Geszti Judit - Papp Lajos: Előszó | 7 |
Rajnai Nadinka: Bevezető | 9 |
Információs tanácsadás | 15 |
Lisznyai Sándor: Információs rendszerek és tanácsadás | 15 |
Az információs rendszerek és a tanácsadás modellje | 15 |
Információs rendszerek és tanácsadás - dilemmák | 17 |
Az információk típusai | 19 |
Interaktív lehetőségek | 21 |
Új típusú információk és új elrendezések | 22 |
Tanulságok | 25 |
Nagy Zoltán: Diáktanácsadók az interneten | 29 |
Harkányi Adrienn - Kaszás Judit: Choices, a pályázatkeresést segítő számítógépes tanácsadási rendszer | 31 |
Tanulmányi tanácsadás | 33 |
Tolonics István: Tanulmányi tanácsadás a felsőoktatásban | 35 |
Az iskoláról, a felsőoktatási intézményről | 35 |
Az iskola, a felsőoktatási intézmény és a tanulmányi tanácsadás célja | 38 |
Vargáné Dávid Mária: A tanulmányi tanácsadás lehetőségei a felsőoktatásban | 41 |
A csoportos tanácsadás specifikumai | 42 |
Tolonics István: BMGE Diákcentrum, Támpont Tanácsadó | 46 |
Az alapítás körülményei | 46 |
Az alapítás előzményei | 47 |
Az alapítás alapfeltételei | 48 |
A működés főbb szakaszai | 48 |
A BME Támasz diáktanácsadó információs anyaga | 57 |
Egy elsős naplója | 57 |
Személyes tanácsadás | 67 |
Rajnai Nadinka: A tanácsadói kapcsolat, tanácsadás | 70 |
A tanácsadási helyzet | 70 |
A pszichológiai, személyes tanácsadás keretei | 72 |
A hallgatók tanácsadáson való részvételének feltételei | 76 |
Kozek Lilla Katalin: A karrier-tanácsadás szerepe a felsőoktatásban | 78 |
A pályatanácsadás és a karrier-tanácsadás viszonya | 78 |
A karrier-tanácsadás nemzetközi trendjei | 82 |
A karrier-tanácsadás Magyarországon | 84 |
Következtetések leendő tanácsadók és kliensek számára | 85 |
Ritoókné Ádám Magda - Szmejkál Szabolcs: Az ELTE BTK Diáktanácsadó Központja | 87 |
Rajnai Nadinka: A felsőoktatási tanácsadás a Kodolányi Főiskola Diákanácsadó és Információs Irodájában | 93 |
Előzmények, megalakulás | 94 |
Az intézmény működésének alapelvei, filozófiánk | 95 |
Elvárások, melyekre a tanácsadási tevékenységünk épül | 96 |
Eddigi tevékenységek, különböző tevékenységi formák | 98 |
Kortárs segítők | 105 |
Szenes Márta: A kortárs segítés szerpe a diáktanácsadók működésében | 109 |
Tagtoborzás, felkészítés a tanácsadói feladatokra | 110 |
Képzési tematika | 110 |
A kortárs segítők tevékenységi területei a diáktanácsadás keretein belül Szegeden | 113 |
Szenes Mária - Katona Edit - Katona Miklós: A Diákcentrum Universitas, Szeged működésének bemutatása | 118 |
Előzmények, megalakulás, fejlődés | 118 |
A Diákcentrum Universitas elhelyezkedése az egyetem struktúrájában, belső felépítése | 119 |
A működés alapelvei, célkitűzései, szolgáltatások | 121 |
Kapcsolatrendszer - Kommunikáció | 123 |
Az intézmény elhelyezése - infrastrukturális jellemzők | 125 |
A működés anyagi forrásai | 125 |
Rajnai Nadinka: Szolgáltatást nyújtó Diákközpontok | 127 |
Függelék | 137 |
Külföldi továbbtanulási információs központok | 137 |
A Soros Alapítvány által támogatott diákcentrumok, diáktanácsadók | 139 |
Jegyzetek | 143 |