kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | APC Stúdió |
---|---|
Kiadás helye: | Gyula |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 282 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | 963-9135-30-x |
Előszó | 5 |
Bevezető gondolatok | 7 |
A didaktika kialakulás, fejlődése | 9 |
Comenius jelentősége | 9 |
Herbart oktatáselméleti rendszere | 10 |
A reformpedagógia, új pedagógiai áramlatok | 11 |
Napjaink didaktikai törekvései | 16 |
Feladatok | 23 |
A tanulás fogalma, értelmezése | 24 |
Tanulási típusok | 27 |
A tanulás hatékonyságát befolyásoló tényezők, felfogások, modellek | 29 |
A tanulási módszerek, elvek | 29 |
A tanulás pszichológiai-nevelési téynezői | 32 |
A tanulási-tanítási modellek, elvek | 38 |
Feladatok | 43 |
Az oktatás tartalma | 44 |
A tudás különböző szintű elemei | 44 |
A tudomány fejlődésének üteme | 45 |
Az oktatás, a tanítás-tanulás célrendszere | 47 |
A nevelésfilozófiai nézetek és az oktatási célok | 50 |
Az iskolai tudás fogalma és rétegződése | 51 |
A jártasság fogalmának kétféle értelmezése | 53 |
Az oktatás taxonómiai szemlélete | 57 |
A tanterv fogalma, kialakulása | 59 |
Tanterv típusok | 63 |
A tantervek változatai, a tantervi műfaj kezdete | 65 |
Tantervi szabályozás Európában | 67 |
A magyar neveléstörténet néhány kimagasló személyisége tantervfejlesztés terén | 71 |
Napjaink korszerűsítési törekvései, a tantervelméletek | 75 |
A NAT tantervelméleti kérdései | 76 |
A NAT műveltségi területei | 77 |
A helyi tanterv | 78 |
A NAT és a kerettantervek | 81 |
Az Országos Értékelési és Vizsgaközpont | 86 |
Feladatok | 88 |
Az oktatási folyamat | 89 |
Az oktatási folyamat fogalma a didaktikai feladatok szempontjából | 89 |
Az oktatási folyamat pszichológiai, ismeretelméleti megközelítése | 97 |
Az oktatási folyamat kibernetikai, rendszerszemléletű megközelítése | 103 |
Az oktatási folyamat tervezése miatt | 108 |
Feladatok | 115 |
A hogyan kérdése a pedagógiában | 116 |
A módszer értelmezése, megválasztásának szempontjai, felosztása, felhasználásának a lehetőségei | 116 |
A szervezeti- és munkaformák | 134 |
A tanítási-tanulási stratégiák, tanuláselméletek | 148 |
Óratípusok | 150 |
A taneszköz fogalma, felosztása, funkciói | 152 |
Feladatok | 162 |
Ellenőrzés, értékelés, osztályozás | 163 |
Az ellenőrzés-értékelés-osztályozás mérés fogalma, funkciói | 165 |
Problématörténeti visszatekintés | 168 |
Az értékelés fogalmának, funkcióinak rendszerszemléletű megközelítése | 172 |
Az értékelés módszerei | 188 |
Feladatok | 200 |
A differenciális oktatás | 201 |
A kiemelkedő képességű - tehetséges - tanulók oktatása | 201 |
Tanulmányi szempontból hátrányos helyzetűek | 216 |
Feladatok | 221 |
Az oktatási-pedagógiai munka ellenőrzése, irányítása az iskolában | 222 |
Az igazgató ellenőrző tevékenységének módjai | 231 |
Az ellenőrzés, tapasztalatcsere lehetőségei az iskolában | 233 |
A tanítási óra tervezésének, ellenőrzésének, elemzésének kérdései | 235 |
Feladatok | 238 |
A gyakorlóiskolai szakvezető tanár feladatai a hallgatók intenzív képzésében | 239 |
Színvonalas felkészítés a hallgatók tanítási óráinak megtartására | 241 |
Példaértékű vezetőtanári bemutatás | 243 |
Mikrotanítási gyakorlatok | 245 |
Elméletileg indokolt, igényes óraelemzés | 248 |
A vezetőtanár személyiségével szemben támasztott kívánalmak | 251 |
Mikrotanítás a gyakorlóiskolában | 254 |
Feladatok, megfigyelési szempontok, óravázlati minták a hallgatók intenzív gyakorlati képzéséhez | 264 |
Mellékletek, segédanyag a hallgatói feladatokhoz | 266 |
Tervezet- és óravázlat minta | 268 |
Felhasznált irodalom | 276 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.