A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Delphi

Windows programozás Object Pascal nyelven

Szerző
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Kossuth Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 327 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-09-4034-5
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A Delphi segítségével gyorsan és egyszerűen készíthetünk Windows-alkalmazásokat, akár 32 bites programokat is Windows 95-re vagy Windows NT-re. A programozó - A Delphi komponens alapú koncepciójának köszönhetően - többnyire előre elkészített építőelemekkel dolgozik, amelyeket egyfajta "szerszámosládából" vesz elő.
Azonban, ha tudni szeretnénk, hogy miként működnek ezek a komponensek, vagy netán saját komponenseket szeretnénk kifejleszteni, akkor alaposan meg kell ismernünk az Object Pascal programozási nyelvet. Először általános ismereteket szerzünk a Delphiben való programozásról - amelynek során természetesen a komponensekkel való programozás alapjait is érintjük -, majd részletesen foglalkozunk az Object Pascal nyelvvel.
Mit várhatunk még ettől a könyvtől? A kezdők megtanulhatják, hogy miként kezdjék el a vizuális programozást, és alapos ismereteket szerezhetnek az ennek alapjául szolgáló programozási nyelvről is. Akik már szereztek tapasztalatokat a Delphiben, azok részletesen... Tovább

Fülszöveg

A Delphi segítségével gyorsan és egyszerűen készíthetünk Windows-alkalmazásokat, akár 32 bites programokat is Windows 95-re vagy Windows NT-re. A programozó - A Delphi komponens alapú koncepciójának köszönhetően - többnyire előre elkészített építőelemekkel dolgozik, amelyeket egyfajta "szerszámosládából" vesz elő.
Azonban, ha tudni szeretnénk, hogy miként működnek ezek a komponensek, vagy netán saját komponenseket szeretnénk kifejleszteni, akkor alaposan meg kell ismernünk az Object Pascal programozási nyelvet. Először általános ismereteket szerzünk a Delphiben való programozásról - amelynek során természetesen a komponensekkel való programozás alapjait is érintjük -, majd részletesen foglalkozunk az Object Pascal nyelvvel.
Mit várhatunk még ettől a könyvtől? A kezdők megtanulhatják, hogy miként kezdjék el a vizuális programozást, és alapos ismereteket szerezhetnek az ennek alapjául szolgáló programozási nyelvről is. Akik már szereztek tapasztalatokat a Delphiben, azok részletesen megismerhetik az Object Pascalt, és olyan, bonyolultabb témaköröket is elsajátíthatnak, mint a saját komponensek programozása, assembly kódok integrálása vagy a szálak programozása.
A tanulást sok példa és gyakorló feladatok könnyítik meg. Vissza

