1.062.395

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Diákönkormányzatok

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az iskola világában ma is kevés az iskolát igazán lakhatóvá tevő önszerveződés. S ahol mégis fészkelődni kezd az iskolapolgár, ott az intézményesítettség (beköltözhető minták) hiánya vagy... Tovább

Előszó

Az iskola világában ma is kevés az iskolát igazán lakhatóvá tevő önszerveződés. S ahol mégis fészkelődni kezd az iskolapolgár, ott az intézményesítettség (beköltözhető minták) hiánya vagy kifejtetlensége miatt egyszerre kell megbirkózni a mindig égető problémák érdemi megoldásával, s a hosszabb távon is érvényes együttműködési formák kiépítésével. A segítségre szorulók és a segíteni akarók rendszerint egyaránt járatlanok a szervezeti viselkedés közösen alakított és elfogadott szabályokkal óvott-rendezett világában.
A diákképviseleti rendszer kicsiszolt szerepek, átlátható eljárási szabályok, felkészült szereplők, tisztán artikulált problémák esetén sem feltétlenül eredményes. A jogi és szervezeti előfeltételeken túl tartalmi és pedagógiai megfontolások és tisztázatlanságok is alakítják vagy éppen nyomás alatt tartják ezt a világot.
E segédkönyv szerzői maguk is bizonytalanok sok lényeges alapkérdésben, egymással is vitatkoznak a fontos és finom részletekről. De abban bizonyosak, hogy hozzáférhetővé kell tenni a már önmagukat igazolt alternatív megoldásokat. Egyetértenek abban, hogy kapaszkodókat kell nyújtani mindenkinek, aki segítőkész - azért, hogy képes is legyen segíteni.
Úgy látjuk, a hatékony segítéshez az önsegítésen keresztül vezet az út. Az iskolapolgároknak követelniük kell jogaikat, támaszkodniuk kell a hozzáférhető tapasztalatokra és tudásra, tudniuk kell kompromisszumokat kötni (ütközni és együttműködni), de diákönkormányzatukat maguknak kell megcsinálniuk. Gyakran túlerővel, s mindig saját gyarlóságukkal megküzdve.
Ez nagyon nehéz. Talán segíthetünk. Vissza

Tartalom

Ajánlás5
Ahonnan elindultunk. Álláspont és felhívás6
Alapfok9
Szilágyiné Somogyi Katalin: Diákönkormányzat az iskolában11
Fodorné Magyar Ágnes: Diákönkormányzat szervezése a debreceni Angyalföldi tér 1. szám alatti általános iskolában17
Prepuk János: A tanulói önkormányzat megszervezésének és pedagógiai gondozásának tapasztalatai30
Dr. Szemerédy Istvánné: Részlet egy végtelen történetből42
Szegő Mariann - Fehér Árpád: Hogyan szervezhetsz diákönkormányzatot általános iskolában?98
Középfok111
Füzessy Tamás: Gondolatok a középiskolai diákönkormányzatokról113
Egy félklasszikus példa131
Bendik József: Egyesült osztályok - diákállam egy gimnáziumban142
Fehér Árpád: Esetpélda a szabadszállási Gépjárműtechnikai Honvéd Szakközépiskola diákönkormányzati munkájáról164
Két részlet egy alternatív modellből198
... és a hollandoknak könnyebb?202
Felsőfok211
Füzessy Tamás: Néhány ötlet a hallgatói önkormányzatok létrehozásához és működtetéséhez213
Háttér229
Dr. Bíró Endre: A gyerek, a diák - mint jogalany231
Csizmár Gábor - Papp György: Iskolai alapítvány diákkezdeményezések, diákönkormányzatok támogatására241
Pál Tamás: Egyéni és kollektív érdek - a jogvédelem253
Diákok a holnap iskolájában269
Megkérdeztünk 127 szervezetet271
Amit tervezünk295
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Diákönkormányzatok
Állapot:
2.490 Ft
1.240 ,-Ft 50
10 pont kapható
Kosárba