1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Didaktika

Elméleti alapok a tanítás tanulásához

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 539 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-19-0058-4
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 42 498/1. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó7
Oktatáselméleti irányzatok9
Az oktatáselmélet értelmezése10
A különböző oktatáselméleti irányzatok felosztására tett próbálkozások11
A tudomány előtti elképzelések, filozófiai gyökerek és a gyakorlat13
A megszülető pedagógia diszciplína "oktatáselméleti" koncepciója14
A tapasztalati pszichológiai szálak16
Értékelméleti irányzat18
A társadalmi igényekhez igazodó irányzat18
Az oktatáselmélet differenciációjához kapcsolódó, a különböző társtudományok eredményeire interdiszciplinárisan építő irányzatok20
Az oktatáselmélet integrálódásához kapcsolódó irányzatok23
Napjaink alternatív irányzatai27
A posztmodern irányzat33
Elmélet kontra gyakorlat35
Összefoglalás35
Feladatok36
Irodalom36
Az oktatás társadalmi meghatározottsága 45
Bevezetés46
A társadalom és az oktatási folyamatok közötti meghatározó viszony58
Az oktatás társadalmi meghatározottsága az ezredforduló Magyarországán, folyamatok és feladatok68
Összefoglalás72
Feladatok74
Irodalom75
A tanuló77
Bevezetés78
A gyermekstátus értelmezése78
A pedagógus gyermekszemléletét befolyásoló tényezők80
Szempontok az egyéni különbségek értelmezéséhez83
A gyermek megismerése, megértése85
Összefoglalás92
Feladatok92
Irodalom93
A pedagógus96
A pedagógiai hatékonyság összetevői97
A kedvelt, eredményes pedagógusra jellemző tulajdonságok99
Az alapvető személyiségvonások, az alapképességek99
A pedagógiai képességek101
A pedagógiai tudás szintjei és típusai102
A gyakorlati készségek104
A pedagógiai gondolkodás, a pedagógiai döntések107
A tanári hitek és filozófiák110
A reflektív tanár111
Összefoglalás113
Feladatok114
Irodalom115
A tanulás117
Bevezetés118
A tanulásra vonatkozó tudományos nézetek fejlődése120
A tanulásról alkotott felfogás az ókorban és a középkorban120
A tanulás irányítása a korszerű pedagógiai elképzelésekben145
Összefoglalás153
Feladatok154
Irodalom155
Az oktatás célrendszere159
Bevezetés159
Az oktatási cél fogalma161
Az oktatási cél funkciói165
Az oktatás céljainak kiválasztása166
Az általános célok konkrét követelményekké alakítása182
Összefoglalás185
Feladatok185
Irodalom187
Az oktatás tartalma190
Bevezetés191
Az oktatás tartalmának alakulása a nevelés történetében195
Az oktatás tartalmának "forrásvidékei"s e források "felhasználásának" kritériumai200
Az oktatás tartalmának alakulása az ezredforduló Magyarországán215
Összefoglalás217
Feladatok218
Irodalom219
Az oktatási folyamat221
Bevezetés222
Az oktatási folyamat223
Az oktatási folyamat különböző szempontú megközelítése224
Az önszabályozást kiépítő oktatási folyamat229
Az oktatási folyamatot motiváló modell255
Összefoglalás264
Feladatok265
Irodalom267
Az oktatás stratégiái és módszerei271
Stratégia-módszer-eljárás272
Oktatási stratégiák275
Az oktatási módszer fogalma283
A módszerek csoportosítása, osztályozása284
Oktatási módszerek285
A módszerek kiválasztása313
Összefoglalás318
Irodalom319
Az oktatás eszközei, tárgyi feltételei323
A taneszköz fogalma324
A taneszközök története326
A taneszközök lehetséges csoportosítása329
Taneszközök a tanítási-tanulási folyamatban332
Taneszközök a tanítási órán337
Összefogalalás342
Feladatok343
Irodalom343
Az oktatás szervezeti keretei és formái345
Az oktatás szevezetei keretei346
Az oktatás szevezeti formái357
Összefoglalás363
Feladatok364
Irodalom365
Az oktatás szervezési módjai és munkaformái368
A szervezési mód és munkaforma értelmezése369
A frontális munka369
Az egyéni munka374
A párban folyó tanulás379
A csoportmunka382
A szervezési módok szimultán az alkalmazásáról385
Összefoglalás387
Feladatok387
Irodalom389
A pedagógiai értékelés392
Az értékelés fogalmának alakulása393
Az értékelés funkciói396
A viszonyítás problémája404
Az értékelés folyamata405
Megítélés, becslés, mérés409
Mérésmetodológiai követelmények410
Külső és belső értékelés412
Az értékelők412
Összefoglalás413
Feladatok414
Irodalom414
Tanulásszervezés418
A tanár szervezőtevékenységét meghatározó elméleti megközelítések419
A szervezési és tanítási problémák megkülönböztetése422
A szervezés tevékenységformái423
Nem célravezető szervezési-irányítási eljárások, tanári gyakorlatok431
Összefoglalás432
Feladatok433
Irodalom434
Különleges bánásmódot igénylő gyermek435
A különleges bánásmódot igénylő gyermek fogalma, csoportosításuk436
Speciális tanulási nehézséggel rendelkező tanulók437
Integrált nevelés az oktatási intézményekben439
A tehetésges tanulók445
A tehetségnevelés, tehetségfejlesztés450
A differenciált oktatás458
Összefoglalás459
Feladatok460
Irodalom461
Az iskolai oktatómunka tervezése465
A tervezési tevékenység sajátosságai466
Az oktatástervezés szintjei470
Összefoglalás486
Feladatok486
Irodalom487
A kezdő pedagógus489
A kezdő tanárok legfontosabb problémái491
A kezdő és tapasztalt tanár tevékenységben, gondolkodásában megfigyelt alapvető különbségek492
Milyen tanár vagyok?497
Mire törekedjen, mit tehet a kezdő tanár?500
Önelemző eljárások, fejlesztő technikák505
Összefoglalás508
Feladatok509
Irodalom511
Névmutató513
Tárgymutató521
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem