127
A differenciált tevékenységek
minőségi követelményei 127
Az osztályzatok kumulatívak 128
Ne adjunk mindenre osztályzatot! 128
Osztályzat = minőség 128
„Összesen 10" 131
9. fejezet: Hogyan irányítsuk a differenciálást? 133
Felkészülés a differenciálásra 133
Diákjaink és osztályunk felkészítése 133
A diákok munkájának irányítása 135
10. fejezet: A differenciálás és a sajátos szükségletű diákok 137
A differenciálás és a sajátos szükségletű diákok 137
Gyógypedagógus kollégáink egyik ötlete 139
Más differenciáló stratégiák sajátos szükségletű diákok számára 139
A tehetséges diákok differenciált tanítása 140
A tanterv tömörítése 143
Egyéni tervezés 146
A mentorálás 146
Zárógondolatok: A tanítás, mint alkotó tevékenység 151
A Függelék: Levél a családnak 152
B Függelék: Beszélgetések
a diákokkal a tanulásról 153
Diákoknak szóló kérdések a tanulás differenciálásáról 153
Ötletlicit 154
Párbeszéd egy-egy témáról 155
C Függelék: A tartalom gerjesztése, a folyamat és a produktumok kellékei (TGFP) 161
Tárgymutató 163

Diane Heacox

Diane Heacox műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Diane Heacox könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem