kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Gödöllői Agrártudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar |
---|---|
Kiadás helye: | Gödöllő |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 228 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Bevezetés | 3 |
A didaktika fogalma, tárgya, kapcsolata más tudományokkal | 5 |
A didaktika fogalma | 5 |
A didaktika tárgya, vizsgálódási területei | 6 |
A didaktika kapcsolata más tudományokkal | 10 |
Didaktikai alapfogalmak | 16 |
Tanulás, tanítás | 16 |
Ismeret, tudás | 19 |
Jártasság, készség | 24 |
Képesség | 31 |
Oktatás, képzés, nevelés | 33 |
A tanítás és tanulás pedagógiai alapelvei | 37 |
Az iskola és az élet kapcsolata | 39 |
A tudományosság és a szakszerűség | 44 |
A rendszeresség és fokozatosság | 47 |
A motiváció | 49 |
A tanulói tudatosság és aktivitás | 51 |
A szemléletesség | 55 |
A koncentráció | 58 |
A differenciálás | 62 |
Az ismeretek tartóssága | 65 |
A tanítás-tanulás célja, feladata és tartalma a szakmai képzésben | 68 |
A tantervek és tankönyvek fejlesztése | 68 |
A társadalmi célok és igények számbavétele | 69 |
A szakmai képzést nyújtó iskola célja és feladatai | 71 |
Az általános képzés tartalma | 83 |
A szakmai elméleti és gyakorlati képzés tartalma | 88 |
Az általános és szakműveltség összhangja | 90 |
A tananyag elrendezése, didaktikai rendszerbe foglalása | 98 |
A tanterv műfaji kérdései | 102 |
A tantervek jellege, típusai | 102 |
Az óraterv | 108 |
A tantervek szerkezeti felépítése | 114 |
A tankönyvek | 115 |
A tanítás és tanulás folyamata | 121 |
A tanítási-tanulási folyamat szerkezete | 122 |
A munkatanulás mint megismerési és cselekvési folyamat | 125 |
A tanítási-tanulási folyamat irányításának kibernetikai vonatkozásai | 135 |
A tanítási-tanulási folyamat megszervezése | 136 |
A tanítás-tanulás szervezeti formái | 147 |
A tanítási órák (gyakorlati foglalkozások) szerkezete és típusai | 148 |
A gyakorlati oktatás rendszerei | 152 |
A tanítás-tanulás szervezési módjai | 158 |
A tanítás-tanulás eszközei és módszerei | 160 |
Eszközök és módszerek kapcsolata | 167 |
A tanítás-tanulás eszközrendszere | 167 |
A tanítás-tanulás módszerei | 170 |
A módszerek általános jellemzői | 177 |
Az ismeretek szóbeli kifejtése | 177 |
A beszélgetés (megbeszélés) és a vita | 180 |
A bemutatás (szemléltetés) és megfigyelés | 183 |
A tanulók önálló munkája nyomtatott szövegekkel | 185 |
A gyakorlás | 187 |
A tanulók tudásának ellenőrzése és értékelése | 192 |
A szaktanár felkészülése a tanítási órára, gyakorlati foglalkozásra | 212 |
A pedagógiai folyamat megtervezése | 212 |
A tanítási órák és gyakorlati foglalkozások elemzése | 217 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.