1.060.361

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Agykalandok

Dienes professzor játékai

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Edge 2000 Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 252 oldal
Sorozatcím: SHL könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 14 cm
ISBN: 978-963-9760-52-3
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"Dienes Zoltán világszerte ismert személyiség, a matematikatanítás reformjának egyik legnagyobb hatású mozgatója" - írta e könyv első kiadásának előszavában Varga Tamás, a hazai matematikatanítás reformjának kétségkívül „legnagyobb hatású mozgatója".
Dienes egész életében arra törekedett, hogy élménnyé varázsolja a matematikatanulást. A játékok nyelvére igyekezett lefordítani a matematika jelentős részeit: olyan játékokat készített, amelyek szellemi erőfeszítést, intenzív agymunkát kívánnak a játékostól.
Ez a könyv válogatás a Dienes-játékok közül. A játékok között találhatók kis gyerekek által is játszható könnyűek és olyanok, amelyek a „nagy felnőttek" számára is komoly kihívást jelentenek. Jó játékot és élvezetes tanulást kívánunk hozzájuk!

Tartalom

Előszó az első kiadáshoz (Varga Tamás) 7
Dienes-játékok - egy divat újjászületése
Előszó a 2. kiadáshoz (Klein Sándor) 9
1. Az nyer, aki utoljára lép 11
1.1. Egy játék 15
1.2. Egy vagy kettő játék 18
1.3. Egy vagy kettő vagy játék 21
1.4. Kettő vagy három játék 24
1.5. Egy vagy n játék 26
1.6. Szomszédos számok (n vagy n+l) 29
1.7. Általános megjegyzések az m vagy n játékokra 31
1.8. Néhány játék rajzos elemzése 34
1.9. Két kupac játék 36
1.10. Két kupac játék (másik változat) 38
1.11. Háromkupacos NIM-játék 41
1.12. Táblás változatok 50
1.13. Több betörő, utak három irányban 54
1.14. Kiszorítós játék 56
1.15. Az veszít, aki utoljára lép 57
2. Számjátékok többszörösökkel 61
2.1. Kettőtől tizenkettőig 63
2.2. Osztók keresése 66
2.3. Rajzok keresése 68
2.4. Kettőtől huszonnyolcig 69
2.5. Egészen ötvenig 72
2.6. Kártyákkal százig 75
2.7. Egy táblás játék és még egy kártyajáték 79
2.8. Ugyanaz, a logikai játék lapjaival 82
2.9. Fel és le 86
3. Lefedős játék 89
3.1. A táblás változat leírása 91
3.2. A d3-as játék, c2-es kezdőlépéssel 93
3.3. A d3-as játék további elemzése 96
3.4. A 3x4-es (d3) játék teljes elemzése 99
3.5. Vesztő- és nyerőállások 105
3.6. Tud-e mindig nyerni, aki kezd (ha jól játszik)? 108
3.7. Játék egy szám osztóival 111
3.8. Játék a 30 osztóival 116
3.9. Más három- és többdimenziós lefedőjátékok 121
4. Ciklusjátékok 125
4.1. Bevezetés és a játékkészletek leírása 127
4.2. Hetes ciklus, 2 • 2 • 2-es játékok 130
4.3. Nyolcas ciklus, 3 • 3-as játékok 145
4.4. Tizenötös ciklus, 2 • 2 • 2 • 2-es játékok 156
4.5. Huszonnégyes ciklus, 5 • 5-ös játékok 167
5. Kockajátékok 173
5.1. A kocka forgástengelyei és elfordításai 175
5.2. Abrakák és dabrák 179
5.3. Páros teniszjátékok 187
5.4. Fogd a kockát a kártya szerint 189
5.5. Forog a kocka, pereg a film 191
5.6. Székjáték 196
5.7. Helycserék 200
5.8. Játék színes sarkú kockával 202
5.9. Más helycserés játékok 205
5.10. Lépéssorozatok rövidítése 208
6. Téglalapok kirakása 215
6.1. A játékok általános leírása 217
6.2. Egy nagy négyzet 219
6.3. Több nagy négyzet 225
I. függelék 231
A NIM-játékhoz (1. fejezet) 231
II. függelék 239
A két kupac (másik, nem NIM-változat) játékhoz 239
Melléklet 263

Dienes Zoltán Pál

Dienes Zoltán Pál műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dienes Zoltán Pál könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem