A megfigyelések szerint az azonos műszaki, általános funkcionális tulajdonságú tárgyak, jelenségek között az esztétikai tulajdonságaik alapján választunk. A döntésünk alapvető hatással van környezetünk alakulására és annak jelenleg tapasztalható drámai helyzetére. Milyen törvényszerűségek mozgatják ízlésítéletünket, milyen közös kulturális, esztétikai játékszabályok keretei közt folyik e különös játékunk? Ezekre a kérdésekre kísérel meg választ találni a könyv, és segítséget nyújtani a továbbgondolásukhoz. A különböző témakörök egyes fejezetekben történő csoportosítása és a szöveget illusztráló képek élményszerű ismerkedést biztosítanak az olvasónak.
A szerző eddigi tervezői és oktatói pályafutása során mind a művészeti, mind pedig a műszaki indíttatású iparművészeti, termék- és formatervezői oktatás szemléletmódját megismerhette és képviselte. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen, a Budapesti Műszaki Egyetemen és a Soproni Egyetem Alkalmazott Művészeti Intézetében végzett oktatói munkája során, az évtizedek alatt összegyűjtött, válogatott anyag kiegészült a Szerencsi Művésztelep és a Zsennyei Műhely e tárgykörbe tartozó anyagával. A könyv melléklete a Moholy-Nagy László Formatervezési Ösztöndíj keretében 1989-91-ben elkészített "A forma szerkezeti és funkcionális modellje" című tanulmány, amely megelőlegezi a játékos feladatok formatani, szakelméleti hátterét.
"A designjátékhoz tehát rendelkezésre állnak a szükséges feltételek: alkotókedv, kreativitás, a játékos mint tervező, a játékostársak mint versenytárstervezők, a terv kiválasztói, a szelektálók, a szakmai tér (később a szabadpiac) mint játéktér, a játékeszközök (anyagok, formák, színek, funkciók) és a későbbiekben meghatározott játékszabályok. A mesterséges, tárgyi környezetünk ebben az értelemben a versenytársak között zajló játékok eredményezte környezet, a játéktér maga. A környezetünkben egyre nagyobb számban és ütemben megjelenő funkcionális formák mind e verseny szülöttei. Formai karakterüket, méretüket, arányrendjüket, színeiket, összefoglalóan vizuális identitásukat és ezzel párhuzamosan műszaki paramétereiket a versenytársak a piaci versenyben a konkurens termékek hatására, azok azonos jellemzőinek figyelembevételével alakították ki... A tervezés játékszemlélete, a játszani tudás új dimenzióba helyezi elképzelésünket a szakmai tudásról. A játékhelyzet tudatosítása sajátos többletet biztosít a már megszerzett tervezői tudáshoz képest."
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.