Előszó
Részlet a könyvből: Ajánlom ezt a füzetet azoknak a diákoknak, akik:
- Kíváncsiak arra, hogy néhány felnőtt miként vélekedik az ő jogairól
- Készek elgondolkodni azon, hogy maguk és társaik...
Tovább
Előszó
Részlet a könyvből: Ajánlom ezt a füzetet azoknak a diákoknak, akik:
- Kíváncsiak arra, hogy néhány felnőtt miként vélekedik az ő jogairól
- Készek elgondolkodni azon, hogy maguk és társaik jogainak érdekében fellépnek-e,
- Eltökéltek abban, hogy kiálljanak a diákok jogaiért, s ennek érdekében
- Hajlandóak arra, hogy kellően felkészüljenek a diákok jogainak képviseletére,
- Vállalják a diákjogokért folytatott küzdelem kudarcait is, s végül
- Hisznek abban, hogy kíváncsiságuk, készségük, eltökéltségük, hajlandóságuk, vállalásuk és hitük előbb vagy utóbb sikerrel jár.
Meggyőződésem, hogy az iskola nemcsak arra való, hogy ott a pedagógusok megpróbáljanak minél több tudást a diákok fejébe verni, hanem arra is, hogy a közösségben, ahol a diákok idejük legnagyobb részét töltik - sokszor a pedagógusokkal is egymásra utaltan -, ne csak a tanulás, de a mindennapi közös munka és együttélés mikéntjét is gyakorolják. Mindez nem más, mint a demokrácia gyakorlata, ami nem kevésbé fontos, mint a tankönyvek tananyaga. Mindenki úgy segítsen ebben, ahogy tud; mi itt, a minisztériumban úgy próbáljuk megváltoztatni a közoktatási törvényt, hogy a diákoknak nagyobb befolyásuk lehessen az iskolákban. A diákoknak - Nektek - pedig módotokban áll, hogy tartalommal élettel töltsétek ki a száraz szabályok által adott lehetőségeket, és saját iskolátokban erősítsétek a belső demokráciát.
Vissza