Előszó
Egy szervezet, például egy iskola életében ugyanúgy kavarognak a múlt emlékei, a jelen eseményei és a jövőre vonatkozó tervek, ahogy az egyes ember is végiggondolja az időfolyamatot.
Évkönyvünk célja az idén is az, hogy megörökítsük a tanév eseményeit, eredményeit, szóljunk a nevelés és az oktatás feltételeiről és a szakmát, a pedagógiát érintő mindenkori meglátásainkról. Némelyik tanév történései kevésbé alkalmasak hosszabb távú következtetések levonására, mégsem mellőzhetőek, mert egy fejlődési folyamat részei, ugyanakkor mutatják változatlan céljainkat.
Milyen is volt a 2002/2003-as tanév?
Mint mindegyik, ez is hozott jót, de rosszat is.
Iskolánk tanulói megint elérték a korábbi tanulmányi színvonalat, a 4,0-es tanulmányi átlagot. Kedvezően hatott iskolánk alkalmazottaira az a tény, hogy alapbérük 2002. szeptember 1-től átlagosan 50%-kal emelkedett.
Kevésbé örvendetes viszont, hogy a többi győri iskolához hasonlóan a 2003-ban rendelkezésre álló költségvetési előirányzatunk 12%-kal kevesebb, mint a 2002. évi.
Megemlékeztünk a Rákóczi szabadságharc kitörésének 300. évfordulójáról, de ez csak a kezdet. Vetélkedtünk Nagymegyeren, majd alapítványi kirándulás, az országos levelezős történelmi versenyen való részvétel és egyebek következnek.
És a jövő?
Deák Ferenc születésének 200. évfordulójára készülünk.
Változatlanul törekszünk arra, hogy tanulóink magasszintű általános és szakmai tudáshoz jussanak, arra, hogy megőrizzék a jólneveltség kialakított alapformáit, s hogy az egyes ember - tanár, alkalmazott és diák - szeresse munkahelyét.
Iskolánk hagyományainak sorában jelentős helyet foglal el a mindenévi Évkönyv, mert segít megörökíteni az időt, rögzíteni a múló pillanatot, s így lesz értékes eszköze a múlt felidézésének akár évtizedek múltán is. r Ajánlom Évkönyvünket iskolám közösségén kívül mindazoknak, akik többé-kevésbé kötődnek intézményünkhöz, vagy névadónk születésének évfordulója kapcsán fordulnak felénk érdeklődésükkel.
Békési István
igazgató
Vissza