kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
Oldalszám: | 172 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 22 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal, fotókkal illusztrált. 1060 példányban készült. Azonossági szám: 10647 |
Bevezető | 7 |
Az első történelmi emlékek | 11 |
Római hajók a Dunán | 11 |
Nomád népek a Duna partján, - Nagy Károly hajózási tervei | 14 |
Magyarok a dunán | 16 |
A magyar hajózás első évszázadai | 16 |
A középkori magyar dunai hajózás | 18 |
A középkori magyar dunai hajóépítés | 19 |
A dunai hajózás a XIV - XV. században | 21 |
A dunai hajózás helyzete a felfedezések korában | 25 |
A dunai hajózás gépesítésére irányuló első kísérletek | 26 |
A magyar hajózás helyzete a török megszállás után | 26 |
Hajóvontatás | 30 |
Hajóépítési technika | 33 |
Szállító hajózás a Budai vár 1686. évi ostromában | 35 |
A dunai hajózás fellendülésének kezdete a török megszállás után | 35 |
Kísérletek az első önjáró hajó megépítésére | 40 |
A titeli sajkások története | 48 |
A dli folyami határörszolgálat megszervezése | 48 |
A titeli sajkások hajói | 48 |
A "Mária Terázia" fregatt a Dunán | 50 |
A sajkások a magyar szabadságharcban | 50 |
A leszerelt sajkás halászok története | 51 |
A gőzhajózás | 52 |
Bernhard Antal "Carolina" gőzhajója | 53 |
Az "Első cs. kir. Szabadalmazott Duna Gőzhajózási Társaság" megalakulása | 54 |
Hajógyár Budán | 58 |
Kezdeményezés a Duna-Tisza csatorna létrehozására | 64 |
A duna szabályozásának kezdete | 65 |
Hajózás a magyar szabadságharc idején | 70 |
Az Óbudai Hajógyár a szabadságharc idején | 70 |
Hadigőzösök | 73 |
Új gyárak a duna partján | 79 |
A magyarországi hajózás fejlődése a kapitalizmus kezdeti korszakában | 79 |
A DGT térhódíása | 80 |
A magyar hajóépítő ipar és hajózás tovább fejlődésének előzményei | 84 |
Az újpesti hajógyár | 91 |
Az iapri fellendülés korszaka, az első ilágháború és a tanácsköztársaság | 92 |
A magyar hajózás és a hajóépítőipar fejlődése az első világháború kitöréséig | 92 |
A Magyar Folyam- és Tengerhajózási RT. megalakulása | 92 |
A magyar hajóépítőipar továbbfejlődése | 93 |
Az államilag támogatott magyar hajózás | 97 |
A Duna-szabályozás ügye | 99 |
Az osztrák-magyar flottilla hajózstörténeti szerepe az első világháborúban | 102 |
A magyar hajóépítőipar, a kereskedelmi és hadi hajózás helyzete a Tanácsköztársaság alatt | 103 |
A magyar vörös dunai Flottilla az 1919. évi harcokban | 107 |
A két világháború közötti időszak hajózási problémái és a második világháború | 112 |
Ismét a Duna-Tisza csatorna | 113 |
A szabadkikötő története | 114 |
A duna-tengerhajózás megvalósulásának előzményei | 116 |
Hajóépítés | 119 |
A második világháború | 120 |
A mai dunai hajózás | 125 |
A MHRT megalakulása | 125 |
A hajóépítés új problémái | 126 |
Új hajótípusok | 130 |
A belgrádi egyezmény | 136 |
A KGST és a dunai hajózás | 136 |
A Duna -tengerhajózás ma | 138 |
A Duna-Rajna csatorna sorsa | 141 |
A balatoni hajózás | 143 |
Rómaiak a Balaton partján | 143 |
Harcos évszázadok | 144 |
Gőzhajó a t vizén | 145 |
Menetrendszerű járatok | 1454 |
Sporthajók a Balatonon | 146 |
A Balatonfüredi Hajógyár | 147 |
Balatoni kikötők | 149 |
A magyar tengeri hajózás története | 151 |
Törekvések az Adriához az Árpád-korban | 151 |
Hajótípusok az Adrián | 152 |
Kié legyen az Adria | 153 |
Fiumé | 155 |
Vitorláshaj típusok | 157 |
Tengerre Magyar | 158 |
Osztrák-magyar haditengerészet | 161 |
Tengerhajózás - tenger nélkül | 163 |
Csempészhajók magyar lobogó alatt | 167 |
A magyar Duna és a tengerhajózás jövője | 167 |
Felhasznált forrásmunkák | 170 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.