kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 357 oldal |
Sorozatcím: | Az életé az elsőbbség |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-220-871-4 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
Előszó | 3 |
Közlekedéstaktika és közlekedésbiztonság | 5 |
Védekezhetünk-e a balesetek ellen? | 7 |
Milyen a közlekedők szemlélete és milyen szemléletet igényel a mai közlekedés? | 9 |
Véletlenek okozzák-e a baleseteket? | 11 |
Miért szabályszegő az egyes járművezető | 14 |
Kockázatvállalási készség és a baleseti veszély | 16 |
Kell-e defenzív taktika? | 18 |
A veszély megelőzésének taktikája, technikája a járművezetésben | 24 |
Miért kell mindig váratlanra felkészülve vezetni? | 25 |
Miért és hogyan kell a KRESZ által előírtakat tiszteletben tartani? | 28 |
Képesség más közlekedők szándékának felismerésére és saját szándékunk egyértelmű jelzésére | 31 |
Ellenőrző kérdések I. | 37 |
Alkalmazkodás és közlekedésbiztonság | 41 |
A defenzív vezetés alaptörvénye a tudatos, ésszerű alkalmazkodás | 43 |
Mit nevezünk célszerű alkalmazkodásnak? | 48 |
Mi szükséges a célszerű alkalmazkodáshoz? | 53 |
A közlekedési látás kifejlesztése | 54 |
A közlekedésben nemcsak nézni, de látni is kell! | 56 |
A defenzív vezető tájékozódástechnikája | 58 |
"Csalóka" környezet "csalóka" alkalmazkodás | 61 |
Az alkalmazkodás kudarca | 64 |
Alkalmazkodás és életmód | 66 |
Alkalmazkodás és életkor | 70 |
Ellenőrezső kérdések II. | 75 |
Mozgástér és közlekedésbiztonság | 79 |
A szabad mozgástér megteremtésének a szükségessége | 81 |
A távolság-, térköz- és távköztartás technikájának alapelvei | 82 |
Milyen tényezőktől függ a helyes távolságtartás? | 85 |
A partnerünk által meghatározott távolságszabályok | 86 |
Táv- és térköztartás kikerülésnél és előzésnél | 89 |
Szélhatás és oldaltávolság | 95 |
"Járműkígyó" és mozgástér | 98 |
Mozgástér a gyalogos-átkelőhely és a járdasziget közelében | 101 |
Ellenőrző kérdések III. | 105 |
Információszerzés és közlekedésbiztonság | 109 |
Elegendő információ - megfelelő döntés | 111 |
A közúti jelzőtáblák információtartalma | 114 |
Partnerek megítélése, partnerektől beszerezhető információk | 129 |
Bizalom vagy bizalmatlanság a partnerrel szemben | 131 |
Kockázat a döntésben | 133 |
Ellenőrző kérdések IV. | 139 |
Információadás és közlekedésbiztonság | 143 |
A megfelelő információ közlése a defenzív vezető alapvető közlekedésbiztonsági érdeke | 145 |
Elegednő-e a szándék előírásszerű közlése? | 148 |
Szándék közlése a tempó a mozgás "nyelvével" | 150 |
Látni és láttatni | 152 |
A jelző- és világítóberendezéseket csak defenzív módon célszerű használni! | 157 |
Megtévesztés | 161 |
Kötelező-e az elsőbbségről lemondani? | 161 |
Közúti jelzések értéksorrendje | 164 |
Magatartás végszükségi helyzetben | 165 |
Vész- és leplezőjelzés | 165 |
Ellenőrző kérdések VI. | 193 |
Türelem és közlekedésbiztonság | 197 |
A türelem a defenzív vezetés záloga | 199 |
Türelem a partnerekkel szemben | 203 |
A partnerek védelme a bajtól | 211 |
A bajban levők segítése | 213 |
Ellenőrző ksérdések VII. | 215 |
Akadályoztatás és közlekedésbiztonság | 219 |
Akadályoztatás | 221 |
A defenzív vezető nincs szükségtelenül más partnerek útjába | 222 |
Az "egymásutániság" és "egymásmellettiség" defenzív taktikája | 225 |
A defenzív vezető a kilátást nemcsak maga, hanem más partner számára is lehetővé teszi | 226 |
A defenzív vezető segítő szándéka az elsőbbségi helyzetben levőknek | 227 |
"Akadályoztatás" a gépjármű utasterében | 234 |
Ellenőrző kérdések VIII. | 241 |
Kritikus helyzet és közlekedésbiztonság | 245 |
"Vészkijárat" keresése defenzív taktikával a kritikus helyzetekből | 247 |
A defenzív vezető jelszava: "... frontálisan nem ütközni" | 251 |
Veszélyhelyzethez szoktatás defenzív taktikával | 255 |
Defenzív vezető konkrét veszélyhelyzetben | 258 |
A defenzív vezető ismeri az elsősegélynyújtás legkorszerűbb alapelveit | 262 |
Mentés égő gépjárműből | 267 |
Mentés felborult és deformálódott gépjárműből | 270 |
Ellenőrző kérdések IX. | 273 |
Erőtartalék és közlekedésbiztonság | 277 |
A defenzív vezető előrelátásának határai | 279 |
A defenzív vezetőnek mindig van erőtartaléka | 281 |
A defenzív vezető "tartalékgazdálkodásának taktikája | 285 |
A defenzív vezető "taktikája" fékezéskor | 292 |
A defenzív vezető iránytartása | 301 |
Defenzív vezetési elvek éjszaka, rossz látási viszonyok között | 305 |
A szem, a megvilágítás és látás kapcsolata | 307 |
A szem színérzékelésének problémái a közlekedésben | 310 |
A látás javítására használt eszközök és a látótér | 311 |
A kétszemű látás, kancsalság, térbeli látás, távolságbecslés | 313 |
Éjszakai vezetés, elvakítás | 315 |
A defenzív vezetés legfontosabb ajánlásai | 321 |
Miért kell elfogadni a defenzív vezetés ajánlásait? | 323 |
Hogyan kell elsajátítani a defenzív vezetés módszerét? | 325 |
A defenzív taktika ajánlásainak összefoglalása | 329 |
Ellenőrző kérdések helyes megfejtései | 3512 |
Felhasznált irodalom | 352 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.