kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 231 oldal |
Sorozatcím: | Közoktatási kutatások |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-05-5967-6 |
Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával. |
Bevezetés | 7 |
A diagnosztikus értékelés fogalma, funkciói | 11 |
A pedagógiai diagnosztika általános értelmezése | 12 |
A diagnosztikus értékelés mint pedagógiai értékelés egyik típusa | 19 |
A diagnosztikus értékelés funkcióinak rendszere | 23 |
A diagnosztikus értékelés eszközei | 31 |
A diagnosztikus tesztelés és tesztszerkesztés problémái | 31 |
Norma- és kritériumorientált tesztelés | 36 |
Tartalom-, struktúra- és hibaorientált tesztszerkesztés | 38 |
Diagnosztikus tesztsorozatok és tesztrendszerek | 43 |
A diagnosztikus értékelés folyamata, elemzési módszerei és hatásmechanizmusai | 49 |
A diagnosztikus folyamat értelmezése | 49 |
A diagnosztizálás módszerei és segédeszközei | 54 |
A visszacsatolás formái és hatásmechanizmusai | 58 |
A fokozatzáró diagnosztikus értékelés kísérleti vizsgálata | 63 |
A kiskunfélegyházi diagnosztikus értékelési kísérlet | 63 |
Az értékelő eszközrendszer tervezése és fejlesztése | 66 |
Területi és iskolai szintű diagnosztizálási és visszacsatolási folyamatok | 73 |
A diagnosztikus tesztrendszer standardizálása | 77 |
Az országos reprezentatív minta és a mérés, az eredmények feldolgozásának módszerei | 77 |
A fizika tantárgyi tudás tartalomorientált diagnosztikája | 80 |
Struktúraorientált módszerek a logikai képességek fejlettségének diagnosztizálására | 89 |
A logikai műveletek és következtetések rendszere | 90 |
A műveleti rendszerre épülő minimáltesztek | 92 |
A műveleti és a következtetési rendszer együttes diagnosztizálása | 98 |
Az írás és a helyesírás értékelése, a hibaorientált diagnosztika lehetőségei | 105 |
Kísérlet egy alapműveltségi diagnosztikus vizsgarendszer kialakítására | 115 |
A diagnosztikus vizsgarendszer funkciói és felépítése | 115 |
A vizsgarendszer-kísérlet vizsgaformáinak, vizsgaanyagainak tervezése és kipróbálása | 120 |
Az első kísérleti év iskolai tapasztalatai | 125 |
Összegzés | 133 |
Irodalom | 137 |
Mellékletek | 147 |