kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 239 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 41 009 |
Előszó | 5 |
A didaktika fogalma, tárgya, kapcsolata más tudományokkal | 9 |
Az oktatás fogalma | 21 |
Az oktatás és a képzés tartalma | 37 |
Az ismeret mint didaktikai kategória | 38 |
A jártasság és a készség | 46 |
A tantervek lehetséges változatai | 53 |
A tananyag függése a társadalmi fejlődéstől | 57 |
A tantervek periodikus újrakészítésének szükségessége | 61 |
A tananyag kiválasztásának és elrendezésének szempontjai | 63 |
A tananyag elrendezése | 84 |
A tanterv szerkezete | 76 |
Az oktatás folyamata | 79 |
Az oktatási folyamatról általában | 79 |
Programozott oktatás és oktatási folyamat | 81 |
A megismerés útja | 87 |
Az oktatási folyamat ismeretelméleti alapjai | 92 |
Az iskolai megismerés általános sajátosságai | 98 |
Az oktatási folyamat szerkezete | 109 |
Az oktatási folyamat és a munkaoktatás | 134 |
Az oktatás szervezeti kérdései | 143 |
Szervezeti keretek és szervezeti formák | 143 |
Történelmi utalások | 144 |
A tanítási óra kérdései | 156 |
A tanítás-tanulás tanórán kívüli tevékenységének szervezeti kérdései | 176 |
Az oktatás módszerei | 181 |
Az ismeretek szóbeli közvetítése a tanár által | 191 |
A megbeszélés (beszélgetés) mint oktatási módszer | 194 |
A szeminálium és a vita mint tanítása-tanulási módszer | 197 |
A szemléltetés mint módszer, a közvetlen bemutatások és az audio-vizuális eszközökkel történő közvetett bemutatások módszertani kérdései | 198 |
A tanulók önálló munkája nyomtatott programokkal, programozott tankönyvekkel, munkafüzetekkel és tanítógépekkel | 206 |
A tanulók önálló megfigyelései, laboratóriumi és gyakorlati munkái, önálló kutató jellegű tevékenységei | 215 |
A tanulók önálló és részben önálló munkája a tankönyvekkel | 220 |
A gyakorlás módszere a tanítási-tanulási folyamatban | 225 |
Az ismétlés | 228 |
A tanulók tudásának ellenőrzése, teljesítményeik mérése, értékelése, osztályozása | 231 |