kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 497 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: J 4-1026. Kézirat. 508 példányban jelent meg. 16 fekete-fehér ábrával illusztrálva. |
Előszó | 3 |
A didaktika tárgya, tudományközi kapcsolatrendszere | 5 |
Nagy Sándor: AZ oktatáselmélet fogalma, tárgya, interdiszciplináris kapcsolatai | 9 |
Szokolszky István: Nemzetközi interjú a didaktika jelenéről és jövőjéről | 33 |
Nagy Sándor: A tudományos megismerés és az iskolai ismeretszerzés megegyező és eltérő sajátosságai | 39 |
Ádám Gyögy: Agyi folyamatok érintkezése (kontiguitása): A tanulás | 44 |
Jean Pieaget: Az értelmi fejlődés szakaszai | 61 |
J. S. Bruner: Alkalmasság a tanulásra | 66 |
Gazsó Ferenc: A kompenzatorikus nevelés lényege | 74 |
Ferge Zsuzsa: Az iskolai differenciálás útjai | 79 |
Gáspár László: A köznevelési rendszer fejlesztési lehetőségeiről | 85 |
Itelszon, L. B.: Nemzetközi interjú a didaktika jelenéről és jövőjéről | 92 |
Pálvölgyi Lajos: Matematikai módszerek a pedagógiában | 99 |
N. F. Talizina: A tanulmányi folyamat és az információelmélet | 112 |
Hámori Miklós: Játék és játszma a pedagógiában | 121 |
Gyaraki F. Frigyes. Az algoritmusok szerepe a didaktikában | 131 |
Szűcs Pál: Az oktatástechnológia és az oktatástechnika helye és szerepe a neveléstudomány rendszerében | 143 |
Gyarakai F. Frigyes: A pedagógiai technológus feladatkörei egy kanadai rendszerezés alapján | 153 |
A tananyag kiválasztása és elrendezése, a tanterv | 167 |
Szentágothai János: Szubjektív előszó | 171 |
Állásfoglalás a távlati műveltség tartalmáról | 175 |
Szűcs Ervin: A technikai műveltség - az általános műveltség szerves része | 181 |
Nagy Sándor: A korszerű didaktika és a tantervek kialakítása | 186 |
Báthory Zoltán: A tantervfejlesztés és a tantervi értékelés általános kérdései | 193 |
Nádasi András: Tantervfejlesztés és oktatástechnológia | 200 |
Faludi Szilárd: Az új tantervek készítése közben | 208 |
Köpeczi Béla: Érték, Értékrend, Művelődés | 217 |
Benedek András - Varga Lajos: Általános művelés és szakmai specializáció a középfokú képzésben | 225 |
Ballré Endre: A tantervi követelményrendszer | 238 |
Vendégh Sándor: A tantervi célrendzser pontos megfogalmazásának igénye és újta a szakmai képzésben | 248 |
Kelemen László: Pszichológiai szempontok a tananyag tervezésében | 256 |
Biszterszky Elemér - Fürjes József: A tananyag elemzése és elrendezése | 263 |
Az oktatás módszertani kérdései | 269 |
Báthory Zoltán: A tanítás és a tanulás pedagógiai alapelvei | 273 |
Buzás László: A csoportmunka didaktikai kérdései | 280 |
Gyaraki F. Frigyes: A szaktantermi és kabinet-rendszer alkalmazásának pedagógiai hatékonysága | 291 |
Lénárd Ferenc: A képességek fejlesztése a tanítási órán | 299 |
Kiss Árpád: Tanulás és műveltség | 303 |
Kiss Árpád: A tanulás tanulása | 310 |
Csapó Benő: A "mastery learning" elmélete és gyakorlata | 314 |
L. N. Landa: Az algoritmus oktatásának jelentősége | 325 |
Kelemen László: Az egyes oktatási módszerek pszichológiai elemzése | 334 |
B. F. Skinner: Az alkotó tanuló | 353 |
Fekete József: Az oktatás korszerűsítése és a programozott oktatás | 364 |
Biszterszky elemér - Fürjes József: Társadalmi igény, alapfogalmak, eszközök, eszközrendszerek | 378 |
Szűcs Ervin: Mikroszámítógépek az iskolában | 392 |
Szűcs Pál: Az oktatástechnikai eszközök és anyagok alkalmazásának kérdései | 398 |
Ellenőrzése, értékelés, osztályozás | 405 |
Báthory Zoltán: A pedagógiai értékelés és annak tantervi alkalmazása | 409 |
Falus Iván: A visszacsatolás funkciói | 426 |
Bakonyi Pál: Ellenőrzés és értékelés | 430 |
Veszprémi László: A helyesnek elismert értékelés, osztályozás ismérvei | 438 |
A. M. Matyuskin: A problémmás helyzeteket előidéző feladatok osztályozásához | 449 |
Nagy József: A méréses módszerek helye és szerepe a pedagógiában | 455 |
John B. Caroll: Az elsajátításhoz vezető tanulás és a mérés problémái | 460 |
Nagy József: A témazáró mérőlapok készítése | 464 |
Kádárné Fülöp Judit: Objektív feladatok írásának és szerkesztésének gyakorlati kérdései | 473 |
Báthory Zoltán: 7 standardizált tantárgyteszt | 484 |
Kiss Árpád: A tanulmányi eredmények nemzetközi összehasonlító értékelése | 486 |
Biszterszky Elemér: Vizsgáztatógépek szerepe az ellenőrzésben | 490 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.