1.063.262

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Diesel adagolószivattyúk működése és beállítása

Kézirat gyanánt/jegyzet a K.P.M. Autóközlekedési Tanintézetének Diesel adagolószivattyú és karburátor beállitó tanfolyamai részére

Szerző
Kiadó:
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 108 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat gyanánt. Megjelent 500 példányban. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Kihajtható mellékletekkel.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A Diesel motor mint erőgép, napjainkban tekintélyes szerepet visz a közuti, a vizi és a vasuti közlekedésben egyaránt. nem kevésbé használatos azonban helyhezkötött erőgép gyanánt is. Elterjedésének oka egyedül a motor gazdaságosságában keresendő. Ezt a gazdaságosságot akár költségráforditásban, akár a LE óránként elfogyasztott üzemanyag-mennyiségben kifejezhetjük. A Diesel motorok fejlődése jelenleg még tovább tart és előreláthatóan századunk jellegzetes erőgépe még a Diesel motor lesz.
Az első Diesel motor, melyet Diesel Rudolf tervei alapján készitett el 1897-ben az esseni Krupp-gyár, kevésbé hasonlitott a mai értelemben vett korszerü Diesel motorhoz. Többek közt nem találjuk meg rajta a jelenleg már hagyományossá váló adagolóberendezést. Az üzemanyag betáplálása süritett levegővel történt, és ez a módszer volt használatos az 1920-as évekig. Süritett levegős befuvással megbizható módon, rövid idő alatt nem tudtak kismennyiségü üzemanyagot befecskendezni, igy ebben az időben a... Tovább

Fülszöveg

A Diesel motor mint erőgép, napjainkban tekintélyes szerepet visz a közuti, a vizi és a vasuti közlekedésben egyaránt. nem kevésbé használatos azonban helyhezkötött erőgép gyanánt is. Elterjedésének oka egyedül a motor gazdaságosságában keresendő. Ezt a gazdaságosságot akár költségráforditásban, akár a LE óránként elfogyasztott üzemanyag-mennyiségben kifejezhetjük. A Diesel motorok fejlődése jelenleg még tovább tart és előreláthatóan századunk jellegzetes erőgépe még a Diesel motor lesz.
Az első Diesel motor, melyet Diesel Rudolf tervei alapján készitett el 1897-ben az esseni Krupp-gyár, kevésbé hasonlitott a mai értelemben vett korszerü Diesel motorhoz. Többek közt nem találjuk meg rajta a jelenleg már hagyományossá váló adagolóberendezést. Az üzemanyag betáplálása süritett levegővel történt, és ez a módszer volt használatos az 1920-as évekig. Süritett levegős befuvással megbizható módon, rövid idő alatt nem tudtak kismennyiségü üzemanyagot befecskendezni, igy ebben az időben a Diesel motor főképen mint erőgép jöhetett számitásba, nagy hengerürtartalommal és alacsony fordulatszámmal. Forradalmi változást jelentett az első mai értelemben vett magasnyomásu adagoló és porlasztó berendezés megalkotása. Az adagolószivattyu megjelenésével lehetőség nyilt a motorok fordulatszámának megemelésére mivel ezek a berendezések már képesek voltak kis üzemanyag mennyiségeket is megbizható módon a motor égésterébe juttatni, kifejlődtek a kis hengertérfogatu jármü Diesel motorok. Vissza

Tartalom

Bevezetés1
Diesel és benzinüzemü motorok közötti különbség2
Diesel adagolószivattyuk felosztása4
Forgodugattyus /Bosch rendszerü/ adagolóelem müködése6
Adagolóelem elhasználódása, elhasználódás okai11
Fejszelep felépitése és müködése15
Az adagolószivattyu tengelye, a bütyökprofil jelentősége19
A dugattyu elforditását végző szervek ismertetése23
Szabályozók felosztása25
Kétlépcsős jármüszabályozó26
Traktorszabályozó felépitése és müködése34
A depressziós szabályozó müködése37
A korrektor jelentősége és müködése39
A Diesel porlasztók felosztása és müködése44
A Diesel motor üzemanyagellátó rendszere48
Tápszivattyu48
Üzemanyag főszürő50
Diesel adagoló berendezések tipusjelölései51
Gamma adagolószivattyu52
Gamma szabályozó52
Motorpal adagolószivattyu53
Motorpal szabályozó55
Motorpal fuvóka55
Bosch fuvóka56
Ifa fuvóka56
A változó löketü Ganz adagolószivattyú müködése56
Fojtásos szabályozásu adagolószivattyu58
Korrektor nélküli adagolószivattyúk beállitása59
Adagolók szemrevételezés alapján történő vizsgálata59
Adagoláskezdet beállitása61
Adagolási szöghiba kiküszöbölése65
Egyenlő szállitási mennyiség beállitása69
Üzemi töltés beállitása72
Az adagolóelemek kopottságának ellenőrzése a szállitási mennyiség csökkenésével74
Üresjárat, valamint a végszabályzás ellenőrzése79
Inditótöltés beállitása85
Üresjárati töltésegyenlőség ellenőrzése86
Korrektoros adagolószivattyuk beállitása87
Üzemi töltés beállitása88
Korrektor ellenőrzése89
Szabályozó beállitása91
Inditótöltés beállitása91
Traktorüzemü adagolószivattyuk beállitása92
A Bosch rendszerü porlasztók szerelése, beállitása96
Porlasztók szerelése96
A porlasztó nyitási nyomásának beállitása, illetve ellenőrzése97
A porlasztási irány, illetve a porlasztási és kúpszög ellenőrzése98
A porlasztó záróképességének ellenőrzése99
A fejszelep tehermentesitésének ellenőrzése100
A tápszivattyu szivómagasságának vizsgálata101
A tápszivattyu maximális tápnyomásának lemérése102

Flamisch Ottó

Flamisch Ottó műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Flamisch Ottó könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem