1.063.152

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Deák Ferenc Gimnázium jubileumi évkönyv

1988-1998/Tízéves a Deák Ferenc Gimnázium/The first ten years of Deák Ferenc High School

Szerkesztő
Szeged
Kiadó: Deák Ferenc Gimnázium
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott papírkötés
Oldalszám: 199 oldal
Sorozatcím: Deák Ferenc Gimnázium évkönyv
Kötetszám:
Nyelv: Magyar   Angol  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkat és fotókat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tíz év - nem sok. Nem sok, ha egy emberöltőhöz viszonyítjuk, még kevésbé, ha az emberi kor belátható határáig, a száz évhez hasonlítjuk. De a számok játéka furcsa, hiszen ha abból indulunk ki, hogy... Tovább

Előszó

Tíz év - nem sok. Nem sok, ha egy emberöltőhöz viszonyítjuk, még kevésbé, ha az emberi kor belátható határáig, a száz évhez hasonlítjuk. De a számok játéka furcsa, hiszen ha abból indulunk ki, hogy a honfoglalás után száz évnek kellett eltelnie az első magyar iskola megalapításához, akkor már a tíz év is tekintélyes időnek látszik. Különösen így van ez, ha azt is figyelembe vesszük, hogy a magyar királyság létrehozása négy-öt évvel követte az első magyar iskolát. Ez a tény természetesen arra is rávilágít, hogy az iskola mint intézmény talán a társadalom és az állam legfontosabb intézménye. Gésa fejedelem is ezért tekintette fontosabbnak az iskolaalapítást, mint a királyság létrehozását.
Nem véletlen a párhuzam az ezer év és a tíz év között. Akkor, a honfoglalás után a megmaradás döntő feltétele volt az, hogy a magyar törzsek európai értelemben vett államot hozzanak létre a Kárpát-medencében, s ehhez nélkülözhetetlen volt az iskola megteremtése is. Most, a következő ezredfordulón szinten a fejlen európai államok csoportjához való felzárkózás és a tartósan oda tartozás a legfőbb nemzeti érdek. Ebben a csatlakozási folyamatban talán nehéz lenne eldönteni, hogy a jogharmonizáció, az intézménystruktúra átalakítása vagy a gazdasági élet illesztése a lantosabb. Az azonban megkérdőjelezhetetlen, hogy a magyar oktatán rendszer, a magyar iskola döntő szerepet játszik. Bármilyen fontosak is az intézményes csatlakozás dátumai, a tőzsdék, a bankok, a tulajdonviszonyok - jó iskolák nélkül igazi eredményeket nem érhetünk el egy igazán fejlett Magyarország kialakításában. Vissza

Tartalom

Előszó 7
DFG-krónika 11
Emlékek és események az elmúlt tíz évből 28
Ösztöndíjak, egyéni csereutak 73
Fulbright Tanárcsere Program 75
- A jövőnek építkezünk
A Fulbright Program kapcsán 77
a tanári cserében résztvevő tanárok
A SOROS Alapítvány és mái szervetetek 79
segítségévei külföldön tanuló diákjaink
Publikáló tanáraink 85
Szülők írták 117
Egykori diákjaink emlékeznek 124
Az iskola tanárai 129
Az iskola vendégtanárai 132
Technikai személyzet 133
Iskolánk diákjai az 1998/99-es tanévben 135
Végzett diákjaink (tablóképek, névsorok) 145-199
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem