A didaktika tudományának helyzete | 3 |
A neveléstudomány helyzete, feladatai, intézményei, kapcsolatai más tudományokkal | 3 |
Nagy Sándor: A tantervi kutatások és az oktatáselmélet jövője | 7 |
Az iskolareform és az oktatás tartalma | 19 |
Az 1961. évi III. törvény és az oktatás tartalma | 19 |
Az általános iskola célja és feladatai | 25 |
Óraterv az osztott általános iskolák számára | 25 |
Az állami oktatás helyzetéről és fejlesztésének feladatairól - A Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottsága 1972. június 15-i határozata | 26 |
A gazdasági-társadalmi és tudományos-technikai fejlődésnek az iskolai nevelésre és oktatásra kiható fő tényezői | 40 |
Marx György: A műveltség dinamikája | 47 |
Dr. Ballér Endre: A tantervek alapvető összefüggéseiről | 55 |
Horváth György: A tananyag és a tankönyv struktúrája | 58 |
Az oktatási-tanulási folyamat | 65 |
L. N. Landa: Pedagógia és kibernetika | 65 |
Dr. Zukovits Imre: Az algoritmus didaktikai értelmezése | 78 |
Fügh Rezsőné: Programozott nyelvtani anyagrészek a 4. osztály számára | 83 |
Egy elágazó program néhány lépése | 99 |
Az oktatási szervezeti és munkaformái, módszerei és eszközei | 103 |
Dr. Füle Sándor: Tanulásra nevelés az általános iskolában | 103 |
Faragó László: Tantárgycsoportos tanítás | 111 |
Pécsinger László: Az oktatási folyamat korszerűsítésének néhány kérdése az egésznapos iskolában | 116 |
Tihanyi Andor: A feladatlapos munkáról | 126 |
Nagy Istvánné: A munka- és feladatok didaktikai értéke | 143 |
A tanulmányi eredmény ellenőrzése és értékelése | 149 |
Ellenőrzés-értékelés-osztályozás | 149 |
A 118/1972./M.K.8./MM. számú utasítás az általános iskolák 1. osztályos tanulóinak osztályozásáról | 155 |
A 143/1972./M.K.18./MM. számú utasítás az általános iskolai tanulók félévi osztályozásáról | 156 |
Irányelvek a művelődésügyi miniszter 143/1972. (M.K.18./MM. számú utasításának végrehajtásához) | 157 |
A művelődésügyi miniszter 148/1973./M.K.14./MM számú utasítása a tanulmányi átlagosztályzat és az érettségi vizsga fokozatainak megszüntetéséről | 159 |
Speciális didaktikai kérdések | 161 |
A művelődésügyi miniszter levele az első osztályosok tanévvesztésének csökkentéséről | 161 |
Módszertani levél az óvoda és az általános iskola közötti kapcsolatról és az általános iskola 1. osztályában folyó oktató-nevelő munka színvonalának emeléséről | 165 |
Az átmenet megkönnyítése az általános iskola 4. osztályából az 5. osztályba | 183 |
Tölgyesi József: Az önálló órák szervezése, vezetése és ellenőrzése az összevont osztályú tanulócsoportok 1-4. osztályaiban | 199 |
Tölgyesi József: A heti terv készítésének néhány gyakorlati problémája az összevont 1-4. osztályú tanulócsoportokban | 202 |
Függelék | |
Az alsó-, közép- és felsőfokon iskolázók aránya a megfelelő korú népesség %-ában (1967 körül) | 208 |
Az állami oktatás számokban | 209 |
Néhány didaktikai szemléltető táblázat | 214 |