1.059.657

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Design kézikönyv

Fogalmak-anyagok-stílusok

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Taschen-Vince Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 190 oldal
Sorozatcím: Ikon
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 978-3-8228-4618-6
Megjegyzés: Számos színes fotóval illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Története folyamán a design, más szóval a formatervezés összefonódott a mindennapi élettel és kultúrával. Hatalmas területet fog át, többek között háromdimenziós tárgyakat, az alkalmazott grafikát... Tovább

Előszó

Története folyamán a design, más szóval a formatervezés összefonódott a mindennapi élettel és kultúrával. Hatalmas területet fog át, többek között háromdimenziós tárgyakat, az alkalmazott grafikát és integrált rendszereket, az információs technológiától egészen a városi környezetig. Legtágabb meghatározása szerint a design mint minden emberkéz alkotta termék elgondolása és megtervezése, mindenütt jelenvaló. Manapság azonban rendszerint az ipari forradalomtól, a gépesítés megjelenésétől számítjuk kezdeteit. Ezt megelőzően a tárgyak kézi munkával készültek, vagyis kigondolásuk és kivitelezésük rendszerint egyéni alkotó munkája volt. Az új ipari előállítási folyamatok és a munkamegosztás kialakulásával a tervezés maga elvált az előállítástól. Ám kezdetben a design mindössze egy volt a gépesített termelés számtalan egymással összefüggő aspektusa közül. Csak megújítói, elsősorban William Morris munkássága révén tett szert elméleti és filozófiai dimenziókra. Így a tizenkilencedik század végén és a huszadik század elején felvirágzott Európában az idealista szellemiségű design, az Arts and Crafts mozgalomtól az art nouveau-ig és a Jugendstilig. A formatervezés elmélete az ipari termeléssel csak röviddel ezután fonódott össze, többek között Walter Gropius tevékenységének köszönhetően. Gropius arra törekedett, hogy egyeztesse a design társadalmi célkitűzéseit az értékesítés szempontjaival, és éljen a kibontakozó ipari kultúra kínálata lehetőségekkel, ezért 1919-ben megalapította Bauhaust. Vissza
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
Kuponos kedvezmény ezen könyv esetében nem vehető igénybe.