1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Didaktika/Neveléselméletek a XIX. században

Szerkesztő
Kiadó:
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 345 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Két mű egy könyvben. Didaktika a "Studium" kiadásában 1935-ben jelent meg. Neveléselméletek a XIX. században a Magyar Tudományos Akadémia kiadása, 1934.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Fináczy Ernő 1903 és 1930 között Didaktika címmel több ízben tartott a budapesti tudományegyetemen előadásokat. Bár szövegüket szokott lelkiismeretességével egyre jobban alakította és csiszolta,... Tovább

Előszó

Fináczy Ernő 1903 és 1930 között Didaktika címmel több ízben tartott a budapesti tudományegyetemen előadásokat. Bár szövegüket szokott lelkiismeretességével egyre jobban alakította és csiszolta, közzétételükre sohasem gondolt. Az utóbbi években azonban nemcsak közelebbi hívei részéről, hanem pedagógiai életünk szélesebb köreiben is egyre erősebben nyilvánult az az óhajtás, hogy a csupán élőszó vagy egyetemi jegyzet formájában ható gondolatrendszer hiteles, eredeti szövegében is a nyilvánosságra jusson. Az ismételt sürgetésre Mesterünk önzetlenül, a maga kedves szaktudománya érdekében beleegyezett abba, hogy kéziratát mi, tanítványai, sajtó alá rendezzük. Azt reméltük, hogy a kiadandó szöveget még ő maga is áttekintheti és tanácsaival a végső kialakítás munkájában résztvehet. Fájdalom, ebben állandó gyöngélkedése már megakadályozta, úgyhogy a kézirat gondozásáért teljesen mi viseljük a felelősséget. ő a Gondviselés végzéséből a könyv megjelenésének örömét sem érhette meg. Úgy érezzük azonban, hogy ez a mű, amelyen csaknem három évtized magyar tanárnemzedéke nevelődött, tudományos irodalmunknak régóta érzett hiányát pótolja és halála után is őrizve alkotója szellemét, hathatósan hozzá fog járulni a magyar oktató rend pedagógiai műveltségének gyarapításához. Vissza

Tartalom

Didaktika:
Bevezetés - - - - - - - - - - - - 1
I. fejezet. A didaktikai elmélet története és irodalma 6
II. fejezet. Az oktatás fogalma és feladata - - - 19
III. fejezet. Az oktatás anyagának kiszemelése - - 34
IV. fejezet. Az oktatás anyagának elrendezése és összekapcsolása - - - - - - - - - - 78
A) Successio - - - - - - - - - 79
B) Szimultaneitás - - - - - - - - 98
V. fejezel Az oktatás anyagának feldolgozása - - - 106
A) Az oktatás technikája - - - - - - 107
B) Az oktatás módszere - - - - - - - 113
a) Az oktatás lélektani alapjai - - - - 113
Az érdeklődés - - - - - - - 121
b) Az oktatás menete - - - - - - 128
C) A tanár egyénisége az oktatásban - - - - 160
Név- és tárgymutató - - - - - - - - - 163

Neveléselméletek a XIX. században:
Bevezetés
1. A tárgyalás határvonalai. - 2. A század arculata . . 3-5
I. Fejezet: Kant a nevelésről.
3. Kant Immánuel. - 4. Alapvető problémák. - 5. Kant
és Rousseau. - 6. Kant az értelmi és erkölcsi nevelésről
- 7. Kant etikája és a nevelés 6-18
II. Fejezet: A német idealizmus.
8. Fichte. - 9. A német nemzethez intézett beszédek. -
10. Fichte és a nemzetnevelés. - 11. Fichte Államtana.
- 12. A tudomány fensége. - 13. Fichte öröke. - 14.
Schleiermacher. - 15. A köznevelés szervezete. - 16.
Vallásoktatás. - 17. Schleiermacber elméletének mérlege.
- 18. Hegel. - 19. Az állam szerepe a köznevelésben.
- 20. A történelem bölcselete. - 21. A klasszikus nyelvek és irodalmak. - 22. Egy pedagógiai rendszer Hegel
szellemében. - 23. Fröbel. - 24. Az embernevelés. -
25. Fröbel elméletének jelentősége . . . . . . . . . 19-80
III. Fejezet: Herbart és követői.
26. Herbart élete. - 27. Herbart filozófiája. - 28. Herbart
pedagógiája. - 29. A tanterv elmélete. - 30. Az örök
értékek. - 31. Herbart pedagógiájának hatása. -32. Ziller. - 33. Stoy. - 34. Waitz. - 35. Willmann. - 36.
Kármán. - 37. Kármán pedagógiai elmélete. - 38. Kármán pedagógiájának hatása 81-120
IV. Fejezet: A pesszimizmus pedagógiája.
39. Schopenhauer Arthur. - 40. Hit és tudás. - 41. Lehet-e nevelni? - 42. A pesszimizmus 121-129
V. Fejezet: A pozitivizmus.
43. Az új irány. - 44. Comte Ágost és a három fokozat
törvénye. - 45 Nevelés a családban. - 46. A köznevelés. - 47. A tudományok hierarchiája. - 48. Tanulságok. - 49. John Stuart Mill. - 50. A szabadelvű nevelés.
- 51. Herbert Spencer. - 52. Tények és eszmények. -
53. Alexander Bain. - 54. A tanterv és a módszer. - 55.
A klasszikus nyelvek. - 56. A történelem. 57. Visszatekintés. - 58. Olaszország. - 59. Roberto Ardigó. -
60. A szemléletesség. - 61. Alaptévedés 130-170
Név- és tárgymutató 171-176
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem