kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Kohó- és Gépipari Minisztérium Műszaki Tudományos Tájékoztató Intézete |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 199 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkkal. |
Előszó | 9 |
A gyorsolvasás fogalma | 13 |
A gyorsolvasás szükségessége | 13 |
A gyorsolvasás alapvető sajátosságai | 16 |
Jelenlegi olvasási készségünk vizsgálata | 19 |
Az átlagolvasók típusai és teljesítményeik | 19 |
A leggyakoribb hibák | 21 |
Saját olvasási készségünk vizsgálata | 23 |
Összefoglalás | 24 |
Olvasási gyakorlat | 26 |
Olvasási szokások | 30 |
Ki és hogyan sajátíthatja el a gyorsolvasás módszerét | 33 |
A külföldi tanfolyamok és tanulságaik | 33 |
Egy új készség elsajátításának alapvető szabályai | 35 |
Tesztek | 39 |
Összefoglalás | 39 |
Olvasási gyakorlat | 39 |
A szemműködés fejlesztése | 41 |
Szemünk működése olvasás közben. Fixáció | 41 |
A helyes szemműködést elősegítő audio-vizuális eszközök elvei és módszerei | 43 |
Az audio-vizuális eszközök elvére épült gyakorlatok | 45 |
A látószög növelése | 46 |
A fixációk számának csökkentése | 50 |
A megfigyelőképesség fejlesztése | 52 |
Szemünk pihentetése | 54 |
Tesztek | 55 |
Összefoglalás | 55 |
Olvasási gyakorlat | 56 |
Figyelem, koncentráció, emlékezet | 62 |
Külső körülmények | 63 |
Belső körülmények | 65 |
Figyelemmegosztás | 65 |
Lelkiállapot | 66 |
Elkalandozás | 66 |
Motiváció - kapcsolat az olvasmányhoz | 66 |
Szándék | 67 |
Ellenkezés | 67 |
Emlékezet | 68 |
A figyelem és emlékezet erősítése | 69 |
Tesztek | 72 |
Összefoglalás | 72 |
Olvasási gyakorlat | 74 |
A szókincs fejlesztése | 81 |
Az ember szókincsének fejlődését és kialakulását befolyásoló tényezők | 81 |
A szegényes szókincs hátrányai és tünetei | 82 |
A szókincs vizsgálata | 83 |
A szókincs fejlesztésének módszere | 88 |
A szövegkörnyezet vizsgálata | 89 |
Ragok, képzők, összetételek elemzése | 90 |
A szavak eredetének figyelembevétele | 91 |
A szótár használata | 91 |
A szó átvitele aktív szókincsünkbe | 92 |
Tesztek | 93 |
Összefoglalás | 93 |
Olvasási gyakorlat | 94 |
Az olvasás célja és az ennek megfelelő módszerek | 97 |
Az olvasási cél meghatározása | 97 |
Háromszori átolvasás | 99 |
Kritikus olvasás és kérdésfelvetés | 100 |
A gondolat követése | 102 |
Olvasás utasítások követésére | 105 |
Skipping | 107 |
Tesztek | 109 |
Összefoglalás | 109 |
Olvasási gyakorlat | 110 |
Az olvasmány sajátosságai és elemzésük módszere - A skimming | 115 |
Mikor alkalmazzuk a skimming módszerét? | 115 |
Első lépés - az összkép felfogása | 117 |
Az olvasmányfajták és figyelembeveendő elemeik | 119 |
A könyv | 119 |
Levelek, feljegyzések, jelentések | 125 |
Az újság | 126 |
Az olvasást befolyásoló egyéb tényezők | 129 |
Az illusztráció | 129 |
Olvashatóság | 133 |
Teszt | 135 |
Összefoglalás | 135 |
Olvasási gyakorlat | 136 |
Feloldások | 147 |
Eredmények | 159 |
Függelék (Látószög-növelő gyakorlatok) | 167 |