Előszó
A Developing Strategies a sorozat harmadik kötete. Azoknak a nyelvtanulóknak ajánljuk, akik már elvégezték a Building Strategies című, második kötetet, vagy annak megfelelő nyelvtudással rendelkeznek.
A könyv célja - az előző két kötethez hasonlóan - a beszédkészség fejlesztése, elsősorban arra kívánja megtanítani a tanulót, amit idegen nyelvi környezetben mondania kell. Gyakorlatok sora segít rögzíteni a nyelvtani szerkezeteket, és azt, melyik alakot mikor kell használni. A könyv annak megtanítására is vállalkozik, hogy más és más körülmények között, különböző lelkiállapotban másképp fejezzük ki magunkat, és arra is megtanít, hogy egy adott helyzetben megtaláljuk a mondanivaló számára a legmegfelelőbb formát.
Akkor tanulunk szívesen, ha minél előbb látjuk a munka eredményét, ha minél előbb tudjuk a tanultakat alkalmazni. Ezt szem előtt tartva a könyv szerzői igyekeztek olyan gyakorlatokat írni, amelyek lehetőséget teremtenek arra, hogy a tanult nyelvi anyagot a tanuló számára ismerős helyzetekben alkalmazhassa. A szerepjátszó gyakorlatok valószerű helyzeteket teremtenek, sokszor beszélhetnek a tanulók saját magukról. Ebben a kötetben is nagy szerepet kap a pármunka és a csoportmunka, ezek sokszorosára növelik azt az időt, amikor a tanuló beszél. Az ilyen gyakorlatok során még a bátortalanabbak is könnyebben megszólalnak.
Középhaladó szinten a nyelvtudásban való előrehaladás már nem olyan látványosan gyors, mint az első időkben, gyakran szükséges az ismétlés, amit könyvünkben a sok gyakorlat mellett három ismétlő lecke is biztosít. A 15 Unit-ból álló könyvben 12 tanít új anyagot. A Unit-ok az új anyag bemutatásával kezdődnek, ez többnyire párbeszéd, ezután következik a párbeszéd kibővített változata, ami a kazettán hallható. A további részekben gyakorlatok, a Unit-ok végén összefoglalás kap helyet.
A könyv szereplői a Bates család tagjai, ők elsősorban a párbeszédes részekben szerepelnek, az ő életük eseményei adják az alkalmat az új nyelvi anyag bevezetésére. A gyakorlatok általában háromlépcsősek, először meg kell figyelni és fel kell ismerni az a új nyelvi jelenséget, ezt kötött gyakorlás követi, ezután kerül sor az önálló alkalmazásra. A szóbeli gyakorlatok rendszerezetten végiggyakoroltatják a nyelvi szerkezeteket, a nyelvi funkciókat és a hanglejtést.
Vissza