Tartalom

Bevezető
Mi a Delphi?
A Delphi gyökerei7
A konkurencia - a Visual Basic7
A komponens alapú fejlesztés8
Object Pascal9
Programozás Delphiben
Egy program "vizuális" elkészítése10
Programozás Object Pascal nyelven11
Összefoglalás12
Az Object Pascal alapjai
A programok felépítése13
Standard utasítások és foglalt szavak16
Foglalt karaktersorozatok17
Azonosító nevek18
Összefoglalás18
Tesztfeladatok18
Első pillantás a fejlesztői környezetre
Programok lefordítása és indítása22
A Szerkesztő használata23
Az Objektum-felügyelő24
Projektbeállítások27
Összefoglalás28
Tesztfeladatok28
Az első programok
Gombok és feliratok29
Tulajdonságok változtatása programból32
Beviteli mezők32
Egyéb komponensek35
Összefoglalás39
Tesztfeladatok39
Háttérismeretek
Bitek és bájtok40
A CPU42
A memória42
Számok és programok a memóriában43
Regiszterek és gyorsítótár44
Milyen gyors a CPU?45
Megszakítások45
A BIOS46
Az operációs rendszer46
Fordítóprogram47
A 16 és 32 bit47
Programösszeomlások és védelmi mechanizmusok48
Összefoglalás48
Változók, adattípusok és konstansok
Mik azok a változók?49
Egész számok50
LongInt53
További egész számú típusok53
Boole-értékek53
Valós számok55
Karakterek56
Karakterláncok58
Hosszú karakterláncok Delphi 2-ben61
Nulla végű karakterláncok61
Konstansok63
Tipizált konstansok64
Változók inicializálása65
Fundamentális és generikus adattípusok65
Típusátalakítások65
Összefoglalás66
Tesztfeladatok67
Operátorok, kifejezések és utasítások
Kifejezések és operátorok69
Logikai kifejezések70
Aritmetikai kifejezések72
Karakterlánc-kifejezések73
Hozzárendelések74
Hozzárendeési kompatibilitás74
Utasítások és utasításblokkok75
Összefoglalás75
Tesztfeladatok75
Eljárások és függvények
Mit jelent a függvény?76
Hogyan definiáljuk a függvényeket?78
Paraméterek átadása79
Egymásba ágyazott függvényhívások82
Mi az eljárás?83
Helyi változók és konstansok84
Helyi eljárások és függvények85
Utasításblokkok és a láthatóság86
Eljárások és függvények formális deklarációja88
Konstans, nyitott és tipizálatlan paraméterek89
Előre definiált eljárások és függvények90
Program felépítése részletesebben90
Eseményrutinok91
Rekurziók91
Összefoglalás93
Tesztfeladatok94
Vezérlőszerkezetek
Döntések95
IF...THEN95
CASE98
Ciklusok102
A FOR ciklus102
A REPEAT ciklus104
A WHILE ciklus105
A ciklus lefutásának vezérlése106
Ugrások107
Egymásba ágyazás109
Ciklusok feldolgozási időtartama109
Összefoglalás111
Tesztfeladatok111
Felhasználó által definiált típusok, tömbök és rekordok
Saját típusok definiálása114
Felsorolások1147
Intervallumtípusok117
Halmazok117
Rekordok119
Rekordtípusok deklarálása120
Változó rekordok122
Tömbök128
Egyszerű tömbök128
Stringek131
Kétdimenziós tömbök131
Három és többdimenziós tömbök132
Konstans tömbök132
Tömbparaméterek133
Nyitott tömbparaméterek133
Összefoglalás135
Tesztfeladatok135
Érdekes függvények és eljárások
Aritmetikai rutinok137
Sorszámozott értékek kezelése140
Karakterlánc-kezelő rutinok142
A dátum/idő rutinjai147
Rutinok lebegőpontos értékek átalakításához150
Praktikus párbeszédablakok150
Egyéb hasznos rutinok151
Összefoglalás153
Tesztfeladat153
Mutatók
Mik azok a mutatók?154
Memóriaterület lefoglalása és felszabadítása156
Láncolt listák159
Mutatóoperátorok166
Tipizálatlan mutatók167
Procedurális változók168
Összefoglalás169
Tesztfeladatok170
Munkálatok unitokkal
Mi a unit?171
Űrlapok unitjai172
Unitok felvétele és eltávolítása projektekből172
A unitok felépítése173
Interface, implementation és előredeklarálás174
Unit hívása175
Az inicializáló rész176
Finalization176
Hatókör és körkörös hivatkozás177
A programok alkotórészei és a fájlkiterjesztések178
Összefoglalás179
Tesztfeladatok180
Objektumok
Mit jelentenek az objektumok?181
Néhány szakkifejezés182
Mezők183
Metódusok184
Öröklődés185
Mező és metódusok felüldefiniálása186
Konstruktorok és destruktorok188
Osztálymetódusok190
Metódusmutatók191
Tulajdonságok192
Private, public, published és proteted196
Az is és az as operátor196
Hozzáférés a self segítségével198
Mutatók elrejtése a Delphiben199
Poliformizmus és hozzárendelés-kompatibilitás200
Összefoglalás202
Tesztfeladatok203
Űrlapok és komponensek
Honnan jönnek az űrlapok és a komponensek?204
Hogyan néz ki egy Delphi program?207
A főűrlap208
Űrlapok kölcsönös aktivizálása208
Összefoglalás210
Kivételek (Exceptions)
Mik azok a kivételek?212
TRY...EXCEPT212
Kivétel-osztályok215
Milyen kivételek léteznek?217
TRY...FINALLY217
RAISE218
Csendes kivételek219
Saját kivétel-osztályok220
Összefoglalás221
Fájlműveletek
Mik azok a fájlok?222
Munkálatok fájlokkal222
Szöveges fájlok223
Adatfájlok226
A fájlmutató226
Tipizálatlan fájlok228
FindFirst, FindNext és FindClose229
Hibakezelés232
Fájlműveletek további rutinjai235
Összefoglalás237
Tesztfeladatok237
Munka DLL-ekkel
DLL-ek használata Delphi programokban240
DLL-ek statikus becsatolása240
DLL-ek dinamikus becsatolása242
DLL írása Delphiben244
Egy DLL inicializáló kódja245
A CDecl, a StdCall, Pascal és a Register meghívási konvenciók245
Összefoglalás245
A VCL
Az objektumhierarchia246
A TObject és a TPersistent osztály246
A TComponent és a TControl osztály247
A TWincontrol és a TGraficControl osztály248
A komponenstár komponensei248
A VCL unitjainak áttekintése248
Könyvtári objektumok250
A komponenstárról hiányzó komponensek250
A VCL bővítései a Delphi 2.0-ban251
Összefoglalás251
Az integrált assembler
Hogyan használhatjuk az integrált assemblert?252
Egy kevés assembly nyelv253
Néhány fontos utasítás253
Ugrási címkék assembler blokkokban255
A regiszterek és változók elérése256
Egy példa258
Összefoglalás263
Tesztfeladatok263
Saját komponensek írása
Hogyan fejlesztünk ki egy komponenst?264
Leszármaztatás egy elődosztályból265
Egy példa: új Label komponens266
Komponens felvétele a komponenstárba268
A komponensek tulajdonságai, eseményei és metódusai269
Metódusok269
Tulajdonságok269
Események270
Egy minikomponens273
Komponensek regisztrálása275
Komponensek tesztelése275
Szimbólumok és súgófájlok277
Tulajdonságszerkesztők277
Összefoglalás279
Fordítási direktívák
Kapcsolóutasítások280
Paraméteres utasítások281
Feltételes utasítások282
A kapcsoló- és a paraméteres utasítások áttekintése284
Boole-kifejezések kiértékelése: $B286
Integer-túlcsordulás és tartománytúllépés vizsgálata: $Q és $R287
Be- és kiviteli hibák vizsgálata: $I287
Beállítások a párbeszédablakban288
Konzolalkalmazások288
Összefoglalás290
A Delphi 2 újdonságai
Változások a meglévő adattípusokban291
Új karakter-adattípusok291
Új karakterlánc-adattípusok291
A variant adattípus293
A currency adattípus294
Változások a fordítóprogramban294
Új komponensek295
A math unit296
Szálak296
A TThread objektum300
Összefoglalás302
A tesztfeladatok megoldásai

Thomas Binzinger

Thomas Binzinger műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Thomas Binzinger könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Delphi Delphi

A lapélek foltosak.

Állapot:
2.580,-Ft
13 pont kapható
Kosárba
3 antikvár könyvből 1 INGYEN!